• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Linnut ongelmana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meisseli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Linnut ongelmana? - Typerät tiellä poukkoilevat siivekkäät

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Kerran on pikkulintu osunut kypärään n.100km/h vauhdissa. Peltoaukealta nousi ilmaan kunnon parvi ja yksi ei ehtinyt pois alta, vaikka kerkesin päätä vetää alas. Mitään jälkeä ei jäänyt kypärään, ei tainnut ihan nokkakolari olla.

Ampiainen on joskus piikillä ajaessa lentänyt kypärän ja pään välistä johonkin korvan seutuville. Tuli hiukkasen kiire pysähtyä ja vetäistä kypärä päästä...
crazy.gif

Pienemmistäkin ötököistä jää joskus ilkeitäkin jälkiä. Kaverin nahkatakkia koristi sudenkorennon jäänteet pitkään, eikä lähtenyt kuin kulumalla...

Olkapäähän osui varis 110 vauhdissa. Tuntui samalta kuin olisi joku läiskäissyt tennispallolla verkolle hyökätessä. Ei tullut mustelmaa; ajotakki pehmensi hieman osumaa.

Ehdin katsoa peilistä kun lintu mätkähti maantielle... En jäänyt katsomaan nousiko enää ylös.

Kimalaisen osuma moottoritienopeudessa käsivarteen (takin alla T-paita) teki enemmän kipeää...  
tounge.gif

Eipä noi nyt mikään ongelma ole.Mut viime keväällä sattu sellanen pieni törmäys kun olin menossa töihin.Vauhtia... oli jonkun verran kun huomasin , että joku vaakku lähti tienlaidasta just ajoradan poikki ja osui suoraan käteen.Eipä siinä muhun sattunut , mut työpaikan parkkiksella sai putsailla rukasta höyheniä ja veriläiskiä.
Tai kerran kun yhdellä suoralla fasaani nousi lentoon auton sivusta ja osui suoraan sivupeiliin joka irtosi
eek.gif

Viime viikolla kaivoin epäonnisen keltasirkun raadon pois lampun ja etuteleskoopin välistä. Pari muuta läheltä piti tilannetta on sattunut joista selvitty lähinnä tipusen nopean väistön ansiosta.
Emolinnuilla on tähän vuodenaikaan kova kiire hommata ruokaa jälkikasvulleen. Pää punaisena kun viilettää ötökän perässä ei sitä aina osaa varoa ihmisten vauhtihirmuja. Jostain muistan lukeneeni, että linnut pystyvät yleensä väistämään alle 80km/h liikkuvia menopelejä.
062802moto_prv.gif
Sitten vaan 70km/h rajoitus kaikille teille, että linnut säilyy ehjinä. Nih.

Ehhehe. Aa aa AA ApuvA!
tounge.gif

Normaalinopeuksilla ei ole sattunut kohdalle. Sen kerran kun innostuin hiljaisella moottoritiellä koheltamaan sattui räksä paikalle. Onneksi huomasin sen ensin ja kerkisin vetään pään alas, muuten olisi tullut suoraan visiiriin ja varmaan henki pois kummaltakin. Vähensi kummasti kohellushaluja. Vaikuttaisi siltä, että pienemmillä nopeuksilla linnutkin ehtivät havaitsemaan lähestyvän mopon.

Kysymys oli, että ovatko linnut ongelmana. Eivät ole. Vaikka niitä on joutunut välillä vähän kumartumalla vaistämäänkin.

Otsikko 'Päivän planeetta'-lehdestä: Tragedia pohjanmaalla, moottoripyöräilijä nielaisi peipposen!  
biggrin.gif

Siivekkäät tajuaa onneksi lentää alta pois, johtuen twinin murinasta á-la lazer racekannu.

Tänään Ahvenistolla joku siivekäs jolla oli höyhenpeite yritti kamikaze-iskua kun kaasuttelin mutkasta ulos pääsuoralle.

Mä oon niin sairaan nopee et kerkesin kääntää päätä sivuun jolloin itsetuhoinen ilmojen sankari humahti ohi atleettisen olkapääni.

Mulle ei ole osunut kohdalle kuin yksi rastas, joka viime kesänä otti hetken aikaa vauhtia ajotakin kainalossa, ennen kuin olkapään heilautuksesta jatkoi matkaansa... Enempi noita hirvieläimiä on saanut väistellä...

Pahin haitta on yleensä estettinen. Eli mokomat joskus paskovat pyörän päälle
mad.gif
. Enemmän haittaa on lentävistä ampiaisista sun muista isommista ötököistä tähän asti ollut.

Juuri viimeviikolla meinasin saada paistin kyytiin
062802moto_prv.gif

onneksi olin tarpeeksi nopea ja ehdin juuri väistämään.

Kerran on lokki menannu tulla syliin yli satasen vauhdissa, mut onnex siitä selvittin säikähdyksellä.. pikkulintuja on tullut jonkun verran väisteltyä..

Kyllähän me edestä ovat singahdelleet ja on tainnut joku kopsahtaaakin, mutta eipä ne minua varsinaisesti haittaa. Tartteehan niittenkin mahtua elähän ja olehen. Mutta viime viikolla lensin pellolta lentoon pyrähtäneen lokkiparven alta ja siinäpä olikin jännää, kun oikealla ja vasemmalla satoi valkeita sattumia kuin pikku pommeja...onneksi ei "osunut ja uponnut"  
tounge.gif
.

oikeus se on linnullakin tietä käyttää,vai onko joku laki olemassa et tiet on vain ihmisille?
biggrin.gif
eilen osui pikkulintu n.90km/h vauhdis olkapäähän,säikäytti vähän. r.i.p. pikkulintu
sad_orig.gif

Linnuilla oli viime kesänä jotain mua vastaan... kaiken kaikkiaan niitä grillaantu/muussaantu/kuoli se viisi kappaletta... kyllä se vaan mun mielestä yhden ihmisen kohdalla on jo liikaa...
shaun.gif

Meikäläisellä on pyörä ollut vasta alle kuukauden ja mullakin ehti jo joku varpunen lentää suoraan kypärän visiiriin...

Onneksi vauhtia oli vain 70. Tuntu jo tossa vauhdissa, että
visiiri räjähtää ;)

Kyllä noi eläimet voisi valita jonkun muun reitin kuin
ajotien...

Ja tie ylitetään sitten suojatien kohdalta
tounge.gif

Back