Mut mopo ilmeisesti tallissa, right?
jes , renkaat puuttuu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mut mopo ilmeisesti tallissa, right?
jes , renkaat puuttuu...
No starttaahan se sitten siellä lämpöisessä tallissa vaikka AAA-paristoilla. +1 astetta ja 100% ilmankosteus koitui tänä aamuna Taunon kohtaloksi. Skeida riensi tosin apuun. Toisaalta rupeaa kyllästyttämään, kun on joka keväinen ja syksyinen ilmiö tämä.
Ei ole Shoraista kokemusta, mutta JMT-merkkisestä litiumista kyllä. Lämpimillä keleillä ei ongelmia, mutta alle 10 asteen alkaa huomaamaan startin olevan heikko. 5 asteen kohdalla olla sitten aivan rajoilla, vaikka olisi justiin aiemmin ajanut. Piti vaihtaa nyt kevätkeleille aiempi normiakku käyttöön varmuuden vuoksi. Viime kesänä Norjan reissullakin oli aika voimaton startti vuoristossa, jossa alle 10. Voihan noissa olla suuriakin eroja eri litiumien kesken, ainakin Ah-arvot on Shoraissa suurempia, käynnistysvirran osalta ei eroa omaan, teoriassa.
Mulla on Apriliassa ollut viime kesästä saakka Shorai, kuten joskus puhetta oli.
Nyt keväällä nollan pinnassa on ollut aika kankeaa, ainakin jos suoraan avaimesta kääntämisen jälkeen on napilla. Tuo virrankulutuksella akun herättely toimii kyllä. Tai sitten laturin töpseli kiinni viideksi minuutiksi.
Lämpimämmillä keleillä kärsi seisottaa pyörää pari - kolme viikkoa häly päällä ilman starttiongelmia, mikä ei tullut edellisillä akuilla kuuloonkaan - oli sitten penkin alla Biltema tai Yuasa.
Suositus kyllä, mutta ei ihan varaukseton.
Toinen starttinappula, joka kytkee toisen starttireleen kautta toisen akun sarjaan starttimoottorille menevään linjaan...


Eihän tossa "systeemissä" ole käynistyksen kannalta mitään eroa sille, et akut olis rinnakkain jatkuvasti
Tulis vaan lisää releitä ja kytkentöjä, sekä vaatis myös latausta varteen oman releen & kytkennät
Sen lisäks on halvempaa sekä helpompaa laittaa yx "iso"akku, ku 2 pientä...
Kyllä tuo kytkee akut sarjaan tuota töherryksessä "alternative start" nimettyä kytkintä painaessa.
Mitenköhän tuplajänniteen lykkääminen starttimoottoriin mahtaa vaikuttaa sen elinikään?
No niinpäs vissiin tekee, ku tarkemmin tutkii...Kyllä tuo kytkee akut sarjaan tuota töherryksessä "alternative start" nimettyä kytkintä painaessa.

Kiitos, tästä plussaa. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt. Onkos sulla muuten se Shorain laturi kanssa?
Kiitos, tästä plussaa. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt. Onkos sulla muuten se Shorain laturi kanssa?

Moro!
Mulla on vaan muutaman startin kokemus mutta on lähtenyt käyntiin +2'c lämpötilassakin suoraan käyttämättä valoja hetkeä päällä. Huomaa kyllä ettei toimi optimaalisesti ja on laiskanlainen. Hieman lämmettyä pyöräyttää kyllä reippaasti käyntiin. Joten ei pienellä käytöllä valittamista. Mullahan toi Shorain omalaturi on joten, jos päätät Shorain hankkia niin voit latailla/balansoida kennoja Alastarossa ratailun yhteydessä. Eiköhän me sielä törmätä jollakin ratapäivällä?! Latautuu muuten hätäsesti uskoisin, että helposti settien välissä jossei Shorai ole aivan tyhjä. Tämä tarjous on tottakai muillekkin tarjolla, jos Shorain omaa ja Alastaron päiville tulee. Tulen käymään varmasti myös Ahveniston vapailla mökäpäivillä.![]()
Juuri tämän selvittämiseen tarvitaan se rikas hullu. Toisaalta jännite tuplattaisiin ainoastaan siinä tilanteessa, kun akun jännite muuten ei enää riittäisi, eli hiipuu käynnistystilanteessa kokoluokkaan 8V.