Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitenkäs tuon Shorain litiumakun surkeus tulee käytännössä näkymään kun laitan mopon vappuna tulille? Mihin mun kannattaisi varautua?

Itsekin olen miettinyt pyörään litiumakkua sen keveyden vuoksi ja ominaisuuksien.
Mietityttää vaan miten nuo litiumakut tykkäävät talven kovista pakkasista, että tuppaavatko hyytymään talviajeluissa.Onko kellään kokemusta?
Tuntuu Shorai toimivan parin kuukauden kokemuksella täysin ongelmitta. Otin varuiksi heavy duty -version. En tiedä miten mopon akku voisi toimia tuon paremmin, ainakaan vielä tällä kokemuksella.
Piti oikein kevätauringon innoittamana paukauttaa pyörä tulille (Durbahnin 123-akku). Akku on ollut käyttöpyörässä kiinni noin vuoden ilman mitään hoitotoimenpiteitä, latauksia, tasapainotuksia tms. Nyt keväällä käynnistettäessä ei ollut minkäänlaisia merkkejä virran hiipumisesta - valot syttyivät kirkkaina ja pyörä käynnistyi heti.
Suoritin sitten oikein virallisen tasapainoituksen, kun ei vielä ajamaan pääse ja balansointilaite tuli hommattua. Kennot olivat aikalailla täysin tasapainossa - operaatio kesti alle 10 sekuntia.
Eli taas näiden kokemusten perusteella melkein uskaltaisin suositella käyttöpyöräänkin, jos ei pakkasilla ajele.
Onkos ollut vielä kylmällä käytössä tämä kapistus. Eli kuinka startit nollan tuntumasta?
Tuli sitten ostettua Stormin muuttomyynnistä Shorain Litiumakku Shorain omine latureineen Aprilian V4:seen. Nähtäväksi jää oliko virhe investointi.
Laitoin talviteloille kuukausi sitten, alle 10 asteen kelissä ei tullut testattua. Muuten akku pelasi täysin ongelmitta.
Laitatko kommentteja kunhan olet saanut kunnolla kokemuksia akusta. Itseäni on ainakin kiinnostanut ko. ratkaisu jo pitkään mutta kaipaisin jotain käytännön kokemusta ostopäätöksen tueksi.
-Julle
Ukosta itsestä on jo otetettu -6kg ja tarkoituksena ottaa vielä -4kg lisää ennen kevättä. Happikin kulkee jo nyt aika paljon paremmin. Lisäksi, kun alustaan & jarrujen parantamiseen on upotettu jonkin verran eskoja, niin itkuhan siinä tulee jossei meno radalla yhtään parane vuodesta 2013. 


tänään pudotettu Shorai maxin koteloon allrikhtin "akun" tilalle
on sitten tosi pieni ja kevyt, mutta pyörittää kuin ompelukone, tosin on ainakin paperilla maxin alkuperäisakkuun verrattuna eroa kuin yö/päivä![]()
alkuperäisessä 12v / 11,6ah / 230ah starttivirta
shorai 12v / 18ah /280ah
toki noita halpoja saa neljä ton litiumin hinnalla...
jospa toi nyt vaikka kestäis kauemmin kuin "ajokausitakuun" loppuun![]()
Onko se Maxi ollut nyt viikon työnnettynä pakkaseen, ja sitten koitettu startata? Tarttee tietova pohjoismaisista kevät- ja syysoloista.
ei oo niinsuurta pakastinta...
hyvin starttaa![]()