Loppuko ketjun voitelu....

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Botzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos RVS olisi yhtään halvempaa, niin voitelisi uuden ketjun öljy+RVS-seoksella ja kokeilisi onko RVS myyntipuheidensa veroista. Senhän pitäisi pinnoittaa metallikohdat, joissa kehittyy lämpöä, eli rullat ja rattaiden pinnat. Sisäosille sillä ei tietenkään ole mitään vaikutusta.

RVS on myös ketjuöljy.
 
RVS Chain saw treatment
RVS-teknologia on uusi nanoteknologia, joka mahdollistaa erittäin liukuvan ja kestävän tribokeraamisen pinnan muodostamisen koneosien kulumiselle alttiille pinnoille.
Chain saw treatment on tarkoitettu moottorisahan 2-tahtimoottorin ja ketjun käsittelyyn.
Tuote riittää yhden moottorin ja yhden ketjun, tai kahden ketjun käsittelyyn.
Tutustu tuotteisiin ja käyttäjäkokemuksiin lisää: www.rvs.fi
:thumbup:
 
Vaikuttaa hyvälle. Laittaa niin jäykkää öljyä kuin löytyy niin aina parempi. Joissakin vanhoissa lentokoneen tähtimoottoreissa on jäykempääkin mutta ei taida motonetista löytyä.

Se työstökoneen johdeöljy on vähän kait sitkostettua lisäksi. Moni hämääntyy noista vaihteistoöljyjen merkinnöistä, mutta ne eivät ole erityisen jäykkiä, vaikka 80-90 olisikin. Vastaa tosiaankin 20w-50 moottoriöljyä. Sae 50 yksiaste on jo aika tönkköä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulee ajettua sorateitäkin usein, ja ketju saa silloin pölystä osansa. Pro-Oilerin kanssa käytin kokeeksi perä- vaihteisto- ja moottoriöljyä. Sellainen vaikutelma tuli että ohuempaa (moottori)öljyä käytettäessä ketju pysyi puhtaampana, käytin hieman reilumpaa annostusta. Puhdistuksen kannalta pesevät öljyt irtoavat takavanteelta ilman bräkleeniä ja runsasta sanavarastoa.

Sitkoaineita sisältäviä en rasvarin kanssa käyttäisi, vaikka kilikalina esim. Bluetac pysyy kyllä ketjussa hyvin. Niin pysyy myös pöly, jossakin vaiheessa ne molemmat päätyvät takavanteelle, jossa pysyvyys on suorastaan erinomainen.

Mutta tosiaan reissatessa olisi mukava jos pääsisi laistamaan tuosta ketjun aiheuttamasta ohjelmanumerosta.
 
Back
Ylös