• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Loppuuko tehonälkä ikinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aavikko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oisko se tärkein väli siirtyä 70 hv -> 100 hv. Itsellä just se 70 hv ja muuten kiva mut jotain puuttuu... Omalla kohdalla lienee se tehontarve just tolla välillä. Vähän lisää ni sit se on siinä. Kukkaro on ainoa joka vastaan laittaa.

Tosin onko se juuri näin miten tehopeikko siirtyy ajamisesta päänsisäiseksi ongelmaksi että mikään ei enää riitä? Menettää tatsin jotenkin.
baaa.gif

Niin...en tiedä mihin tämä johtaa, mutta eka pyöränä gsxf750 tuntui tosi tehokkaalta, ei oikein uskaltanut alussa kierrättää, kun tuntui niin hurjalta...kesän jälkeen ne tehot katosi johonkin.

Nyt tonnifasu, ja sekin tuntui hurjalta, tuntuu ajoittain kyllä vieläkin. Mutta alussa ne powerkeulat, jotenkin ei osannut edes odottaa niitä...ja kun ne tulee vielä herkemmin kaks päällä, niin huh huh.

Mitähän seuraavaksi... no jos kyykkyyn päätyisin niin varmaan uus R1 kun on jammuun niin tykästynyt
baaa.gif

Edit: Tämä ketju menis varmaan ihan yleisellä puolellakin?

Tehot on siinä mielessä kummallisia asioita, että jos tiedät että niitä EI ole....ottaa pattiin aivan helvetisti, mutta jos niitä on, niin se ei tarkota, että niitä pitäis käyttää, vaan tiedät että niitä ON- tarpeen vaatiessa ja se vasta helpottaa kummasti....
wink.gif

...eihän täs kiire ole mihinkään, muuten vaan.....
biggrin.gif

Niin noi tehot on vähän kuin veteen piirretty viiva, mutta en ole kyllä vielä pyörää tavannut jossa sitä liikaa ois...helposti on liian vähän mutta liikaa...hmmmm...eeeeeeeeeiiiii voi olla...ei koskaan
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Tehot on siinä mielessä kummallisia asioita, että jos tiedät että niitä EI ole....ottaa pattiin aivan helvetisti, mutta jos niitä on, niin se ei tarkota, että niitä pitäis käyttää, vaan tiedät että niitä ON- tarpeen vaatiessa ja se vasta helpottaa kummasti....
wink.gif

biggrin.gif
Ja paras on, kun niitä tehoja ei ole koskaan ollutkaan. Tietämättömänä tyytyväinen
biggrin.gif

Oisko se tärkein väli siirtyä 70 hv -> 100 hv. Itsellä just se 70 hv ja muuten kiva mut jotain puuttuu... Omalla kohdalla lienee se tehontarve just tolla välillä. Vähän lisää ni sit se on siinä. Kukkaro on ainoa joka vastaan laittaa.

Tosin onko se juuri näin miten tehopeikko siirtyy ajamisesta päänsisäiseksi ongelmaksi että mikään ei enää riitä? Menettää tatsin jotenkin.
baaa.gif
Nää, ei ainakaan minulla pidä tuo paikkaansa. Veljen hornetissa on se 100hv ja mun SV:ssä se 70hv ja kyllä mä vaan omallani mieluummin ajan. ;) Se vääntö ja alateho...

wink.gif

biggrin.gif
Just näin! Se nostattaa kummasti ainakin minun mielialaa, kun tietää ettei millään henkilöautolla ole pienintäkään mahdollisuutta voittaa viivalta lähtöä...tosin veyronin tai paganin kohdalla himmailisin...

Eikä sitä tarvi näyttää, kovempi tarve tuntuu olevan näillä tdi-kuskeilla, jos on vielä punasia kirjaimia niin voi hellanlettas ne pelit lähtee. Oikein mustan savun säestämänä.

Onko tuo joku eteläsuomen ongelma? En ole kyllä sielläkään moisia janttereita tavannut vaikka muutama vuosi siellä tuli asusteltua. Täältä pohjoisempaa ainakaan en ole ikinä törmännyt motoristiin joka laittaa rahaa tehokkaaseen pyörään ja vielä hieroo säätöjä kohdalleen penkissä pelkästään naapurille näyttämisen takia, tai yleensäkkin oman egon kasvattamiseen. Muutenkin tuntuu enemmän pelkkä ajaminen kiinnostavan juurikin nuorempaa osastoa. Papat ja yleensäkin hieman kokeneemmat sitten hierookin vähän enemmän ja hifistelee.

Se että sitten vittuillaan kaverille jos sen mopo on tehottomampi kuin oma, kuuluu taas luontaisena osana harrastukseen ja sitä ei kaikkien tarvitsekkaan tajuta.  
wink.gif

Hieman epäilen että on enemmänkin vaan omaa mielikuvaasi tuo käsitys, koska et itse asian päälle vaan perusta. Harrastaa voi monella tapaa.
No olet asian ytimessä, sillä OMIA MIELIKUVIAHAN jokainen tänne kirjoittelee... toisin sanoen ajatuksiaan...  
wink.gif

Eikä sillä et mä olen tätä mieltä, ole mitään vaikutusta siihen "naapurin hifistelijään", eikä saisikaan olla. Jokaisella meillähän on oikeus tehdä rahoillaan justiin mitä haluaa. Vaikka sitten vain näyttää kavereille, Volvokuskeille valoissa jne jne. Lopulta lienee kyse siitä, mistä kukin tässä elämässä ne kiksinsä saa...

sillä OMIA MIELIKUVIAHAN jokainen tänne kirjoittelee... toisin sanoen ajatuksiaan...  
wink.gif
mitä mielikuvia?

no et tarkoittanutkaan sitä vaan ajatuksia?

ihan yhtä sekavaa kuin koko alkuperäinen kysymys  
baaa.gif

sovitaanko, että pääasia on, että viihtyy  
biggrin.gif
Juu... Elämä on, niinku joku virma mainostelee...
033102beer_1_prv.gif

Meinaan siis vaan, että jokaisella meillä on asioista omat mielikuvamme... mielikuvista muodostuu ajatuksia, mielipiteitä ja sitten lopulta vääntöä milloin mistäkin. Kuten vaikkapa tästäkin asiasta...

Jos mä olen sitä mieltä, että nopeuden / tehon tavoittelu kuuluu nuoruuden kypsymättömyyteen... Niin mitäs sitten? Ei vaikuta mihinkään tai keneenkään... toivottavasti
tounge.gif
Vai onko joku jossain niin "lapanen" että elää toisten mielipiteistä?

Teholla mopoja myydään, väännöllä mopoja ajetaan.
wink.gif
Kerrankin joku esitti oikean pointin. Kyllähän kusiaisessa tehot piisaa, mutta ku väännöstä ei oo tietookaa... Siksi minullakin on ysisatku ja tonnista havittelen, jotta vääntökäyrä näyttäisi alhaalla vielä paremmalta  
tounge.gif
Ja turbollahan saadaan sitten helposti tuplattua molemmat, niin pahin tehonnälkä menee hetkeksi ohi.

t. Repa

sillä OMIA MIELIKUVIAHAN jokainen tänne kirjoittelee... toisin sanoen ajatuksiaan...  
wink.gif
mitä mielikuvia?

no et tarkoittanutkaan sitä vaan ajatuksia?

ihan yhtä sekavaa kuin koko alkuperäinen kysymys  
baaa.gif

sovitaanko, että pääasia on, että viihtyy  
biggrin.gif
Juu... Elämä on, niinku joku virma mainostelee...  
033102beer_1_prv.gif

Meinaan siis vaan, että jokaisella meillä on asioista omat mielikuvamme... mielikuvista muodostuu ajatuksia, mielipiteitä ja sitten lopulta vääntöä milloin mistäkin. Kuten vaikkapa tästäkin asiasta...

Jos mä olen sitä mieltä, että nopeuden / tehon  tavoittelu kuuluu nuoruuden kypsymättömyyteen... Niin mitäs sitten? Ei vaikuta mihinkään tai keneenkään... toivottavasti  
tounge.gif
Vai onko joku jossain niin "lapanen" että elää toisten mielipiteistä?
Iloinen asia että riittää mielikuvitusta ihan omiin mielipiteisiin.  
wink.gif

Vielä kun hoksaat että ne ei välttämättä olekkaan ehdottomia totuuksia, niin niiden kans on paljon hauskeempaa/helpompaa elää ihan oikeassakin elämässä. Ainakin jos oikeassa elämässäkin tykkäät heti tuohon malliin vastata kun joku kertoo vaikka vaihtaneensa tehoputkiston, niin kuvittelisin olevan aika yksinäistä esimerkiksi kokoontumisajoissa.

(Yamaha1 Tammi. 10 2009 @ 04:58) sanoi:
Tjaa... Alkuperäseen kysymykseen vastatakseni... Loppuu, sinä päivänä kun tajuaa, että tämä harrastus on paljo muutakin kuin kavereille näyttämistä, leuhkimista & oman egonsa pönkittämistä.  

Positiivista tässä on se että keväällä tuntuu taas vähän aikaa siltä että tehot on kasvaneet omassa pyörässä talven aikana. Taitaa olla joka keväinen huomio, toisilla on jopa joskus kasvanut ihan oikeastikin
tounge.gif

Vielä kun hoksaat että ne ei välttämättä olekkaan ehdottomia totuuksia, niin niiden kans on paljon hauskeempaa/helpompaa elää ihan oikeassakin elämässä. Ainakin jos oikeassa elämässäkin tykkäät heti tuohon malliin vastata kun joku kertoo vaikka vaihtaneensa tehoputkiston, niin kuvittelisin olevan aika yksinäistä esimerkiksi kokoontumisajoissa.
Jaa, väitinkö jossain että puhun ehdottomia totuuksia? Mielestäni olen koko ajan jauhanut omista mielikuvistani ja omista ajatuksistani... On se kumma kun luetun ymmärtäminen tuntuu aina sumenevan suorassa suhteessa siihen miten paljon herneitä vedetään sinne "nostraaliin".

Ja KIITOS mulla on todella hauskaa omien pikku mielipiteideni kanssa jatkossakin. Ja juurihan minäkin ostin sliparin omaan rassiini, vain ääni & ulkonäkö seikkoihin vedoten... Se vasta on naurettavaa pelleilyä, omastakin mielestäni... Mutta mitä sitten? Jos ei itelleen osaa nauraa niin huonosti menee!

Jatkakaa...
tounge.gif

Niin noi tehot on vähän kuin veteen piirretty viiva, mutta en ole kyllä vielä pyörää tavannut jossa sitä liikaa ois...helposti on liian vähän mutta liikaa...hmmmm...eeeeeeeeeiiiii voi olla...ei koskaan
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

No onhan niitä... Elävästi muistan kuinka piikki-ikäisenä törmäsin tällaiseen ylitehokkaaseen mopottimeen, ZZR 1100 joka oli viilattu vimpan päälle ja sillä kun meinasin käydä ajamassa lenkin korttelin ympärillä niin sehän meinas karata käsistä. 10m ja siihen jäi koeajo - tosin mopo jäi pystyyn mutta silti...

Ja onhan noita nähty useasti muitakin, joille pelissä vaan on liikaa tehoa, sori nyt vaan, mutta uusiomotoristeja yleensä. "Sillon mä vedin sillä puolikkaalla cb:lla ja kylän mammat..." se seuraavaksi lähteekin se ylitehoinen ER-5 käpälästä...

Ja kyllä mäkin vähän aikaa saattaisin epäröidä lähteä kääntämään sellaisen nitro-topfuelalkohol(mitä niitä nyt onkaan)mörkö-hoodeen kahvaa...

...tai no hoodeen nyt yleensäkkin mutta tarkoitin nyt lähinnä niitä kiihdyttelymopoja...

Nootta näin...

Minä olen taas ajatellut tehon vähentämistä.Meinaan olen katellut Sliparia zx10r,ään.Kun siinä nuo äänet ei ole sellaiset,miten sen nyt sanoisi,"miehekkäät".Eikös se ole vanha sääntö kun virität niin tehot tippuu.Meikäläiselle kyllä nuo tehot riittää ihan hyvin,kun ne vielä saisi tiehen kunnolla välitettyä.Jos olisi vielä enemmän,no en tiedä onhan se mukava nakkarilla kehuu.  
tounge.gif
,mutta kunnia niille jotka haluaa lisää,vois sen rahan huonomminkin sijoittaa,esim,anoppiin!
cool.gif

Niin noi tehot on vähän kuin veteen piirretty viiva,
JEP  
biggrin.gif
ja mä en ymmärrä tätä kritisointia, et noi "tonniset" on jo brassailua ja aivan liikaa normi tieliikeennelaille...ai miten niin
omg.gif

Kukas käskee niillä ajaa "kovaa"? Pääseehän piikilläkin tänä pänä kortistaan eroon, jos haluu
tounge.gif

....happamia sano kettu.....
033102bebe_1_prv.gif
Eiks alle tonniset oo "tyttöpyöriä" niinkuin joku pitkänlinjan aktiivifoorumilainen joskus legendaarisen lauseen kirjoitti
tounge.gif
.

Back