• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Loppuuko tehonälkä ikinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aavikko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Aavikko

New member
Will it never end? Itellä tollane z750 eka pyörä. ollu nyt olisko ollu puolisen vuotta ja taas tehonälkä iskeny. Tietenki muutkin ominaisuudet on tärkeitä niin kuin kääntyvyys ja ketteryys. Mikä nyt z750 ei ihan parhaita ole...  
Nyt tullu katottua tollasta -08 zx-10r missä se 180hv ainakin löytyy... mutta loppuuko nälkä siihenkää  
biggrin.gif

Syksyllä +5 ja märkää, ei enää mitenkään tarvitse lisää tehoa.
Kesäkuumalla mikään ei riitä...
Kymppi vaan alle ja tehot riittää kadulle kyllä...
Sille teholle vaan tuppaa löytymään uusia käyttötarkoituksia kun sitä on paljon, voi vaikka kokeilla miten se varttimaili taittuu.

Will it never end? Itellä tollane z750 eka pyörä. ollu nyt olisko ollu puolisen vuotta ja taas tehonälkä iskeny. Tietenki muutkin ominaisuudet on tärkeitä niin kuin kääntyvyys ja ketteryys. Mikä nyt z750 ei ihan parhaita ole...  
Nyt tullu katottua tollasta -08 zx-10r missä se 180hv ainakin löytyy... mutta loppuuko nälkä siihenkää  
biggrin.gif
sanoisin, että ei.

tuollasesesta 750 zetasta sen verta kokemusta,jotta saattaapi olla melko liki sellanen optimipyörä tänne meitin oloihin.

tuntuu kivan ärhäkkäältä toimii kuin kello.vastaa kaasuun heti yms.

erona tuohon isoon zetoriin se, jotta tolla seiskapuokilla saa saman fiiliksen kohtuullisimmilla mittarinlukemilla.

ei ne kuutiot ja hevosvoimat tee ihmistä onnellisemmax.
jostakin muusta täytyy löytää tähän harrastukseen jekku..muutoin loppuu melko pian.

Lainkuuliaiselle ihmiselle riittää hyvin Zetan kaltaisetkin tehot.
Omassa tapauksessa 954 Firebladen kanssa oli välillä jopa tylsempää ajella kuin edellisellä pyörällä joka oli CBR 600.

Cebaria sai kierrättää välillä kunnolla, mutta Bladen kanssa oli rajoitukset täyttä paperia lyhyenkin kiihdytyksen jälkeen. Jos "uskaltaisi" käyttää +200 km/h nopeuksia liikenteessä useastikin, olisi tehon tarve perusteltua. Itse en, lähinnä poliisien pelossa, viitsi ajella ylinopeuksia kuin pelkästään lyhyissä kiihdytyksissä.

Syyskuussa alppireissulla oli 1300km pätkän keskinopeus 50km/h ja vuoristo-osuuksilla 40km/h. Kyllä itsellä se hyvä ajofiilis tulee ihan muusta kuin pelkästään hurjasta tehosta, mutta jokainen tyylillään...
062802moto_prv.gif

No jaa, itellä on mennyt nuo tehot pyörissä about noin: 35hv -> 90hv -> 131hv -> 135hv -> 64hv -> about 55hv. Tällä hetkellä ainakaan en usko että takaisin kyykkypyörään pitäisi vaihtaa, eli siinä mielessä on ilmeisesti tehonnälkä laantunut.

Vaihdoin kaksi vuotta sitten 120 hp Trumpasta 48 hepan katuenskaan, eikä kaduta yhtään. Ollut omalla tavallaan tosi hauska pyörä. Ei homma loppujen lopuksi ole pelkästään tehosta kiinni. Minulla liikenteessä hölmöilyt väheni jonkun verran ja ajamisesta tuli jotenkin leppoisampaakin. Kuinka moni katukuski pystyy hyödyntämään kaiken sen tehon, mitä omassa pyörässä on? Itse en pysty hyödyntämään täysin radalla edes tuota 48 hevosta. (paitsi suorille kaipais vähän lisää vauhtia).
biggrin.gif
. Onneksi löytyy paljon erilaisia ja tehoisia vaihtoehtoja, joista jokainen voi valita itselleen haluamansa.
Tuliko tuossa suluissa vastaus? Suorilla tehoa ei ole koskaan liikaa.

ensin oli (konetehoja kaikki) 160hv, nyt on 190hv, tulossa ensi kesäksi 320hv, ja veikkaanpa että ens kesän jälkeen halutaan jo nelosella alkuisia... Siin vaihees loppuu tehonälkä mulla kun ei taito riitä enää hallitsemaan sitä tehoa... mikä ei taida iha ensi hätään tapahtua koska oon ollu melko kärsivällinen sielu uuden opettelussa.

Tehonälkä riippuu iha käyttötarkoituksesta ja pyörästä sekä kuskista. Ei se mitenkää kirkossa kuulutettua ole että ihmisil ei mieli muuttuis. Itellä se ei aio muuttua miksikää...

Ei se lopu koskaan, siksipä kannattaakin alkaa etsiä moottoripyöräilystä jotain muuta.
Kokeile vaikkapa rataa.

Mulla loppui Yammun tonnisen FZR tuloon.Kesä sillä ja sitten on päässyt vähemmälläkin.Taisi olla joskus 80-luvun loppuosaa.

ei ne kuutiot ja hevosvoimat tee ihmistä onnellisemmax.
jostakin muusta täytyy löytää tähän harrastukseen jekku..muutoin loppuu melko pian.
Enpä olisi itsekään paremmin sanonut... Vuosien saatossa on näitä tehoon uskovia tullut ja sitten mennyt kun eivät ole mistään muusta ymmärtäneet tai sitten ovat ihmetelleet etteikö heistä mitään kulman kunkkuja tullutkaan vaikka omaavat kylän tehommaimmat vehkeet ja kumin poltto sekä keuliminen ovat hallussa... ja vaihtaneet harrastusta... usein autopuolelle...

Vaikka nytkin vähän havittelen lisätehoja, niin voin silti sanoa, että loppuu...
062802jumpie_prv.gif

Ei se valitettavasti lopu koskaan  
biggrin.gif

Rahapussi 99%:sti,kertoo sen mikä on kellekkin se RIITTÄVÄ teho.
Lada tai Ferrarimiehellä on kummallakin omasta mielestä tehoja riittävästi.

Riippuu toki tapauksesta.

Itsellä ei vielä +20 vuoden hieromisella osoita laantumisen merkkejä.

Ideaalitilanne on toki se että avaamisen rajana on aina joko pito tai pelko mutta vehkeistä ei loppuisi varat koskaan.

Tosin klassikkoaparaattien jurakautinen infra kyllä tuo sitten sitä kylmää rinkulaa kakkosen ympärille vähän vaatimattomimmillakin löylyillä. Esim. Kawa 750 H2 Mach IV tuottaa kyllä autenttista kauhua ihan 70hv tehoillakin
smile_org.gif

Jos tykkää ajella pelkästään suoraan, niin ei kai se tehonnälkä kovin nopeasti lopu. Mulla tehonnälkä kaikkosi, kun radalle eksyin ajelemaan ekalla pyörälläni, eli -03 R6:sella. Nyt neljä kesää myöhemmin huomaan omistavani vähän vanhemman kawan ZX-6R:n, eikä siinäkään liian vähän tehoja meikäläiselle ole. Radalla ajelin viimeksi toissakesänä keskiryhmässä ja sielläkin ehkä vähän keskivertoa hitaammin. Tänä kesänä en valitettavasti radalle ehtinyt.
Sitten kun alkaa tuntumaan että ei kawa enää kulje mutkissa tarpeeksi, niin alan harkitsemaan isompaa. Sitä tuskin tulee heti tapahtumaan.
Mulla se ajofiilis tulee mutka-ajelusta!

Jos nautit eniten julmista kaarrenopeuksista niin kannattaisi varmaan investoida oikea 2T ratapiikki tai puokki.

Olishan sellaista kiva kokeilla, mutta on vähän kehnosti yleensä kesäisin aikaa radoilla kiertää, joten jäisi varmaan ajot hyvin vähälle sellaisella.
Ja kyllä mun taidoille vielä tuon kusiaisenkin ajo-ominaisuudet riittävät mainiosti.

Ediittiä: Oikeassa muuten olet, että noilla sun ehdottamille peleillä ne mutkat varmaankin taittuisi paremmin, kuin isommilla.

Back