Pieni korotuspala sylinteriryhmän alle tai vastavuoroisesti lastuavaa työstöä kanteen/sylinteriryhmään, tai sitten tosiaan muokataan kiertarit käyttötarkoitukseen sopiviksi.
Tarkempia poppakonsteja tuon kammentapin siirtoon en lähde arvuuttelemaan. Sisältänee kuitenkin hieman lastuavaa työstöä ja ehkä täytehitsausta?
Normaalista auton 4-t moottorista oli kai kyse, korotuspala siis minne
Kannesta pois männän tieltä ehkä useita millejä, vai mikä lastuava menetelmä sylinteriryhmään? Ja miten kiertokankia muokataan, pätkä pois välistä, vai pituutta lisää - miten? Ja toisin päin, siis jos mäntä jää liian alas.. Siis en oikeasti ymmärrä.
Tuohon arvoitukseen.. Iskua jatkettiin jokunen milli tosiaan kampiakselia täytehitsaamalla ja hiomalla se uuteen kuosiin (ei siis lastuavaa). Jotain muokkauksia jouduin tekemään ainakin kanteen ja ehkä mäntiinkin, en muista enää.. Se oli helppoa silloin, kun olin koneistamossa töissä (ja jotain kuvittelin osaavanikin)