• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Bashan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Putsari on upouusi, kaasari on tietääkseni 2mm alkuperäistä suurempi. Tarvii avata se ja tarkistaa koko kunhan joutaa, niin paljon kaikkea rästihommaa että voi ottaa hetken keretä jatkamaan.
 
Ei kai tuossa ole ainakaan enää kattia paikoillaan? Haistele vähän, kuinka kirpeitä pakokaasuja puhaltaa. Kyllähän rikas seos haisee nenään ja tekee monesti mustaa savua.
 
Kyl mä sen sinne varmuuden vuoksi hitsailin koneen alle kun en ollu varma meneekö tommonen päästöistä ilmn läpi. Siitä puheenollen eikai se voi tommosta aiheuttaa kun päästöhuijari ei ole vielä toiminnassa kun uudessa kurkussa ei ole alipainelähtöä. Itse epäilisin kyllä että menee rikkaalle, muistaisin haistelleeni katokseen parkkeeratessa että haiseepa bensa mut vuotoja en löytänyt.
 
CDI-boksin huonot liitokset saattaa aiheuttaa tuollaisen käyntihäiriön. Itselläni on samanlainen Bashan, josta olen 2 kertaa samanlaisen vian korjannut heiluttelemalla liitosjohtoja. Vahingossa huomasin tämän vian, kun kaasarin putsauksen jälkeen koekäytin - käsi osui liittimeen (satula ei ollut paikallaan), jolloin alkoi ottamaan kierroksia.
 
:thumbup: savu on jo hälvennyt mutta tarkistetaan liitokset! Sekä cdi että johtosarja on uusia mutta kuten mainittu ei erityisen laadukkaita.
 
Aidosta Bashanista ei ole kokemusta mutta oma ex-Kinroad kävi kyllä koneeltaan ihan moitteettomasti ja oli suht kierrosherkkä.
 
Kaasariongelmaa en ole vielä saanut setvittyä kun mottis vetänyt muihin projekteihin mutta sentäs löytyi syy sille mikä halvaannutti koko laitteen, nimittäin sieltähän oli virtalukon töpseliltä yksi johto poikki sisältä, katkesi kunnolla kun hiukka heilutteli. Jahka jarruosapaketti joskus saapuu takaisin lähettäjälle saavat pakata sinne uuden lukon ja lähettää takaisin jollain muulla kuin DPD:llä... Sen verran sain nyt kuitenkin sitä tuossa kotikujalla testattua että vetää hyvin siihen rötäpisteeseen asti, ja että taka-akseli on näköjään kiero :doh: hitossakos sen nyt oikasee kun jokapaikka on kiinni...
 
Varsinkin taka-akseli oli mutkalla kokoajan. Vähänkään kun töppäsi takarengas kiveen, niin meno muuttui täriseväksi.

Nappasin silloin taka-akselin irti ja vein lähimpään metallipajaan. Laittoivat sen sorviin kiinni ja rautakangella väänsivät suoraksi. Aina välillä pyöritti sorvia, niin näki heiton.

Kuten tammikuussa jo mainitsin :grin:

Suuria voimiahan sen suoristamiseen ei tarvita. Tuli ihan villinä ideana mieleen, josko lattialla pyörittäessä merkkaisi, mitä kohtaa pitää kolauttaa. Sitten puupölleihin sahaa V-urat. Pistää pöllit akselin päihin ja keskeltä sitten antaa lekaa (sillai, että joku laudan pätkä on välissä).
 
Ois mulla tossa renkaantasapainotin ja kymppitonnin prässi jos niillä koittais jotakin säätää...
 
436655ecaeb32e42a5.jpg

Kaasarin säätäminen ei tahdo millään ottaa onnistuakseen joten päätin haistattaa sillä kukkasia toistaiseksi ja tehdä välillä jotakin muuta. Tuommoiset raudat sitten tuli improvisoitua samalla testaillen uusia ruuvipenkin leukoja. Ekasta ei tullu ihan jämpti ennenkun hoksasin rasvata penkin ruuvin, toinen menikin sitten jo laulellen. Tommoset leuat ois pitäny tehdä vuosia sitten, ei tartte paukuttaa ja tulee justiin hyvät kulmat joka kerta :thumbup:

436655ecae8d802c01.jpg


Tuonne ne sitten päätyi, tarvii vielä hienosäätää ja pyöristellä mut ihan hyvät tuli. Rele noille onkin jo vedettynä samoin kuin merkkivalo ja kytkin tankoon, muutakun kytkee kiinni ja vot.
 
436655ed096644d562.jpg


Sentäs JOKIN tässä perkeleen hökötyksessä toimii odotetusti (ja tietty yksikään sen systeemin osa ei ole alkuperäistä :p ) Saa ton orkkisvalon tuntumaan lähinnä huonolle vitsille.

Tuossa vaan loihe pohtimaan että mitähän tuommosen kikkareen laturi ulostaa... Ei hotsittais jäädä yöllä jumiin kun ei täppi riitäkään enää starttiin, näissä kun ei tuota pedaalia ole...
 
436655ed096644d562.jpg


Sentäs JOKIN tässä perkeleen hökötyksessä toimii odotetusti (ja tietty yksikään sen systeemin osa ei ole alkuperäistä :p ) Saa ton orkkisvalon tuntumaan lähinnä huonolle vitsille.

Tuossa vaan loihe pohtimaan että mitähän tuommosen kikkareen laturi ulostaa... Ei hotsittais jäädä yöllä jumiin kun ei täppi riitäkään enää starttiin, näissä kun ei tuota pedaalia ole...

Tuohan se helpoin testata,yleismittari akkuun kiinni ja kaikki tuikut päälle,jännite tipahtaa kun lataus ei riitä...
 
Minun Kinroadissa ainakin 55W halogeenilisävalo pelasi ongelmitta ja virta riitti.
 
Tuossa on tietty sen verran lisäpuskuria että tuossa on Daytonan vanha akku, liekö muistaakseni 12Ah joka on varmaan tuplat originaaliin verrattuna mut täytyshän se nyt kuiteski ladattuna pitää... En nyt viihti sitä tuola tallissa käyttää ja ulos saanti on pienehkö projekti joten olkoot toistaiseksi, sammuttaa vaikka päävalon jos jännite putoaa liiaksi sillä kun ei katsastuksen läpäisemistä lukuunottamatta tee just hittojakaan.

Budjettivaje estää parhaillaan tilaamasta uusia osia joten häätyy varmaan palastella toi eturipustus seuraavaksi, oranssit maalit varsiin kun löytyy jo hyllystä.
 
436655ed222e1376ce.jpg


Hittolainen toi oranssi maalipöly sotkee, puol tallia oranssina vaikka tein tällä kertaa jopa suojaseinän ja imuri yläpuolella vetää sumua ulos...
 
436655ed2ae4f41b03.jpg


Ose hiukan nätimpi noin. Tarvii vaan käydä B-marketista hakemassa uuet pallonivelen suojakumit kun vanha alapallon huppu oli sen verran rapea että lähti maalarinteipin matkaan...

Sit kun joku muu viittis tehä ton oikeen puolen ja takanavat...
 
Sehän on kohta niin nätti, että sillä ei raski ajaa ku pyhäpäivinä nätisti kirkkoon[emoji6]
 
Back
Ylös