Masan GTS

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuosta menee tän kesän jälkeen molemmat kumit uusiks et jos ei ennen sitä löydy selitystä niin toivotaan että viimeistään siitä mut vahvasti tuntuu olevan kierroslukuriippuvainen tämä tärinä että ihan vaan kahvojen resonanssitaajuutta muuttamalla (isompi/pienempi paino tai löysempi/jäykempi kiinnitys) sen saattais saada muutettua semmoiselle alueelle esim korkeammille kierroksille missä siitä ei ois haittaa, nyt on just siinä neljän tonnin päällä eli keskellä käyttökierroksia.
 
IMG-20210805-231025.jpg


Aloinpa akuutin tylsyyskohtauksen kimmottamana eilen illalla purkamaan noita täysin hyödyttömiä lisävaloja vekkaan tuolta keulalta, kuten arvata saattaa ei tämä vekotin ole ihan niitä helpoimpia riisuttavia kun melkeen jokaisen paneelin ruuveista vähintään osa on viereisen katteen alla. Sain kuitenkin tarvittavat purettua vain yhden infill-panelin hieman halkaisemalla kun ei se tahtonut millään irrota, syyksi paljastui mikäs muukaan kun patenttikiinnikkeet alkuperäisten jätettyä laivan jo edellisen omistajan aikana...

IMG-20210805-231035.jpg


Ihan tämmöistä en osannut odottaa mutta selvisi samalla miksei noilla lisäreillä tehnyt mitään, ne kun eivät ole lisävalot ensikään vaan DRL sarja, niitä vaan ei voinut sellaisina käyttää koska ylläripylläri siitäkin huolimatta että tossa draiverin kannessa lukee hyvinkin selkeästi mihin mikäkin johto tulee liittää oli sarja silti onnistuttu kytkemään päin persettä :doh: no heittää noi vaikka seuraavan pakun nokalle säästämään ajovalopolttimoita hiekkatierymyytyksessä.

IMG-20210805-231914.jpg


Tuosta sitte essaaeetä tilalle. Ja ennenkun joku ehtii joo tiiän noi on työvalot ei lisäpitkät mut oli hyllyssä jouten, tuskin tulen ajamaan pimeällä noitten kanssa paria kertaa enempää ja senkin tyyliin kopsuoring/vuolenkoski tms takateitä missä ei pimeällä juuri muita näy. Jos haalarimiehet niistä kiinnostuu voi sanoa et emmäätiiä on niissä e-merkinnät :right:

Oham muuten vallan hitokseen tyhjiä töpseleitä katteiden alla, minnehän lie nekin kaikki menee...
 
IMG-20210807-164607.jpg


Pari tuntia siinä meni ährätessä mut nyt on rosterista vahvike/kiinnikelevy ja akulta veetty uuet kaapelit. Vielä ei pääse testaamaan tehokkuutta kun en millään raaski leikata noista valoista valettuja deutsch liittimiä pois johdoista joten tarvii pyörähtää lahdesta joku päivä vastakappaleet.
 
Samaa ihmetellyt noita tyhjiä liittimien paikkoja. Ilmeisesti käytetty yhtä johtosarjaa riippumatta mitä varusteita on. Noi katteet on tosiaan semmoinen palapeli ja täytyy vanhemmissa pyörissä aina olla varovainen ettei mene nurkat rikki. Sitten noi satulan vieressä olevat sivukatteet onkin mukavat kun on laukkukkiinnikkeet. Täytyykin muistaa ottaa kuusiokolo avain nyt mukaan työkalusarjaan, meinaan vasemman sivukatteen alla on pääsulake.
 
IMG-20210809-230929.jpg


Tuommonen murikka löyty tangon sisältä, kumma homma toi oli melkeen näppitiukalla. Voikohan se pelkälteen auheuttaa värinää. Pohdin jos tohon kierteen kärkeen täppäis jonkun M10 pultin kiinni ilman kärkeä ja se sais olla sielä kahvan sisällä ilmassa, periaatteessa sen pituutta muuttamalla pitäsi värähtelyresonanssia pystyä muuttamaan eri kierrosalueelle. Ainakin noin niinkun teoriassa.
 
@xs2jammu mimmottisia renkaita oot tupannu näissä käyttää? Piti eilen etunen tilata kun on merkeissä niin ei viitti lähtee reissuun sillä mutta aloin vaan pohtimaan että kuis järee nakki tämmösessä pitäs olla. Edellisen kantavuus- ja nopeusluokka näytti olevan 58w eikä noista nettikaupoista oikeen muuta tahtonu löytyäkkään niin otin sitten semmosen ja vielä budjettiratkaisun (Dunlop Sportmax GPR-300) mut jäi kuitenkin semmonen kalvava epäilys että pitäskö tämmösessä olla vahvempi kummi... Ajot suoritetaan 99% yksin laukut tyhjänä ja se yksikin prosentti on takapenkillä alamittanen rääpäle.
 
Eikö toi selviä niinkin yksinkertaisesti kuin katsomalla rekisteriotetta tai traficomin nettipalvelua?
 
Tarkistin niin mulla ainakin lukee, mutta tiedoissa voi toki olla vahnemmassa kalustossa puutteita.
 
Tarkistin, eipä lue traficomissa painoluokasta mitään. Sielä on muutenkin rengaskokona vielä se 130/60/17 joka on kokolailla mahdoton löytää, mm 1001renkaat vaimikäsenytoli tarjoaa sillä kokoa tasan heidenaun takasta joten otin 120/70/17 tilalle. Btw huomasin että rekisteritiedoissa tää on yksipaikkanen, täytyypä korjata tilanne jossain vaiheessa.
 
Okei eli tiedot on tosiaan sidoksissa pyörän ikään. Näppituntumalta väittäisin, että tieto (kantavuus- ja nopeusluokka) on löytynyt kaikista mun pyöristäni, mutta kun vanhinkin on ollut 2010-luvulta niin otos on vähän puutteellinen.
 
Ainoastaan rengaskoot ja nekin lisätietojen alla ei oikealla paikallaan. Liekö saksantuonnilla mitään vaikutusta, tiedä häntä.
 
Btw huomasin että rekisteritiedoissa tää on yksipaikkanen, täytyypä korjata tilanne jossain vaiheessa.

Tuo yksipaikkaisuus on tietyn ikäisissä (oikeasti kaksipaikkaisissa) pyörissä ihan vakio. Varmaan joku tietokanta-ajo mennyt pieleen silloin aikanaan.
 
Tuo yksipaikkaisuus on tietyn ikäisissä (oikeasti kaksipaikkaisissa) pyörissä ihan vakio. Varmaan joku tietokanta-ajo mennyt pieleen silloin aikanaan.

Veikkaisin että ajaa jälkituonnin puolelle, oma saksasta uitettu on myös yksipaikkainen traficomin mielestä vaikka paikat on kahdelle.
 
IMG-20210812-231953.jpg


IMG-20210812-232053.jpg


IMG-20210812-232012.jpg


Sikäli kun joku haluaa nähdä RADD keulan ilman eturengasta. Valot on nyt kytketty kun sain kärkkäiseltä doits liittimet niin ei tarvinnu alkuperäisiä katkoa jatkokäyttöä ajatellen, sit vaan ootellaan millon uus etukumi saapuu että pääsee sitä vaihtamaan, periaatteessahan ton renkaan pitäs kait pystyä tasapainottamaan ihan auton rengaskoneessa kerta keskireikä on 55-56mm ja tasapainokoneiden akseli on yleensä 40mm

IMG-20210812-WA0029.jpg


Toi etujarrusatula on kyl aika jäätävän kokonen murikka :grin: On aika selvää ettei mitään tässä pyörässä ole tehty olemaan mahdollisimman kevyttä, esimerkkinä satula (se perseen alle tuleva) painaa tasan kuusi kiloa.
 
IMG-20210817-174513.jpg


Semmosta sitten tänään... Oli tuo pyörä välillä ulkona hetken pois tieltä ja tänään työnsin takas sisään kun postnordilta tuli viestiä että uus kummi tulee huomena, nappas sitten peili ovenkarmiin siinä peruutellessa...

IMG-20210817-174525.jpg


Päästinpä semmosen minuutin mittasen helpotuksen huokaisun kun tarkemmin tutkiessa kävikin ilmi että näähän on joku suunnitellu silleen että nää hyppää irti jos osuu johkin ettei mene särki! Kaikkee sitä näkee kun vanhaks elää...

IMG-20210817-194542.jpg


Parista sisäkkäin sopivasta hylsystä, putken pätkästä ja teipistä väkästelin tommosen kuraperse-adapterin tasapainotuskoneeseen, hyvä se ei oo mut kaipa tolla jonkinmoisen sinnepäin tasapainotuksen saa aikaan. Huomasinpa samalla että on vissiin etupää veetty joskus johkin rotvallin reunaan vähän reippaammin kun on tuo etuvanne mukavasti solmussa. Kumma etten oo huomannu mitään... Saa olla toistaiseksi mut pistettävä pitkälle listalle jossain vaiheessa oikomishoitoa.

IMG-20210817-224738.jpg


Vanha kyttyrätakkikin tuli kaivettua kaapin pohjalta, sen verran järeetä nahkaa että painaa kun verovelka eikä näillä helteillä mitään asiaa päälle. Nyt kun alkaa ilmat vähän viiletä niin mielummin tukevampaa rotsia niskaan, oli vaan kuivunu ihan koppuraksi niin lääppin siihen reilun kerroksen NahKiss nahanhoitoainetta, saa imeytyä huomiseen ennen ylimääräisten pyyhkimistä. Tein saman käsittelyn tolle Corbinin satulalle tässä yks päivä ja meni siihenkin rasvaa kun pesusieneen. Ei paljon tarvinnu ylimääräsiä pyyhkiä.
 
IMG-20230513-153651.jpg


No nyt ollaan taas sen kuuluisan jännän äärellä... Kohta parin vuoden seisokin jälkeen ois aika alkaa laittaa wanhaa rouvaa taas ajokuntoon, tulpat on jo kaivettu ylös, etuvanne viety tasapainotukseen ja kytkintä mittaillaan että mitä täytyy vaihtaa kun hiukka lipsuu. Jännä tulee siitä etten mä löydä tuolta minkäänlaista vikaa. osat on kyllä kuluneita mutta hyvin tukevasti 50% merkissä kuluneisuudessaan niin levyt kuin jousetkin. Ainoa asia minkä keksin on tuolta koneesta valutettu öljy joka oli aivan pikimustaa. Voiko ylipitkään ajettu öljy aiheuttaa kytkimen ajoittaista sutimista vai onko edellinen turakki kaatanu tonne jotain auton öljyä? :blink: Ei kait siinä sit muuta kun uuestaan läjään ja uuden tiivisteen veistelyyn emmä ala ehjää vaihtaan.

EDIT: kaks sisintä kitkalevyä oli ottanu hiukan väriä mut en mä niistäkään saanu kyllä kieroutta mitattua.

EDIT2: mikä ihme on tuo kytkinkopan sisäpinnassa oleva kotelo? Sama moottori löytyy käsittääkseni mm FZR1000 EXUP:ista sekä YZF 1000R Thunderacesta ainakin pääpiirteittäin.
 
Teräslevyille voi näyttää vaikka vähän hiekkapaperia.

Hätäratkaisunahan niitä on hinkattu reissussa asfalttiin :D
 
Back
Ylös