tunde
New member
Niin, kolme pyörää olisi aika sopivaMoro,W-P taisi tuolla alkupuolella viitata minuun. Aiemmin tosiaa oli pari vuotta Varadero ja nyttemmin 1050 Tigru. Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Varre ehkä sopii paremmin hiekkateille ja Tigrun taas valitsisin jos pysytään pelkästään asfaltilla. Tigrun kone on hieno, valot aika surkeat. Jousitus hieman pehmoisen puoleinen, kevääksi tuleekin Wilbersin takaiskari ja progressiiviset etujouset. Varresta ei oikeastaa jäänyt muuta pahaa mieleen kuin nykivä eteneminen hitaassa ajossa. Niin ja myöhemmin vaihdettu korkea pleksi, joka teki ajamisen sateessa ja hämärässä vaikeaksi.
joo sinua siteerasin. Toivottavasti en nyt ihan palturia heittänyt. Näyttikin silloin sun Tigru makoisalta ja varteenotettavalta vaihtoehdolta.
Mullakaan ei varressa mitään moitittavaa muuta kuin se massiivisuus/yläpaino. Katsotaan nyt kun saan modatun satulan niin miten auttaa. Etujouset ja takaiskari sama homma kuin Tigrussa; täytyy vaihtaa.
Mulla ei ole varressa ollut alla kunnon hiekkarenkaita; ContiTA:lla olen ajanut. Sopii loistavasti pikitielle. Hutera on mun mielestä soralla.
Mulla menossa vähän sellainen aloittelijan "tunnnustelukausi", ja pikkuhiljaa oppii tuntemaan itsensä ja mitä mopolta haluaa.
Mutta niinkuin viisaat ja kokeneet ovat useasti jo sanoneet: Kaikkea hyvää ei voi saada samassa paketissa. Pitäisi olla kolme eri mopoa .![]()
Tuollaista sekapyörää kun on etsiskellyt tässä ja noihin norsuenduroihin jostain syystä tässä tykästyin, päätin sellaisen hommata. Pääseehän kyykylläkin hiekkatiellä eteenpäin, ei siinä mitään. Itse vaan kyllästyin vähän siihen ainaiseen kaasukäden toppuutteluun, että saa pyörän ominaisuuksista jotain irti. Viime syksynä olin kyllä vielä eri mieltä
Tarkoitus on tosiaan koittaa vähän jotain toisenlaista mopoilua, ehkä sitä sitten voisi innostua erikoistuneemmista ja kevyemmistä pyöristä, enemmän maastoon sopivista.
Nyt on listalla V-strom, Varadero, Tiger ja miksei Caponordkin. Aprilia Mille tuli omistettua jokusen vuoden ajan, sen koneesta tykkäsin kyllä, taitaa olla samaa tekoa kuin Caponordin? Tiger on nyt vähän edellä muita innostusasteen suhteen. Käyn vielä kokeilelemassa ainakin yhtä strommia ennen päätöstä.