Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Isolohko Boss Hoss:llakin tuo nyrkkisääntö kannattaa unohtaa.olisko seuraava pyörä rocketti![]()
Mulla ei ole niin paljon kokemusta, mutta luetun ja hivenen omankin kokemuksen perusteella voisi olla järkevämpää ajaa Saksan läpi itäpuolella? Me ajettiin la ja su päivinä mennen tullen Saksan läpi ja silloin sai kyllä ihan rauhassa körötellä. Esim. meno matkalla ajettiin Rostock-Nürnberg noin 629 km ja aikaa meni 6 h 25 min ruokailuineen, kahvineen sekä tankkauksineen. Paluumatkalla Munchen-Dessau 539 km ajettiin 110 km/h:n keskinopeudella taulkoineen päivineen. Kun lukeen noita matkakertomuksia, niin minulle on jäänyt kuva että läntinen reittin olisi tukkoisempi?itsellä pari alppireissua takana mp:llä ja niistä olen koonnut myös numerotietoa. Kummankin reissun tankkaukset ja päivien kilometrit keskinopeuksineen:
http://www.jussiupn.com/harrast....toa.htm
http://www.jussiupn.com/harrast....tot.htm
keskinopeudet ja matkat otettu sigmasta iltaisin. kumpikin reissu tehty idealla: lujaa saksan läpi ja alpeilla nautiskellaan ajosta, tauoista ja olosta
pätkittäin vedelty yli 200 km/h ja yleisesti baanoilla 160-180 matkavauhti. koko päivälle on vaikea saada keskinopeudeksi yli 100 km/h
jussi
Minusta taas tuntuu, että massiivisiin ruuhkiin saattaa joutua ajoi sitten itäisempää tai läntisempää reittiä. Paljolti kyllä tietysti riippuu ajankohdasta, paikasta ja etenkin tietöistä sekä kolareista. Autobaanan ruuhkassa matelemista on tullut kokeiltua ainakin Lyypekin ja Hampurin välillä, Hampurin tienoilla, Kasselin eteläpuolella, Münchenin ohitustiellä, Leipzigin seuduilla, Berliinissä...Mulla ei ole niin paljon kokemusta, mutta luetun ja hivenen omankin kokemuksen perusteella voisi olla järkevämpää ajaa Saksan läpi itäpuolella? Me ajettiin la ja su päivinä mennen tullen Saksan läpi ja silloin sai kyllä ihan rauhassa körötellä. Esim. meno matkalla ajettiin Rostock-Nürnberg noin 629 km ja aikaa meni 6 h 25 min ruokailuineen, kahvineen sekä tankkauksineen. Paluumatkalla Munchen-Dessau 539 km ajettiin 110 km/h:n keskinopeudella taulkoineen päivineen. Kun lukeen noita matkakertomuksia, niin minulle on jäänyt kuva että läntinen reittin olisi tukkoisempi?itsellä pari alppireissua takana mp:llä ja niistä olen koonnut myös numerotietoa. Kummankin reissun tankkaukset ja päivien kilometrit keskinopeuksineen:
http://www.jussiupn.com/harrast....toa.htm
http://www.jussiupn.com/harrast....tot.htm
keskinopeudet ja matkat otettu sigmasta iltaisin. kumpikin reissu tehty idealla: lujaa saksan läpi ja alpeilla nautiskellaan ajosta, tauoista ja olosta
pätkittäin vedelty yli 200 km/h ja yleisesti baanoilla 160-180 matkavauhti. koko päivälle on vaikea saada keskinopeudeksi yli 100 km/h
jussi
Noista laukuista, jos ajelet lujempaa kuin mitä on laukkujen valmistajan suositus niin vedä laukut kiinni telineisiin irtohihnoilla mieluummin kaksi per laukku. Tulee ilkeetä jälkeä jos lähtee " kävelemään " jossain 170 - 180:in vauhdissa. Muutama vuosi sitten katsellessa San Remon rallia ja tullessani takaisin majapaikkaan aloin kuulostelemaan outoa kolinaa. No löytyihän se kolinan syy, takalaukun aluslevyn ( lukkotapin ) kaksi pulttia oli varissut huitsin nevadaan. Laiskuuttani oli jättänyt irtohihnat majapaikkaan, enpä jättänyt seuraavana päivänä. Onneksi ei tarvinut mennä mihinkään jontkan pohjalle etsimään laukkua. Joissakin paikoin oli pudotusta 3 - 400 metriä alaspäin. Ainahan sinne menee mutta se ylöskiipeäminen on sitten toinen juttu.Lähdetään ajatuksesta, että mopoon asennetaan täysi matkavarustus; sivu- ja perälaukut ja ne "ladataan täyteen" eli painoa tulee niin paljon, kuin niihin saa laittaa! Sitten istutetaan mopon selkään kaksi ihmistä ja koko komeus sitten vaikkapa Saksan autobaanalle. Minkälainen matka- tai maksimivauhti on realistinen? Yritän saada aikaan jonkinlaista aikataulua ja kun kokemusta puuttuu, niin pitää kysellä.....
TTU
no täytää sanoa että en oo iron arse, enkä edes tällä mopolla yritä, vaikka "pikku-lohko" onkinIsolohko Boss Hoss:llakin tuo nyrkkisääntö kannattaa unohtaa.olisko seuraava pyörä rocketti![]()