Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Erittäin nätisti ajettu kun huomioi vielä Etelä-Pohjanmaan karkean asfaltin. Itsellä ei Hoop'eista yltäisi kuin eturengas moisille lukemille.Omassa Burgmanissa, ajettu 9500 km, kulutuspintaa edessä ja takana vajaat 5 milliä kummassakin. eturengas Bridgestone Hoop 120/80-14M/C, takana Bridgestone Hoop 150/70-13M.
Totta turiset. Maxilla kovin usein on otettava se mitä munkkia milloinkin on tarjolla. Hyvällä tuurilla merkin voi vielä valita, mutta siihen se sitten varmaan jääkin. Toki netistä on aina mahdollista tilata just sitä haluamaansa merkkiä, mutta kumin kovuuteen ei silti voi vaikuttaa kun niitä ei valmisteta - saati mp-tyyppisiä 2-seostouringrenkaita, joissa keskialue on kovempaa gummia kuin laidoilla = kumi kestää enempi km suoraa ajoa, tarvitsematta silti tinkiä mutkapidostaMaxien rengasvariaatiot ovat muutenkin niukanlaiset, kuten Hitec varmaan tekniikan miehenä ja entisenä maxistina olet huomannut. Näin on, että volyymi tässäkin asiassa rulettaa eli yleisimpien rengaskokojen ja -tyyppien suhteen tarjonta on parempaa niin täällä kuin netistä tilattunakaan. Ja missään tapauksessa en usko, tai sitten olen hämmästyksestä ymmyrkäisenä, jos maxeihin löytyy jokaiselta rengasmerkiltä ihan hyllystä rata-ajoihin tarkoitettuja renkaita![]()
Sen että sä tilaat sen munkkisi sieltä Saksasta, etkä matka tilauksestasi et tulleja etkä kotimaisia ALV:eja. Paikallisen autorengasliike laittaa sen mustan sitten vanteellesi eikä maksa maltaitaMitäs tämän EU:n pitikään vaikuttaa?
En minä sitä sieltä tilaa. Uskon kyllä että saan Burgmaniini kumit samasta paikasta kuin ostan autooni. Hyvä tuttu paikka.Sen että sä tilaat sen munkkisi sieltä Saksasta, etkä matka tilauksestasi et tulleja etkä kotimaisia ALV:eja. Paikallisen autorengasliike laittaa sen mustan sitten vanteellesi eikä maksa maltaitaMitäs tämän EU:n pitikään vaikuttaa?![]()
Hiukka haftilta tuo 2.2:kin kyllä kuulostaaVoi olla että olen ajanut vähän liian kovilla paineilla tuossa takasessa. Minulla kun on painoa 100+ niin ajattelin että 2,2 kg olis sopiva suositellun 2,0 kg siasta. Ei ehkä olis pitänyt ajatella vaan uskoa suosiolla valmistajan ohjeita!!??![]()
Tuo minun takanenhan on pieni eli 130/70-12 ja suositus on 2,5 kg kun ajelee matkustajan kanssa mutta minä painankin melkein kahden "normaalin" mopoilian verran joten ehkä on syytäkin nostaa paineet vastaamaan tuota kaksi päällä ajoa etenkin jos on vielä tavaraakin mukana. Ja tosiaan ajo-ominaisuudet alkoivat ollaJa ei, liian korkeilla paineilla et saa rengastasi kulumaan nopsaan, vaan juuri päin vastoin. Matalapaineisena se rengas lämpiää enemmän ja siten myös kuluu enemmän - ottamatta vielä kantaa esim. lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen ja muljuilevaan ajokäytökseen. Ja mikä ikävintä, tuohon kun kuluu se tasainen keskiosa, tulee ajamisesta epämiellyttävää kun kanttaaminen ei ole enää sellaista tasaista kallistusta, vaan pitää ikäänkuin kammeta tuon renkaan kulman yli + tasaisena rengas muuttuu erittäin herkäksi poimimaan kaikki pitkittäiset kohoumat tien pinnasta![]()
Renkaan kestossa olemme samaa mieltä, mutta pelkään pahoin että täytyy noita tuumakokoja jonkin verran kasvattaa tuohon päästäksesi. Nyt allasi ollut 12" piikki on toki aika rajustikin "alimittainen" tuolle lomareissullesi ja siten kumin(kin) kuluminen hiukka reippampaa, mutta ei se Iso-Burgmaninkaan munkki paljoa suurempi ole ja siten luulen että silläkään ei 10tkm "haamurajaa" vielä rikota - ainakaan painavalla lomareissuvarustuksellaKyllä minun mielestä renkaan pitäisi kestää yksi ajokausi riipuen tietenkin ajomatkasta mutta sanotaan tuollainen 10-12 tuhatta. Mitä opimme tästä, no sen että tuo minun ajokki on liian pieni siihen käyttöön missä se minulla on ollut. Siis skootterikauppaan, koeajoin tänään Suzuki Burgman 650 Executive:n ja voi jessus että oli potkua![]()
Palaa skootteriin takaisin. Mainitsemasi ongelmat ovat tuntemattomia niissä - lukuun ottamatta sitä 800 cc mallista?Miksi ihmeessä noihin ei voisi kehittää 1-puoleisia rengasripustuksia ja siten yksinkertaisia renkaanvaihtoja kuten formuloissakin on? Kenties sitä kautta niitä voisi joskus odottaa katupyöriinkin ja vihdoinkin päästäisiin eroon suttaisista ketjujen kanssa pelehtimisistä ja vaivalloisista renkaiden linjauksista
No olihan tuossa keppivetoisessa Reveressäkin jo single side takana ja vaihto vieläkin yksinkertaisempaa kuin Burgmanissa, edes pakoputkea ei tarvinnut kiinnityksistään höllätäPalaa skootteriin takaisin. Mainitsemasi ongelmat ovat tuntemattomia niissä - lukuun ottamatta sitä 800 cc mallista?Miksi ihmeessä noihin ei voisi kehittää 1-puoleisia rengasripustuksia ja siten yksinkertaisia renkaanvaihtoja kuten formuloissakin on? Kenties sitä kautta niitä voisi joskus odottaa katupyöriinkin ja vihdoinkin päästäisiin eroon suttaisista ketjujen kanssa pelehtimisistä ja vaivalloisista renkaiden linjauksista