• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Meneekö takuuseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mizku75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mizku75

New member
Miten on..eilen pesin pyörää ja huomasin, että ompa kumman "märkä" etujarrusatula"
Eli stefahan sieltä korkannu ja öljyä tully pihalle..

Varmaan muillekki sattunu samaa..meneekö takuuseen?

Pyörähä o Gixxeri K6, ostettu RM.Heinolta..

Taitaapi olla vähän hiinä ja hiinä, kuitenkin kulutusosa jonka saa aika helposti rikki. Onko löytynyt välivapaita kun eturengas ollut liika korkeella...
wink.gif
Kaiketi vähän riippuu paljon ajeltu.

Mun silloinen uusi K5 GSX600f:stä, joka oli ostettu keväällä. Meni samana vuonna syksystä 12tkm jälkeen toisen puolen pumpusta stefa.

Soitin merkkiliikkeen huoltoon ja sieltä kehotettiin soittamaan maahantuojalle mitä mahtanevat sanoa tilanteesta. Maahantuojan edustaja sanoi, ettei noin tuoreessa pyörässä saa stefat vielä korkata elikkäs takuun alainen asia.

Joops..vähän pelkästin kans aluksi, että minkähänlainen vastaaotto olisi..
Mut nouhätä!Lupasivat,että takuuseen menee!
thumbs-up.gif

vaihtavat toisellekkin puolelle uuden stefan ja ölhyt, kunhan toki ite maksan osat, työt ilman..
smile_org.gif

thumbs-up.gif

vaihtavat toisellekkin puolelle uuden stefan ja ölhyt, kunhan toki ite maksan osat, työt ilman..
smile_org.gif
Paljonkos K6:lla on ajettu? Ite nimittäin selvittelin K5:n kanssa samaa asiaa. Kysyttyäni useasta merkkihuollosta, vastattiin, et stefat on aina tapauskohtasia ja aina kysyttävä Suzukilta lupa stefojen takuuvaihtoihin. Suzukin kanta kuulemma on, että "melko uusiin ja vähän ajettuihin" vaihdetaan, muihin ei. Esim. tää mun vajaa 30tkm ajettu K5 lukeutuu näihin liian "vanhoihin", vaikkakin 2 vuoden tehdastakuu on vielä voimassa.

thumbs-up.gif

smile_org.gif
Minkäs ikänen Suitsa ja paljon on ajettu? Ite nimittäin selvittelin K5:n kanssa samaa asiaa. Kysyttyäni useasta merkkihuollosta, vastattiin, et stefat on aina tapauskohtasia ja aina kysyttävä Suzukilta lupa stefojen takuuvaihtoihin. Suzukin kanta kuulemma on, että "melko uusiin ja vähän ajettuihin" vaihdetaan, muihin ei. Esim. tää mun vajaa 30tkm ajettu K5 lukeutuu näihin liian "vanhoihin", vaikkakin 2 vuoden tehdastakuu on vielä voimassa.
Ostettu 060606
omg.gif

Oho..nytpä vasta huomasin..Ihmekkää ku lahoo
biggrin.gif

Saatanallinen on tuo pyöräni..
mad.gif

Siis, niin..Huoltopäälikkö sanoi, että Kawan maahantuojalla on päätös, että tapauskohtaisesti mennään..Mutta että Suitsan kanssa on sovittu, että takuuseen menee..
Ehkä sitte mulla on vielä tarpeeksi uusi..?
Mutta eivät kyllä yhtää nikotelleet vaan heti sanoivat, että takuuseen menee..
smile_org.gif

Siis, niin..Huoltopäälikkö sanoi, että Kawan maahantuojalla on päätös, että tapauskohtaisesti mennään..Mutta että Suitsan kanssa on sovittu, että takuuseen menee..
Ehkä sitte mulla on vielä tarpeeksi uusi..?
Mutta eivät kyllä yhtää nikotelleet vaan heti sanoivat, että takuuseen menee..
smile_org.gif
Mulle taas tää ilmeisesti samainen huoltopäällikkö sanoi, et Suitsaltakin joutuu kysyyn noista stefahommista. En tiää sitten, tarkoittiko näitä "vanhempia" takuunalaisia vehkeitä.

Takuuseen meni noi munkin stefat sitten loppujen lopuks. Työn vastaanottanut kaveri sanoi, takuuseen, jos takuu on voimassa. Pyörän taas luovutti huoltopäällikkö, joka kertoi tuon edellä mainitun asian, ettei aina mene stefat Suitsallakaan takuuseen.. Reilu tyyppi kuitenkin. Sanoi, et luvattu mikä luvattu, enkä mitään maksaan joutunut.
smile_org.gif

Erään liikkeen takuuehdoissa mainitaan tiivisteistä erikseen että ne eivät kuulu takuun piiriin, liekö yleinen käytäntö maahantuojilla?

Aika outoa, että noin uusi pyörä rupeaa lahoamaan.... Näyttää olevan suzukissa yhtä heikko laatu kuin corolloiden pelleissä.
ghostface.gif

Ainakin ennen öljytiivisteet kuuluivat suizalla takuun piiriin. Nimimerkillä etuhaarukan stefan takuuseen vaihtanut.

Ostin mopon käytettynä liikkeestä ja vähän muutaman tonnin päästä päästä alkoi etustefa vuotaa. Meni takuuseen hetken tinkaamisen jälkeen.

Ei nuo stefojen korkkailut näin keväisin mitään harvinaisuuksia ole. Talven kun pyörä seissyt niin stefat pääsee varmasti hieman kovettumaan ja kevytkeulaisella pyörällä kun tuon jälkeen lähtee liikenteeseen niin kovillehan ne joutuu. Onneksi ns. "euron vikoja", 40e riittää hyvin molempien stefojen ja öljyjen vaihtamiseen kun tekee itse ja pysyypähän keulakin samalla timminä kun niitä öljyjä silloin tällöin vaihtaa.
wink.gif

Tuohon "ongelmaan" voi auttaa jos keulaa silloin tällöin talven aikana käy pumppailemassa.

Ei nuo stefojen korkkailut näin keväisin mitään harvinaisuuksia ole. Talven kun pyörä seissyt niin stefat pääsee varmasti hieman kovettumaan ja kevytkeulaisella pyörällä kun tuon jälkeen lähtee liikenteeseen niin kovillehan ne joutuu.
Mistä seisonnasta puhutaan?
Ainoa kuukausi kun ei olla ajettu oli Helmikuu...
tounge.gif

Jännää sinänsä, että kaikki edelliset pyörät on saanu rauhassa seisoa sen normi talvikauden, eikä ole stefat korkannu.
Ja nyt kun seisontaa ei juuri ole ollut niin...poks!
Myytinmurtajille töitä?
smile_org.gif

Back