Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lisätään tähän vielä semmoinen seikka, että JOS rengas ei lämpene tarpeeksi eli useimmiten kylmällä ja/tai sateella sekä heti ajoon lähdettyä.Mun mielestä renkaan valinta on enempi kiinni siitä, ajeletko paljon radalla, vai onko ajelut mutkaa ja matkaa..
Yleiskäyttöön on varmasti parempiakin renkaita kuin nuo mainitsemasi, esimerkkinä vaikkapa Mezelerin kutoset. Kyllä sport-touring renkaissa tavalliselle tallaajalle riittää pitoa radallakin, vaikka tosi harrastaja ei niitä rata-ajoon kelpuuttaisikaan.
Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa. Ja jos ratakumeja vertaa vaikkapa noihin mainitsemiini Mz 6:siin, niin 5000 km jälkeen normaalikäytössä olleet kuutoset ovat vielä lähes uuden veroisia.
Mulla on ollut sellanen kriteeri rengasvalintojen suhteen, että kumin täytyy toimia ja pitää kaikissa olosuhteissa, mutta kuitenkin kestää keskivertokesän kilometrit, joka tarkoittaa minulle 10 tkm luokkaa. Sekin on kyllä häkellyttävän vähän, jos vertaa sitä auton renkaiden kestävyyteen.
M3:t on pyörineet useampaan kertaan bleidissä. Kestoiltaan ja ominaisuuksiltaan samaa luokkaa tosiaan Powereiden (nyt alla 2CT) ja Corsa III:sten kanssa. Käytettävyys tiellä pitenee jos ajaa rataa tai alppipätkää koska tällöin keskelle kuluva pykälä kuluu pois.Mun mielestä renkaan valinta on enempi kiinni siitä, ajeletko paljon radalla, vai onko ajelut mutkaa ja matkaa..
Yleiskäyttöön on varmasti parempiakin renkaita kuin nuo mainitsemasi, esimerkkinä vaikkapa Mezelerin kutoset. Kyllä sport-touring renkaissa tavalliselle tallaajalle riittää pitoa radallakin, vaikka tosi harrastaja ei niitä rata-ajoon kelpuuttaisikaan.
Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa. Ja jos ratakumeja vertaa vaikkapa noihin mainitsemiini Mz 6:siin, niin 5000 km jälkeen normaalikäytössä olleet kuutoset ovat vielä lähes uuden veroisia.
Mulla on ollut sellanen kriteeri rengasvalintojen suhteen, että kumin täytyy toimia ja pitää kaikissa olosuhteissa, mutta kuitenkin kestää keskivertokesän kilometrit, joka tarkoittaa minulle 10 tkm luokkaa. Sekin on kyllä häkellyttävän vähän, jos vertaa sitä auton renkaiden kestävyyteen.
Jos ns. ratarengas loppuu 3000 tai 5000km ajolla katukäytössä niin kyllä vika on silloin käyttäjässä eikä renkaassa. Reippaalla ajotavalla tuollainen ratarengas kestää enemmän kilometrejä kuin touring-rengas.Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa.
Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.
Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.![]()
Käyttämällä sopivia paineita.Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.![]()
Reipas käyttö on juuri tuota. Mitä enemmän rengasta rasitat, eli ajat vauhdikkaasti (esim 200+ nopeuksia) vaikkapa baanaa, niin sitä paremmin ratarenkaat kestää verrattuna tourinkirenkaisiin (tarkoitan tourinkirenkailla sporttipyöriin tarkoitettuja esim Metzin Z6, Bridgen 020 tms). Matkapyörissä ja kakspäällä ajettaessa en osaa sanoa kun en sellaista harrasta.^ Reippaalla käytöllä..?
Kirjoitin tuossa tavallisesta yleiskäytöstä, siis sellaisesta mitä varmasti suurin osa harrastaa. Tarkoitan siis sekalaista maantieajoa, nurkka-ajeluita, mutkapätkää, 2 päällä ajoa, reissaamista matkustaja ja tavarat mukana. Se on mielestäni yleiskäyttöä, ainakin isolla osalla meistä.
Kyllä mullakin on ollut pehmeitä kumeja joskus alla ja siihen kirjoittamani perustankin. Kantikkaalla kumilla on kamala ajaa ja pehmeä rengas menee kantille liian nopeasti. Meneen vallankin reissussa, jota painava kuorma vielä tehostaa. Huomaahan sen kantikkuuden vaikutuksen jokainen viimeistään siitä, kun saa uudet kumit alle - tunne on kuin eri pyörällä ajaisi.
Pahin kokemus vuosien takaa Bt 021 (en ole enää varma mallista). Uutena todella hyvät, mutta jo 3 tkm jälkeen pahasti kulmikkaat, eikä ajo-ominaisuuksista tietoakaan. Piruako keskivertokäyttäjä tällaisilla ja vastaavilla kumeilla tekee?
Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.
Kun ei revittele ja käyttää yli 3 paineita. TTA?Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.![]()
Pirellin halpismerkki, halpa hinta, mutta ei mitenkään "halpa" ominaisuuksiltaan. Hyvin toimii kadulla ja radalla. Painii samassa sarjassa kuin esim. Diablo Corsa(/III), Qualifier, Pilot Power 2(/2ct), mikä näistä on paras - - makuasia. Minä olen suosinut M3:sta. Ei ole näistä mikään sitten tourinkirengas, 5-8 tuhatta kilometriä omassa käytössä kestäneet, ajotavasta riippuen...
Miten niin halpisrengas? Käsittääkseni Pirellin rinnakkaisrengas.
Omia kokemuksia -97 Bladen alla. Etusena maantieajossa aina ollut Sporttech M3, pitää, toimii ja kestää 8-10tkm. Takasena M3, kesti 3 tkm, piti erinomaisesti ja oli todella hyvä ajaa, ts profiili istui M3 etusen kanssa.
Kaksi kokeilua takana etusena M3 ja takasena Z6. Takasen profiili loppuu kantattaessa jo maantieajossa ja kesto max 5 tkm. Seuraava takanen ehdottomasti M3.
Niin täsmennyksenä:mopo 121hp takapyörätehoinen museomopo ja kuski 40+ pappamallin köröttelijä