• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzelerin Roadtec z6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wheel

New member
Eli tohon otsikkoon viitaten... Onko kokemuksi tuollaisista renkaista? Oma ajotyyli on varmaan tommonen "puoli urheilullinen", eli en tarvii välttämättä mitään ratarenkaita, ne kun tuntuvat kuluvan niin älyttämän nopeesti (esim. Metzelerin Sportec m1). Toi Roadtec z6 on varmasti pikkasen kestävämpi, mutta mites toi pitopuoli? Jossain Bike lehden testissä voitti Sport tuoring vertailun, mut kaipaisin vielä teikäläisten kommentteja.

Kulutuskestosta en osaa sanoa kun vasta 2500km pyörinyt alla mutta pidossa en ole huomannut mitään ihmeellistä. Lämpimänä noilla imo voi ratapäivilläkin ajaa ihan hyvin. Takarenkaassa ei ole kuviota keskellä joten kulumisen seuraaminen on vähän hankalaa jos paljon matkaa ajaa.
En nyt taas muista mitkä pompottimet mulla oli alla ennen noita, mutta paljon herkemmin tuntuu Z6:lla kääntyvän nyt.

täällä oli threadi noista joku vuosi sitten. kovia kilometrilukuja olivat tuupanneet noilla. 15 tonnia?

Itse ihastuin heti ensi kosketuksella. Noin 12 donaa meni tonnisen sv:n alla ja käyn niillä myös joskus radalla. Kuluu loppuun huomaamattomasti, siis näyttää että pintaa on ja sitten yhtenä hetkenä paistaakin kankaat läpi.

Kuivalla asfaltilla ja +15 keleillä ei pidossa ole mitään moittimista. Kylmällä ja märällä kelilla Z6 on ainakin allekirjoittaneen alla ollut arvaamaton.

Hienosti on pelanneet XX:n alla. Arvaamattomuuttakaan ei ole esiintynyt ja radalla tulee kallistusvarat vastaan ennen kuin pito, ihan katupaineilla ajaessa. Kevyemmällä ja kapeemmalla mopolla voi tietty tilanne olla erilainen.

Takanakki kuluu tosiaan huomaamatta, kun keskellä ei ole kuviota ollenkaan. N. 12 tkm on kuitenkin ollut tavallinen saavutus.

Kostealla kallistaessa lähtee aika varoittamatta luisuun, mut eikös ne kaikki
wink.gif

--Marko & XX

Nyt tonnin verran ollu XX:n alla eikä valittamist. Kawassa oli reilut 5 tkm ja sit meni ruuvi läpi, enkä paikannut. Taitaa olla yks kestävimmist renkaist. Nyt alla oleva on vielä se B malli joka tehty raskaammille mopoille
smile_org.gif

just tuli gsx1400:n tollaiset hommattua ,ensiasennusrenkailla kymppitonni veivattu(BT020).Asennusta odotellessa mukava kuulla,että on kestävät gummit.

Mulla oli 12R:ssä tommoset ja ei pahaa sanaa voi sanoa. Normi katuajoa ja rataa. Raskas kaasukäsi tosin verotti takarengasta aika kovin sutimisen muodossa. Kesti se kuitenkin silti melkeen 10k.
Kylmällä, alle 10:n asteen, tosiaan välillä hieman liukas muttei ainakaan mulla ihan varottamatta koskaan karannut. Sateella toimi mielestäni myös todella hyvin.

Tykkäsin kovasti. Mulla rengas kesti noin 10k, mutta siinä vaiheessa se oli jo aikas kalju. Hyvä pito, vaikka tuuppais kurviin vähän lujempaakin.

Mulla ollut nyt etunen alla noin 4500 km ja ei liiemmin kulumisen merkkejä näkyvissä vielä (siis kunnon kulmaa ei ole ehtinyt tulemaan) eli näillä näkymin mennään vielä pitkään. Takanen (ensimmäinen) oli käytetty ja pääsi ihan varkain kankaille asti. Toisella nyt ajettu noin 3000km ja vähäistä kulumista ilmennyt. Sadekelikokemusta ei vielä liiemmin ole tullut, mutta niitä odotellessa......
cool.gif

Maanantaina radalla ja ainakin mun ajossa toimi hyvin. Omat kallistusvarat / vauhtiraja tuli vastaan ennen kuin renkaiden pito (mahdoinkohan ajaa liian hiljaa??).

Kokonaisuutena ainakin toistaiseksi todella tyytyväinen.

Z6 on pyörinyt 9R:n alla tähän mennessä 12tkm kevyttä ajoa ja vielä muutama tonni mennään. Etunakilla on taipumusta mennä patille, muuten ok renkaita.

Kilometrejä tuntuu tosiaan kestävän hyvin, itse nyt en järin urheilullisesti omalla pyörälläni aja, mutta olenpahan kaikilla alla olleilla merkeillä ajanut tietenkin samalla tavalla. Joten verrata voi. Ensin oli Metzit alla ja hyvät olikin...sitten tuli laitettua Pirellin Diablot....ihan ok, ei niin hyvät kuin Metzit ja kilometrejäkään ei kestänyt samalla tavalla. Nyt taas M:t alla.
Ostohintaahan me mopoilijat usein katsotaan kun renkaita ollaan hankkimassa. Pitää kuitenkin muistaa, että ostohinta ja kustannus on kaksi eri juttua....M:t on hieman kalliimmat mutta kestää maileja paremmin...joten kustannus on itseasiassa pienempi per ajettu kilometri.

Mitäs pidät z6:n pidosta, jos vertaat johonkin sportti renkaisiin??
Koskaan ei ole pitoloppunut sportilla eikä Ztalla joten mitään en voi sinänsä sanoa vertaukseksi, mutta jos ajotyylisi ei ole nopea ryhmä radalla, niin ne kyllä pitävät kuin tauti. Itselläni loppuu pää ennen pitoa. Polvi maassa niillä voi lykätä menemään. Ja oon nähnyt myös nopeissa noilla vedettävän.

Sateella ollut pitävimmät millä koskaan ajanut. Kylmänäkään en ole muuta huomannut kun että joskus kytkimellä kun koittaa keulia niin sutasee.

Kiitti vastanneille ja turvallisia kilometrejä. Tais tulla jo päätettyä seuraavat kumit.
smile_org.gif

No nyt on z6:set alla ja kokemuksia ks renkaista 300 km verran... kaupunkia, suoraa ja mutkaa... Normaaliajossa en ainakaan itse huomaa eroa sporttirenkaisiin, jotka oli alla viimeksi. Vaikuttaa siltä, että z6:sissa on ominaisuuksia ihan tarpeeksi sportisempaankin ajoon, eli en ainakaan itse tarttisi täysverisiä sportirenkaita pyörään. Ehkä radalla spottirenkaiden (esim. M1:ten) ominaisuudet pääsisivät paremmin esille, mutta yleiseen liikenteeseen z6:set ovat ihan riitävät... siis mulle ja mun taidoille.

Tyytyväinen oon tähän asti.

Minäkin väänsin alkuviikosta etupäähän Z6 alle ja takana oli ennestään. Pienen lenkin jälkeen tuntuu ihan hyvältä.
smile_org.gif

Itse olen päätynyt seuraavanlaiseen kombinaatioon Z6 takana ja M1 edessä, tuntuisi pelaavan FZR:än alla vallan mainiosti.
Eikä kulutus kestävyydessä ole moittimista, uskoisin että setillä ajaa yli 10tKm kevyesti.
Silloin tällöin huomaa jyrkässä hitaahkossa kurvissa takapään oteen tiehen olevan aavistuksen heiveröinen, mutta rengas antaa varoituksen hyvissä ajoin. Ja pyörän alustahan on mallia "jojo"

Back