• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzelerin Roadtec z6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sama rengas mutta eri kuviolla ollut alla, eli Diablo Strada. Etunen 15 000+km, ja kulutuspintaa yli milli jäljellä ohuimmassa kohdassa. Takarenkaalla 7000km ja reilu 3 milliä jäljellä, tuntuisi kestävän.
Noi renkaat vaan tuppaa kulumaan eri pyörän alla ja eri ajotavalla jonkseenkin erinopeudella, eli noista kilometreistä ei pysty hirveesti päättelee. Sen takia kaipailisinkin tietoa noista kulutusmerkeistä.

Ne merkit on niissä kohdin, missä näkyy pieni norsun kuva, renkaan sivussa. Itse merkki on uran pohjassa oleva kohouma, jonka tasaan kun muu osa renkaasta kuluu, niin mulla ainakin vaihtuu jo rengas.

Ne merkit on niissä kohdin, missä näkyy pieni norsun kuva, renkaan sivussa. Itse merkki on uran pohjassa oleva kohouma, jonka tasaan kun muu osa renkaasta kuluu, niin mulla ainakin vaihtuu jo rengas.
Ootko koskaan testaillu, että paljonko pystyy sen jälkeen ajaa, kun merkki on tasoissa muun renkaan kanssa?

Nyt tosiaan vasta huomaan ne pienet kohoumat urissa. Piti oikein tarkkaan vaan kattoo.

Kiitos paljon
bowdown.gif

En oo testannu, paitsi että, nyt keväällä hupeni pinta alta tosi nopeesti. Mielestäni takasessa oli pintaa vielä useita millejä, kun sit kummiinkin kävi noin (n.500km reissulla). Mielestäni äkilliseen kulumiseen oli syynä armoton kiihdyttely ja vaihteilla jarruttelu.
sport05.gif

Kulunut:
img1054270.jpg

Uusi:
C7FD587205DF4E55885B5714549F03FB.jpg

Kiitos, se oli nopea vastaus, just kerkesin suihkussa käydä
smile_org.gif

Mietiskelin tässä että montako kilsaa nykyinen takarengas vielä kestää, vaihtoon menee vielä tänä kesänä kun 3mm on jäljellä (diablo strada, mutta luultavasti saman verran pintaa kun sama rengas eri kuviolla). Onko pintaa muutes saman verran keskellä ja laidoilla?

Kiitos, se oli nopea vastaus, just kerkesin suihkussa käydä
smile_org.gif

Mietiskelin tässä että montako kilsaa nykyinen takarengas vielä kestää, vaihtoon menee vielä tänä kesänä kun 3mm on jäljellä (diablo strada, mutta luultavasti saman verran pintaa kun sama rengas eri kuviolla). Onko pintaa muutes saman verran keskellä ja laidoilla?
Viime keväänä tuli tosiaan mitattua tönärillä ihan mielenkiinnosta kulumista ja muistelen, että sivuilla oli milli vähemmän kuin keskellä.
Mulla kulu 10r:n alla takanen 2tkm matkalla alle millimetrin keskeltä. Tuosta toli radalla vajaa puolet matkasta, mutta hyvin kesti kuitenkin. Arvioin silloin, että sillä pääsisi ainakin 8-10tkm. Myin kumin tosin 2tkm ajettuna pois, kun piti pehmeämpään vaihtaan..

Ei meinannut ensin löytyä, koska merkki ei ole "efelantin" kohdalla, vaan urassa merkinnän "TW1" (TreadWear) kohdalla.

Nyt on ajettuna noin 16 tkm. Jos antaisi kulua noihin tehtaan merkkeihin asti, niin voisi olla 20 tkm aika lähellä... Tuskin kuitenkaan kannattaa ajaa noin loppuun.

Oletan, että voi ajella turvallisin mielin siihen asti, kunnes nuo pienet kohoumat urissa ovat muun renkaan tasalla. Siis siltä kannalta turvallisin mielin, että kudokset eivät pääse yllättämään renkaan keskeltä... täytyy siis vain tarkkailla tilannetta.

Takana Sportec M1 vaihtu Z6:seen. Saapa nähdä mitä tuo tullessaan. M1 kului silmissä.

Eilen tuli taakse uusi Roadtec z6:nen.

Edellisellä päästiin Z6:lla päästiin 24000km!
thumbs-up.gif

Kaikin puolin hyvä rengas.

Tänne tuli 9R:ään Z6.
Toivottavasti on hyvä kompromissi, eli kestävyyttä ja pitoa sopivassa suhteessa. Oma ajo on katuajoa + sporttista mutkakurvailua. Toivottavasti noi myös kestäis pari löysää ratavetoa(?)
nixweiss.gif

edellisellä Z6:lla pääsi 5 tonnia.. nykyisellä pilot road 3:lla takana pari tonnia eikä päällepäin kulunut vielä yhtään. 24tkm z6:lla taitaa olla mennä ihan vitsin puolelle?

edellisellä Z6:lla pääsi 5 tonnia.. nykyisellä pilot road 3:lla takana pari tonnia eikä päällepäin kulunut vielä yhtään. 24tkm z6:lla taitaa olla mennä ihan vitsin puolelle?
Onkohan ajeltu radalla ja nopeammassa ryhmässä...?

Itsellä kesti ensimmäinen Z6 Roadtec normaalia katuajoa 19 tkm.

Jonkin aikaa Thundercatissani oli takarenkaana Continentalin RoadAttack eikä sekään ollut huono se, mutta kun venttiili meni vaihtokuntoon ja renkaalla oli ajeltu jo 11 tkm, niin päätin vaihtaa sen jälleen Z6:een. Saapa nähdä miten tämä yksilö kestää... Paremmalta ainakin tuntuu ajossa kun Conti, mutta sehän nyt on selvä, kun vanhassa renkaassa oli jo tasainen keskikohta ja rengas oli hiukan löysä vuotavan venttiilin takia...

Back