• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzelerin Roadtec z6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muutama sata kilsaa RR:n alla kyseinen sarja pyörinyt.

Vielä ei ainakaan moittimista, hieman kalliithan ne oli mutta ei kyllä harmita.

Ero aikasempaan Bridgestonen BT 020:seen on kyllä suuri.
Mutkiin kestää kantata ihan eri nopeuksia ja muutenkin rengas käyttäytyy paremmin.

XX:ssä oli just 11tkm takana Z6, pintaa jäljellä vielä millin verran ennen kulutusmerkkiä. Edessä kesti 19tkm, pintaa vielä vaikka loppukesäksi, mutta oli jo raskas ohjata mutkissa ja jonkinverran kulunut hampaille. Ominaisuuksiltaan helppo ja tasapainoinen myös märällä ja kylmällä kelillä. Itselläni riittänyt hyvin myös keskiryhmän rataköröttelyyn, niin Busalla kuin XX:llä. Pito ylipäätään hiukan huonompi kuin perus Diablossa, mutta kestää pari tonnia enemmän kilsoja. Em. renkaat olleet aina sitä vahvistamatonta perusmallia. Jotkut sanoo veteliksi, mutta itse en ole moista havainnut. Rengaspaineet on noissa soffissa kuiteskin aika kovat jo vakiona. Draagonia kompatakseni, joskus muinoin tuli Diablot juuri BT-20:n tilalle, ja sen jälkeen en ole battlaxeja huolinut ilmankaa. Massiivimman eron huomasi märällä kylmällä kelillä siinä kun BT-20 irtosi kiihdytyksessä kuin nappi paidasta - äkkiä ja varoittamatta, muistutti Diablon siirappimainen pito kuin kytkimen luistolta.
Nyt XX:n alla Dragon Corsa Pro:t. Aivan helvetin hyvät ajaa niin radalla kuin maantiellä, mutta märkäpidosta ei vielä kokemuksia n. 3tkm. matkalta. Kuluvat silmissä mutta kuivalla pito murhaava. Hyvä jos eivät mene alle 5tkm vaihtoon.

XX:ssä oli just 11tkm takana Z6, pintaa jäljellä vielä millin verran ennen kulutusmerkkiä.
Löytyykös Z6:sta kulutusmerkki keskeltä? Siis siinä kohdassa, jossa uraa ei ole? Tuollaista olisin ainakin perusdiabloon kaivannut.

Asian vierestä.

Edittiä: ainiin, noin 2tkm:n kokemuksella uskallan kyllä vilpittömästi suositella Z6:sta ainakin tällaiseen raskaaseen lehmään. Menee mukavasti kurvissa ja suoralla, ainakin tuoreena. Matkapyörähifistelijöitä voi jurppia eturenkaan ulina, jota olen kuulevinani, jos vähän reippaammin etenee.

Vähän off topic, mutta itse käytän Michelin Pilot Road:ia ja siinä on tuo sama ulinaongelma ==> onko tämä jotenkin tietytyyppisen renkaan ongelma ? Muuten olen roadiin erittäin tyytyväinen matkapyöräkäytössä, edessä kestänyt 24+ tkm ja takanakin 17+ tkm.
sport05.gif

Nyt tarvitsisi noviisi tietoa, olen tilaamassa z6:t rr:n alle ja kattelin niitä tuolta rodamotosta! Sitten tuli pulma eteen ku siellä on muutamat vaihtoehdot kumeille, pelkkä ROADTEC Z6 E 190/50/17, mikä tuo kirjain tuossa tummennettuna on ku se vaihtelee noissa kumeissa
smile_org.gif
On e, u, ... ? Eli mitä ne tarkottavat?

Äkkiseltään olisin heittänyt renkaan nopeusluokkaa, mutta E:tä ei noista löydy:

Nopeusluokituksessa käytettävät suurinta sallittua jatkuvaa nopeutta ilmaisevat kirjaimet:
P enintään 150km/h
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
Z ja(V) yli 240
W 270
(W) yli 270
Y 300

Jos pyörän huippunopeus on 220km/h, käytännössä H-nopeusluokan rengas riittää.

MC BajaHill:in sivuilla on mainittu muutkin renkaista löytyvät merkinnät.

Ne lisäkirjaimet on erikoisrungoilla, eli esim. johonkin painavaan matkapyörään suositellaan jotain tukevampaa runkoa...Kevyeen normaali.

Renkaan ominaisuuksista kertoo jotain se, että Metzelerin sivuilla valmistaja suosittelee niitä myös jopa zx10r:ään pehmeiden lisäksi!
Itellä nyt n.700km kokemus Z6takana+M1 edessä zx10r:ssä ja vielä ei osaa sanoa eroa M-1:siin kun kadulla hyrrätty. Edessä siis M-1:nen, mutta seuraava satsi olisi Z6+Z6.

EDIT: tuli vahingossa heitettyä vaimon tunnuksilla tämä viesti, eli svahnm täällä mumisee..

Ne lisäkirjaimet on erikoisrungoilla, eli esim. johonkin painavaan matkapyörään suositellaan jotain tukevampaa runkoa...Kevyeen normaali.

Renkaan ominaisuuksista kertoo jotain se, että Metzelerin sivuilla valmistaja suosittelee niitä myös jopa zx10r:ään pehmeiden lisäksi!
Itellä nyt n.700km kokemus Z6takana+M1 edessä zx10r:ssä ja vielä ei osaa sanoa eroa M-1:siin kun kadulla hyrrätty. Edessä siis M-1:nen, mutta seuraava satsi olisi Z6+Z6.

EDIT: tuli vahingossa heitettyä vaimon tunnuksilla tämä viesti, eli svahnm täällä mumisee..
Lisäilen vielä, että 1000rr:ään siis ilman lisäkirjainta..

XX:ssä oli just 11tkm takana Z6, pintaa jäljellä vielä millin verran ennen kulutusmerkkiä.
Löytyykös Z6:sta kulutusmerkki keskeltä? Siis siinä kohdassa, jossa uraa ei ole? Tuollaista olisin ainakin perusdiabloon kaivannut.

Asian vierestä.

Edittiä: ainiin, noin 2tkm:n kokemuksella uskallan kyllä vilpittömästi suositella Z6:sta ainakin tällaiseen raskaaseen lehmään. Menee mukavasti kurvissa ja suoralla, ainakin tuoreena. Matkapyörähifistelijöitä voi jurppia eturenkaan ulina, jota olen kuulevinani, jos vähän reippaammin etenee.
taitaa tuo "kulutus merkki) kulua aika äkkiä,sillä ainakaan vielä en ole omista gummeista moista löytänyt,vaikka 3 sarja Z6 jo käytössä.

Z6 kesti mulla 6000km takana thunderacessa, tosin kevään asfalteilla. Pito oli ihan hyvä ainakin katukäyttöön.

Kestää kyl kuin tauti, mut pito ei kyllä huimaa, no kaikkea ei voi saada. Riippuu sit varmaan ajotyylistä kumman ostaa.

Mulla kans ollu M-1 sportecit, tosi hyvät renkaat. Kuluuhan ne nopeammin, mut Saksastahan noita saa 200e pari.

Vaimon 6r:ssä Z4:nen ei meinannut loppua koskaan. Lopun kävin polttelemassa kun ei jaksanut odottaa.
Ompa kiire!
buttrock.gif
Mun mielestä kaksi kesää samalla kumilla saa riittää..
tounge.gif

Ei kun se oli kulunut keskeltä ikävän muotoiseksi ja olitiin menossa ahvenistolle seuraavalla viikolla, niin oli hinku saada M-1:nen alle..

Kyllä siinäkin Z4:ssa pito riittää meille, mutta "touring" profiilinsa takia ei käänny samalla lailla kuin esim. Z6:nen..

eilen motoparkissa käyneenä voin todeta että entinen Dunlop (ensiasennusrengas SV:ssä, olisko ollu 220) oli paljon parempi radalla. kumpikaan ei oo tietenkään mikään ratarengas mutta ominaisuus joka on ihan hyvä olla tällasessa sport-touringrenkaassakin.

näyttäis sitäpaitsi kestävän ikuisuuden tämä Z6. Seuraava on kyllä M-3.

Palataan nyt vielä tähänkin aiheeseen kertaalleen...

Eli missä kohtaa ja minkälainen z6:den kulutusmerkki on ja paljonko kilometrejä on sen jälkeen jäljellä??

Sama rengas mutta eri kuviolla ollut alla, eli Diablo Strada. Etunen 15 000+km, ja kulutuspintaa yli milli jäljellä ohuimmassa kohdassa. Takarenkaalla 7000km ja reilu 3 milliä jäljellä, tuntuisi kestävän.

Back