Michelin Road 6 renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luottoversio nelosta meni nyt alle kun kuutosen kuluttajilta ei vielä mitään ole kuulunut.

Kun näitä rengas kokemuksia ja rengastestejä silmäilee, niin tulee miettineeksi, että miten huonoja renkaat olivatkaan, vaikkapa 20 vuotta sitten. Suunnillen joka vuosi tulee suurimmilta valmistajilta uutuusrengas, jossa on huomattavasti paremmat ominaisuudet kuin edellisen vuoden mallissa.

Joskus aikoinaan kun tuli Pirelliltä Diablo niin oli kyllä mahtava sporttirengas. Nykyisin tuskin ominaisuudet paljoa vakuuttaisi sen 1000km aikana minkä ne kesti alla.

Ne on parantuneet yleisellä tasolla ja käyttöalueet on laajentuneet ihan älyttömästi.

Touringrenkailla kestää vetää kuivalla aikamoista kyytiä ja niiden profiilitkin tukee sporttista ajamista – aiemmin touringrenkaat kangisti pyöriä ihan selvästi. Lisäksi uusien ominaisuudet sateella ja kylmässä on ihan uskomattomat 20 vuoden takaiseen verrattuna.

Parhaat sporttirenkaat on parempia kuin männävuosien slicksit, mutta ne toimii myös kadulla ja märällä hyvin, eikä radallakaan tarvitse välttämättä lämppäreitä.

Case in point juurikin Diabloon, tuohon takavuosien huippurenkaaseen, liittyen. Oltiin viime kesänä ajamassa Ranskassa. Mulla oli PR5:t, (suht osaavana pitämälläni) kaverilla Diablot. Kaveri ei pysynyt lainkaan perässä, niin pysähdyin ja kysyin että mitäs. Valitti että koko ajan lipsuu. Mulla ei ollut mitään ongelmia pidon kanssa.

Omasta mielestäni Road 5 meni takapakkia PR4 verrattuna jos jätetään märkäpito pois laskuista.

Minusta taas Road 5 on selvästi parempi mitä PR4. Mutufiiliksellä jotenkin ketterämpi sekä suuntavakaampi. Tämä siis tourinkipainotteisessa ajelussa. PR4 ei huono sekään ole ja on kulutuskestävyydeltä Road 5 parempi. Road 6 seuraavaksi kokeiluun.

Juu terve vaan. Renkailla ajettu nyt reipas kolmetonnia ja ei kyllä ole ollut ainakaan pitongelmia. Zakopanen korvilla roimi vettä oikein oiken kunnolla ja ihan pystyi mutkaan normaalisti tuuttaamaan. Kestosta vielä paha sanoa mitään.

Niin no.. miten kukaki määrittelee paremmat ominaisuudet? Ku esim Pilot Road 4 kesti iha helvetisti pidempään ja pito kovaa kyytiä lähes sama, kun taas Road 5 piti samaa ja märkäpito parempi mutta kuluu iha silmissä...

Omasta mielestäni Road 5 meni takapakkia PR4 verrattuna jos jätetään märkäpito pois laskuista.

Yhdelle asiakkaalleni, pyörä FJR 1300, vaihdoin eteen uuden Road 5GT:n, vanhalla, samanlaisella oli ajettu yli 22tkm, oli kulumismerkeissä.

Yhdelle asiakkaalleni, pyörä FJR 1300, vaihdoin eteen uuden Road 5GT:n, vanhalla, samanlaisella oli ajettu yli 22tkm, oli kulumismerkeissä.

Pääsin FJR:ssä Road5 GT:llä 10000km, erityisesti eturengas oli aivan loppu, n.1,0mm oli kulutuspintaa jäljellä. PR4GT:llä samalla pyörällä, samalla ajotavalla ja rengaspaineilla yli 14000km. Kyllä ihmeeltä tuntuu tuollaiset 22000km, ehkä trailerin päällä viemällä...

No niin. Nyt noilla kutosille etupää alko tekemään snadia vatkausta. Renkailla ajettu noin 5tkm. Vatkaus on sellasta että vaikea havaita jos ei ole tarkka ku porkkana. Kunhan kotiin pääsen niin tsekkaan mistä johtuu. Nyt Puolassa ja ei haittaa ajoa yhtään. Näkyvää kulumaa ei ole renkaisin tullu juuri mitään vaikka täällä saa aika suoria baanoja vedellä. Voi kyllä tuo vatkaus johtua siintä kun jouduin vetäsemään kunnon jarrutuksen. Eturengas piirti mustaa katuun.

Minä kun oon tottunu vaihtamaan renkaat noin 8tkm kohdalla niin nyt ei tarvine. Edelliset renkaat oli Continental road attac 2. Näihin verrattuna pirun liukkaat sateella ja kuluvat nopsaan. Niin liukkaat olivat et tasakaasulla vetisellä tiellä alko sutimaan asfalttipaikossa. Joutu nippaan busan tehot c asentoon. Michukoilla ei tätä ongelmaa ole ollut. A päällä sato tai paistoi.

Samat renkaat otan seuraavaksi. Nythän mulla takan gt ja edessä normi. Ei ollu gt saatavana eteen kun tilasin.Tai no olihan se saatavana mutta ei ollut toimittajalla.

No niin. Nyt noilla kutosille etupää alko tekemään snadia vatkausta. Renkailla ajettu noin 5tkm. Vatkaus on sellasta että vaikea havaita jos ei ole tarkka ku porkkana. Kunhan kotiin pääsen niin tsekkaan mistä johtuu. Nyt Puolassa ja ei haittaa ajoa yhtään. Näkyvää kulumaa ei ole renkaisin tullu juuri mitään vaikka täällä saa aika suoria baanoja vedellä. Voi kyllä tuo vatkaus johtua siintä kun jouduin vetäsemään kunnon jarrutuksen. Eturengas piirti mustaa katuun.

Minä kun oon tottunu vaihtamaan renkaat noin 8tkm kohdalla niin nyt ei tarvine. Edelliset renkaat oli Continental road attac 2. Näihin verrattuna pirun liukkaat sateella ja kuluvat nopsaan. Niin liukkaat olivat et tasakaasulla vetisellä tiellä alko sutimaan asfalttipaikossa. Joutu nippaan busan tehot c asentoon. Michukoilla ei tätä ongelmaa ole ollut. A päällä sato tai paistoi.

Samat renkaat otan seuraavaksi. Nythän mulla takan gt ja edessä normi. Ei ollu gt saatavana eteen kun tilasin.Tai no olihan se saatavana mutta ei ollut toimittajalla.

Ettei olisi tiellä jarrunesteitä ja öljyä kun sutii märällä?

Juuri vaihdettu Road 6 taakse. Edellisellä Road 5:sella ajoin vähän päälle 18000km. Lievästi alkoi kulumaan epätasaisesti loppua kohti mutta ei tuntunut ajossa mitenkään. Pyöränä tupla-x Honda ja käytännössä pelkkää matka-ajoa.:orgmp:

Ite vaihdatutin just Road 5:t. Aluksi tuntui kuivalla jotenkin "tahmeilta", mutta nyt jo ihan ok. Vesikelillä oli Tosi hyvät...

Onko näillä mitä eroa Pilot Road 5 kumeihin? Enempi touring käyttöön tarkoitettu?

Mietin tossa, että kummatko ne kannattaisi VFR800:n hommata. Entiset on Pilot Road 5:t ja hyvin on kestänyt kohta 17tkm. Tai en oo nyt 100% varma onko noi edes pilot mallia, kun renkaissa ei missää niin lue vaikka, kuitissa edelleisen omistajan ajoilta niin lukee.

Oisko PR5:t paremmat sekalaiseen ajoon (sais Motonetista) vai meneekö Road 6 jo kestävyydessä ja ajo-ominaisuuksissa ohi, kun vähän vanha malli alkaa toi PR5 olemaan?

E: Itse itsellenin vastaten, kun jaksoin lukea aloitusviestin uutisen... Lyhennetty vain nimeä muotoon Road 5. sukupolven kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Onko näillä mitä eroa Pilot Road 5 kumeihin? Enempi touring käyttöön tarkoitettu?

Se on pelkkä Road nykyisin, Pilot on pudonnut nimestä nelosversion jälkeen. Kaveri juuri kehui ajaneensa Road 6 renkailla 20000km eli renkaan kulutuskesto on hyvällä mallilla.

Viimeksi muokattu:
Itellä ollu 3 ja 4 roadit, vitonen jäi välistä ku nelonen kesti ja kesti kilometrejä, kutosia uskallan suositella ainaki pidon puolesta, viime viikon reissulla yhen kerran sää pisti pitämään taukoa, kilometri kestävyydestä en vielä uskalla sannoo mittää, vasta n, 7000 alla

Kevennykseksi tähän väliin, mulla on tällä hetkellä takana Pilot Road 1 :D Vuosimallia 2013. Valmistus loppui kai sinä vuonna tai niitä seutuja. Oli alla ja lähes ajamaton, kun pyörän ostin. Alkaa olla korkealuokkainen touringrengas.
Tilalle ostin Road Vitosen, kun oli hyvä diili. Ajan tuon ykkösen kyllä loppuun sitä ennen. Hyvin se yhä mutkissa pitää. Vitosessa on jännä kun siinä ei ole uria reunojen lähellä, aika laaja alue reunoilla on sileä.

Vitosessa on jännä kun siinä ei ole uria reunojen lähellä, aika laaja alue reunoilla on sileä.

Renkaassa on parempi pito isoilla kallistuskulmilla, kun ei ole uria reunassa.

Minulla Road 6 kesti tasan 6500km.

Itselleni oli ainakin pettymys kyseinen rengas.
Pito hyvä mutta odotin enemmän kestoa.

Back