PrivateeR
MotOrg ry
Mutta muista mitata aina setin jälkeen ja korjaa ne. Koska aamulla on iha eri paineet ku keskipäivällä jos aurinko paistaa.Voisi kokeilla tuota 2.4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta muista mitata aina setin jälkeen ja korjaa ne. Koska aamulla on iha eri paineet ku keskipäivällä jos aurinko paistaa.Voisi kokeilla tuota 2.4
Onkos sulla noi Misukat H2:n alla? Mulla alkuperäiset Bridget on kuluneet melkoisesti ja kumien vaihto edessä tänä kesänä. Kilsoja mun H2:ssa vasta 6600. Mahdollisesti vaihdatan Road 6:t alle.
Mittaa heti ku tulet radalta pois, ni 2.7-2.8 yli ei saa kuumana mennä.
Kuumalla säällä mä oon päivän ekaan settiin radalla (kylmä rengas siis) laittanu 2.3-2.4
Mutta muista mitata aina setin jälkeen ja korjaa ne. Koska aamulla on iha eri paineet ku keskipäivällä jos aurinko paistaa.
Ei sillä ilman lämpötilalla mitää merkitystä ole kunhan vaa lasket paineet renkaissa sillee ettei se kuumapaine nouse liian korkeaksi. Ihan yhtä hyvin se pitää +30 kuin +10 ku se kuumapaine pysyy oikeana.
Mutta kyllä, kun se Road 5 ylikuumenee, ni sit katoaa kyl pito hyvin nopeasti![]()
Ei, H2 on edelleen vakiot ensiasennuskumit eli Bridgestone S22. Nämä ovat kuluneet luvattoman nopeasti ja alkavat olla vaihtokunnossa jo nyt. Enkä ole ensimmäinen, joka huomaa saman asian. Pyörällä veivattu vasta 5000km. Muuten olen kyllä tykännyt noista S22-renkaista. Aikomuksena on hankkia tilalle Misukan Road 6 GT renkaat, joiden odotettavissa oleva elinikä lienee ainakin kymppitonnin.
Kawan käyttämät ensiasennusbridget eivät rengasukon mukaan ole ihan samat renkaat mitä kuluttajamyynnissä on vaikka mallimerkintä on (melkein) sama. KHI lienee tehnyt hyvän diilin Bridgestonen kanssa ensiasennusrenkaista.
Mittaat heti, kun tulet radalta ja säädät niin, että on 2,4. Se on ihan paskan maku, mikä paine kylmänä on.Mä en ymmärrä, että mitä sille voin tehdä, jos se paine menee yli 2.7 tai 2.8 kuumana? Jos siis olen kylmänä sinne jo laittanut sen 2.3 - 2.4, koska enhän kuitenkaan voi enää tiputtaa sitä kylmänä. Vai tarkoitatko, että seuraisin niiä nyt tuolla 2.5 paineella ja laskin vasta siten, jos paine nousee liikaa?
Kun ylikuumenee, niin alkaa sulamaan, eikä pidä.Eli pitäisikö ymmärtää, että kun pito katoaa, niin se rengas alkaa sulamaan?
Mittaat heti, kun tulet radalta ja säädät niin, että on 2,4. Se on ihan paskan maku, mikä paine kylmänä on
Kun ylikuumenee, niin alkaa sulamaan, eikä pidä
EI! Vaan mittaat heti radalta tultua ja säädät niin että se on 2,7.Mittaat heti, kun tulet radalta ja säädät niin, että on 2,4. Se on ihan paskan maku, mikä paine kylmänä on.
EI! Vaan mittaat heti radalta tultua ja säädät niin että se on 2,7.
Esimerkki:
9:50 - laitat kylmään renkaaseen 2.4 paineet
10:20 - lähet ekaa settiä ajamaan
10:35 - tulet pois ekalta setiltä, mittaat renkaan paineen. se on 2.9 --> otat pois ilmaa sen verran että paine on 2.7
11:20 - lähet ajamaan tokaa settiä
11:40 - tulet tokalta setiltä pois, ja mittaat taas. se on 2.8. Korjaat jälleen ilmaa pois sen verran että se on 2.7.
HUOM! Jos taas on kylmä ilma etkä aja niin kovaa että saisit paineita tarpeeks ylös, ni iha sama prosessi toisin päin:
- laitat kylmään renkaaseen 2.4 paineet
- tulet pois ekalta setiltä ja mittaat. paine näyttää 2.6 ... laita iha pieni pihaus lisää ilmaa renkaaseen (älä paljoa koska se paine nousee siitä ku se uusi viileä pumpattu ilma lämpenee)
- mittaa taas setin jälkee, ja korjaa tarvittaessa
- mittaa taas setin jälkeen ja korjaa tarvittaessa
Kun se paine setin jälkeen näyttää 2.7 ni homma toimii.
Minulla meni vaihtoon Road 6 GT 3760km kohdalla. Takarengas oli ihan ihan loppu, etunen oli vielä hyvässä kunnossa. Ajo oli reipasta mutkailua (hetkittäin myös rajoitusten mukaan). Mopo on BMW K 1600 GT.
Millä paineilla ajoit renkaalla?
Oma takanen muutama päivä sitten kuvattuna. Oikealla puolella oli vielä paikoitellen kuvion haamua jäljellä, mutta monesta kohtaa oli jo rikki ja varmaan pari lenkkiä, niin olisi ollut jo ihan silee. On hurjaa vauhtia renkaat mennyt sinulla, kun olet vain 3760km takarenkaalla päässyt. Onko sinulla kuvaa siitä renkaasta?
katso liitettä 27493
Ihme nopeasti on kyllä Misukka kulunut. Sen verran painava pyörä tuo BMW, että itse laittaisin tai ainakin kokeilisin taakse enempi painetta. Joku 3,1-3,3bar voisi olla renkaan keston kannalta parempi. Luottorengasukko suositteli taannoin 3,1bar paineita, kun ZZR1400 vaihdoin renkaat. Zetorille tehtaan suositus on 2,9bar taakse mutta pikkaisen korkeammilla paineilla takarenkaan pitäisi kestää pidempään. Harmi, että pyörä meni kiertoon ennen, kuin ehdin ajaa rengastestin loppuun. Eri pyörä tietty ja Bemaria vissiin pikkuisen kevyempi.
Oma takanen muutama päivä sitten kuvattuna. Oikealla puolella oli vielä paikoitellen kuvion haamua jäljellä, mutta monesta kohtaa oli jo rikki ja varmaan pari lenkkiä, niin olisi ollut jo ihan silee. On hurjaa vauhtia renkaat mennyt sinulla, kun olet vain 3760km takarenkaalla päässyt. Onko sinulla kuvaa siitä renkaasta?
katso liitettä 27493
2,9 bar molemmissa.
Linkki etuseen mistä näkee eturenkaan kunnon.
http://www.moottoripyora.org/keskus...n-Road-6-GT-paisto-5023?p=6764570#post6764570
Joo hämmästellä täytyy ku itellä kestää Road 5 25000km ajoa vaik sillä piestään rataa useempi kerta kaudessa.On kylllä aikamoinen tahti teillä renkaiden kanssa... Se on sitten pistettävä uutta alle sekä keväällä, että syksyllä? Ja jos rengas kestää alle 4000 niin sehän tarkoittaa 3-4 settiä ajokauden aikana, katuajossa. Hurjaa touhua...