• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Michelin - topic

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hookala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistäs sitä ensi keväällä lähtis tilaamaan michelinin pilot sm:ää. Eli sitä supermoto versiota. Suomessa myydään Ei oota, ja hinnat jotain aivan käsittämätöntä? Tosiaan uskaltaako tollasia tilata ulkomailta, vai tuleeko sieltä suoraan ns ylivuotiset?

Ainakin rodamoto on ollut luotettava ja nopea (ja edullinen) toimittaja.

Ainakin rodamoto on ollut luotettava ja nopea (ja edullinen) toimittaja.

Totean samaa muutamana vuonna tuolta renkaita ottaneena. Joskus Pirellin kanssa on ollut toimitusvaikeuksia mutta hyvin ovat vastailleet malttamattoman odottajan kysymyksiin... :p

Nostellaanpa tätä ketjua ylemmäksi. Onko misukalla mitään uutuuksia radalle? Viime kesänä tuli ajeltua Power Onella, toimi ainakin mun vauhdeissa 600rr.llä Vois kokeilla power cuppia tänä kesänä. Minkälaisia kokemuksia power cupeista?

Nostellaanpa tätä ketjua ylemmäksi. Onko misukalla mitään uutuuksia radalle? Viime kesänä tuli ajeltua Power Onella, toimi ainakin mun vauhdeissa 600rr.llä Vois kokeilla power cuppia tänä kesänä. Minkälaisia kokemuksia power cupeista?
Ajelin viime viikonloppuna Kemorassa kolme päivää Power Cupeilla. Seos edessä A ja takana B. Lämminpaineet edessä 2.4 ja takana 1.8. Pito oli mielestäni hyvä, takarengas alkoi kuluneena luistelemaan avauksissa rauhallisesti. Lämppäreitä kannattaa käyttää. Ihan ok kokemus noista jäi.

Ajelin viime viikonloppuna Kemorassa kolme päivää Power Cupeilla. Seos edessä A ja takana B. Lämminpaineet edessä 2.4 ja takana 1.8. Pito oli mielestäni hyvä, takarengas alkoi kuluneena luistelemaan avauksissa rauhallisesti. Lämppäreitä kannattaa käyttää. Ihan ok kokemus noista jäi.

Anteeks tyhmä kysymys, mutta kuluko noi sulla kolmessa pvässä vai oliko ne alla jo aiemmin? Kun mä menin kaverilta lunastaan noi Cupit samoilla seoksilla, ja mä ajelen siellä keskiryhmän hitaammassa puoliskossa, niin pitäiskö mimmosta painetta laittaa? Rengaslämppäreistä toi 2.4 ja 1.8, vai enempi vai vähempi kun ajan hitaammin varmaan kun sä?

Nää ois ekat misukat mitä mulla on ollu, vaihtunee alle huomisen ja keskiviikon Kallio Racing -päivien jälkeen. Nyt alla Dunlopin Sportmax (GP tms?) ja ei oo kyllä pidossa ollu mitään huomautettavaa.

Anteeks tyhmä kysymys, mutta kuluko noi sulla kolmessa pvässä vai oliko ne alla jo aiemmin? Kun mä menin kaverilta lunastaan noi Cupit samoilla seoksilla, ja mä ajelen siellä keskiryhmän hitaammassa puoliskossa, niin pitäiskö mimmosta painetta laittaa? Rengaslämppäreistä toi 2.4 ja 1.8, vai enempi vai vähempi kun ajan hitaammin varmaan kun sä?

Nää ois ekat misukat mitä mulla on ollu, vaihtunee alle huomisen ja keskiviikon Kallio Racing -päivien jälkeen. Nyt alla Dunlopin Sportmax (GP tms?) ja ei oo kyllä pidossa ollu mitään huomautettavaa.
Takarenkaat oli käytettyjä, joten pari rengasta meni kolmessa päivässä. Takaiskarin kanssa oli myös pientä säätöä, joten kuluminen oli turhan nopeaa. Kierrosajat oli nopean hidasta päätä. Kului kuitenkin yllättävän tasaisesti verrattuna kokemuksiin Dunlopeista (D211 GP ja GP Racer), Kemora kun tahtoo syödä sitä oikeaa kanttia.

Laita eteen 2.4 ja taakse 1.9 lämminpaineeksi ja seuraile miltä tuntuu ja miten lähtee kulumaan.

Kiitos, ja tää lämminpaine oli nimenomaan rengaslämppäri-lämmin, mulla on 83 asteessa?
Jep. Takaselle saisi olla enemmänkin lämpöä, mutta jos ajat keskiryhmän hitaamman puoliskon aikoja, niin tuokin varmaan riittää estämään renkaan repeämisen tms.

Nyt on cupit tilauksessa. Kokeillaan ensin yhdistelmää eteen VA/ taakse A.

Ois kysymystä vuorostaan Pilot Power 2Ct renkaista radalla. Ajelin tossa eilen Alastarolla keskiryhmässä päivän noilla ja renkaat rupes heti alussa kulumaan oudosti "alueittain". Keskeltä ja laidoista kumi oli siis ok, mutta välimaasto suli röpelölle.

Koska tää oli mun eka keskinopea, ni paineet oli alkuun vielä vanhastaan korkeat (2.7 t ja 2.3 e) ja sainki vinkkiä laskea takasen paineita reippasti. Ajelin sitte loppupäivän 1.95 takana ja 2.35 edessä (haaleana), mutta lopputulos näytti edelleen samalta. Alla kuvat päivän päätteks:

WP_20130711_002.jpg _ WP_20130716_003.jpg

Pyörä on CBR600rr eli ei sen ihan tonnisen tyyliin pitäis avauksissakaan repiä. Ajat oli siinä 1.35-1.37 haarukassa.

Mikäköhän avuksi vai voiko toi olla normaalia? :dunno:

Ois kysymystä vuorostaan Pilot Power 2Ct renkaista radalla. Ajelin tossa eilen Alastarolla keskiryhmässä päivän noilla ja renkaat rupes heti alussa kulumaan oudosti "alueittain". Keskeltä ja laidoista kumi oli siis ok, mutta välimaasto suli röpelölle.

Koska tää oli mun eka keskinopea, ni paineet oli alkuun vielä vanhastaan korkeat (2.7 t ja 2.3 e) ja sainki vinkkiä laskea takasen paineita reippasti. Ajelin sitte loppupäivän 1.95 takana ja 2.35 edessä (haaleana), mutta lopputulos näytti edelleen samalta. Alla kuvat päivän päätteks:

katso liitettä 3077 _ katso liitettä 3078

Pyörä on CBR600rr eli ei sen ihan tonnisen tyyliin pitäis avauksissakaan repiä. Ajat oli siinä 1.35-1.37 haarukassa.

Ei muutaku kovaan ajoon, siististi ja normaalisti kulunut rengas! 2.4bar lienee eteen sopiva lämminpaine, takaista pitäisin lämpimänä aluksi 2.2-2.3bar. Sitten kulumista ja tuntumaa tarkkaillen, niin voi ruuvata hieman painetta.

Viimeistään kun alkaa vauhti lähenee 1.30:ä, ni suosittelen vaihtamaan rataisempiin renkaisiin! Taitava kaveri ajaa noillakin lujaa, mutta alkaa sitten ajovirheille jäämään osaamattomalla kovin vähän tilaa. Ja paremmilla gummeilla huomattavasti nautinnollisempaa kurvailu :)

katso liitettä 3077 _ katso liitettä 3078

Normaalia on. Tuo röpelö on ns. avauskohta renkaassa. Eli se paikka joka saa eniten runtua mutkasta ulos tullessa.

Power cupeista olis kyssäri. Eilen Botnialla ajellessani takanen kului tosi siististi. Kokeilin lämminpaineita hieman muutella mutta ei mainittavampaa eroa syntynyt. Alussa oli 2.3bar josta laskin sitä 2.25 ja nostin 2.45. Kaikki paineet mitattu noin minuutin sisällä varikolle tulosta. Voi olla että etupään vaimennukset ei ihan ole kohdallaan. Painuma on asetettu kohdilleen aikaisemmin. P7290009.jpg

Se nopee vasuri ja uus asfaltti taitaa olla myrkkyä pehmeille etusille. Kaveri repi K1 metukan etusen entiseksi. Ja yks IDM kuski silpo 3 dunlopin etusta roskiskuntoon loppuviikosta,siis päivän aikana.

Tuossa tuo aiempi röpömisukka on tutun näköinen mutta nyt pisti omasta pilot powerista silmään tuollaiset montulle kuluneet poikittaiset valusaumat. Ovatko normaalit? Nuo siis tulivat kemorassa näkyviin oikeasta reunasta ja niitä on muutaman kymmenen sentin välein reunassa. Ei tuo kumi minusta kovin kulunut ole reunoilta. Lähemmäs 5000km ajettu kyllä, mutta pintaa reunoilla reilusti.

misukka_30.8.2013.jpg

Back