Mieluisin moottorityyppi ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J64
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mieluisin moottorityyppi ? -

  • 1-sylinterinen

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen rinnakkaistwin

    Ääniä: 0 0,0%
  • muu moottorityyppi

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen poikittainen v-kone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen pitkittäinen v-kone

    Ääniä: 1 33,3%
  • 2-sylinterinen boxer

    Ääniä: 0 0,0%
  • 3-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 4-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 2 66,7%
  • 4-sylinterinen v-kone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 6-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 6-sylinterinen boxer

    Ääniä: 0 0,0%

  • Ääniä yhteensä
    3
Ilmajäähdytteinen rivi nelikko on alla ja tykkään kaikin puolin.
062802jumpie_prv.gif
 
Huomaan jääväni vähemmistöön, koska aika moni näyttää vannovan joko V- tai S-tyylin nimeen.

Minulla ei ajamisen kannalta ole mitään väliä missä järjestyksessä sylinterit ovat, mutta omasta mielestäni sylintereitä pitää olla riittävästi vääntökäyrän oikean muodon varmistamiseksi ja iskutilavuutta riittävästi nostamaan se vääntökäyrä riittävän korkeille lukemille.

Eli käytännössä siis joko suora tai väärä nelonen minulle kiitos. Ei kovaa ja korkealta kirkuva, vaan sellainen, joka vetää puhtaasti alempaa kuin twini, puhtaasti sillä kapealla sektorilla jossa twinikin kiekaisee ja puhtaasti vielä silloinkin kun twinin kuski hakee isompaa pesään. (Avainsanoja: Bandit, CB1300, GSX1400, FJR, Pan,...)

Eli kertaakaan vaihtamatta mittari 30 -> 230 ilman että kone valittaa missään kohdassa.

Kemoran varikolla tauolla istuessa tosin kuuntelen mieluimmin suurta italialaistwiniä Termignonin mökäpöntöin.
 
Kummallisia äänestyksiä, täällä saa pitkittäinen V2, kuten Guzzissa aika hyvät prosentit. Eli pärrän pitäisi siis olla aika kiinnostava. Vai onko niitä muitakin pitkittäin asennettuja V2 pyöriä? Joo, olihan Honda CX500. Mainio ja kestävä pyörä muuten, taitaa olla Hondan parasta tuotantoa.
cool.gif
 
Kummallisia äänestyksiä, täällä saa pitkittäinen V2, kuten Guzzissa aika hyvät prosentit. Eli pärrän pitäisi siis olla aika kiinnostava. Vai onko niitä muitakin pitkittäin asennettuja V2 pyöriä? Joo, olihan Honda CX500. Mainio ja kestävä pyörä muuten, taitaa olla Hondan parasta tuotantoa. :jpstyle:
Äänestäjät eivät tajua, että "pitkittäin" oleva kone
tarkoittaa, että kampiakseli on pyörän pituussuunnassa
ja silloin sylinterit törröttävät sivuille yläviistoon!

Tuollaisia on Moto Guzzilla.

Kaikkein yleisin V2 on POIKITTAIN eli sylinterit
ovat pyörän pituussuunnassa.

Hohhoijaa. :-)
 
Kummallisia äänestyksiä, täällä saa pitkittäinen V2, kuten Guzzissa aika hyvät prosentit. Eli pärrän pitäisi siis olla aika kiinnostava. Vai onko niitä muitakin pitkittäin asennettuja V2 pyöriä? Joo, olihan Honda CX500. Mainio ja kestävä pyörä muuten, taitaa olla Hondan parasta tuotantoa.
cool.gif
Äänestäjät eivät tajua, että "pitkittäin" oleva kone
tarkoittaa, että kampiakseli on pyörän pituussuunnassa
ja silloin sylinterit törröttävät sivuille yläviistoon!

Tuollaisia on Moto Guzzilla.

Kaikkein yleisin V2 on POIKITTAIN eli sylinterit
ovat pyörän pituussuunnassa.

Hohhoijaa. :-)
Vähän nää on semmosia määrittelykysymyksiä kuitenkin...

"Pitkittäin" nimittäin kyllä tarkoittaa suomenkielessä sitä, että joku osa on aseteltu pisin ulottuvuus menosuuntaa kohti. Tarkkaan ottaen olisi ehkä hyvä puhua että on kampiakseli pitkittäin tai poikittain.
 
onko syynä äänet, taloudellisuus, huollettavuus, luonne vai joku muu erityispiirre moottorityypissä.
V8 jos ottaa äänien ja muutaman muun kriteerin perusteella...
V2 (HD) ehkä seuraavana jos kriteerit on kokolailla samat...
Rivi4 jos ottaa joidenkin muiden perusteiden mukaan esim. kiihtyvyys jne...
jne...
jne...
jne...
 
rivi kakkonen on mun ikkös pyörän kone 2002 jälkeen 100000km ajettu samalla pyörällä kakkosena 1 sylinterinen pitkäiskuinen tako teräs kampuralla
1000 kuutuioisen square fourin varmaan joskus ostan kahdella kampuralla 4 sylinteriä kahdessa rivissä
 
Vähän nää on semmosia määrittelykysymyksiä kuitenkin...

"Pitkittäin" nimittäin kyllä tarkoittaa suomenkielessä sitä, että joku osa on aseteltu pisin ulottuvuus menosuuntaa kohti. Tarkkaan ottaen olisi ehkä hyvä puhua että on kampiakseli pitkittäin tai poikittain.
Juu, täsmennys on toki aina hyvä, mutta kyllä se nyt vaan on
kampiakselin suunta mikä määrittelee, onko moottori "pitkittäin"
vai "poikittain". Kaikki muu on jotain kummallista
tunnenvahvastikukkahattuviherpiiperösivarihomokommari-piipitystä.

Koska kyseessä on tekninen termi ja asia, ei kannata lipsua.
Muuten alkaa seuraavaksi mennä "m" ja "M" etuliitteinä
sekaisin eikä lukija ymmärrä puhuttiinko miljoonista euroista
vai millieuroista.

P.S. :------)
 
Yksimukinen. Sylinterikulmalla ei ole niin väliä. Aiemmin alla oli rivinelonen ja silloin tuli mietittyä, että jos twinin joskus saisi. Päädyin kuitenkin heilauttamaan kolme sylinteriä pois, mutta kasvattamaan hieman iskutilavuutta. Olo on jo nyt kuin keväällä laitumelle päästettävällä lehmällä
tounge.gif
 
Back
Ylös