Mieluisin moottorityyppi ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J64
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mieluisin moottorityyppi ? -

  • 1-sylinterinen

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen rinnakkaistwin

    Ääniä: 0 0,0%
  • muu moottorityyppi

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen poikittainen v-kone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 2-sylinterinen pitkittäinen v-kone

    Ääniä: 1 33,3%
  • 2-sylinterinen boxer

    Ääniä: 0 0,0%
  • 3-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 4-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 2 66,7%
  • 4-sylinterinen v-kone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 6-sylinterinen rivikone

    Ääniä: 0 0,0%
  • 6-sylinterinen boxer

    Ääniä: 0 0,0%

  • Ääniä yhteensä
    3

J64

New member
Äänistä jossakin jo kyseltiinki, mutta noin laajemmalti ajateltuna mikä on mieluisin konetyyppi moottoripyörään mielestäsi ja hieman perusteluita: onko syynä äänet, taloudellisuus, huollettavuus, luonne vai joku muu erityispiirre moottorityypissä.

Itse Triumphin omistajana valitsen tietysti 3-sylinterisen rivikoneen, perusteluina paitsi omistajuus, myös äänet ja moottorin omanlainen luonteensa.
biggrin.gif
 
Rivinelonen, ehdottomasti. Vieläpä ilmajäähdytteinen, jos saisi valita.

Syy: muut koneet eivät vaan puhuttele minua vastaavalla tavalla.
Rivinelonen näyttää ja kuulostaa moottoripyöremmältä kuin muut.

Näin se on.
 
tässä menee taas ihmisillä sekaisin poikittainen ja pitkittäinen twini. Poikittainen on nimittäin yleisin, SV:t, Ducatit ja Aprillipilat on kaikki poikittaisia twinejä. Kampiakselin suunta ratkaisee...

Moto-guzzi ja Honda CX ovat pitkittäisiä twinejä.
wink.gif
033102beer_1_prv.gif
 
Nelisylinterinen rivi. Jonkin verran myös kavereiden vinkkeleitä tullut ruuvailtua, enkä kyllä ole kapeuden lisäksi löytänyt niistä mitään hyvää. Eli nelaririvarille ääni, perusteluna huollettavuus, luonne, äänet.
 
Iso DOHC rivinelikko rullalaakeroidulla kampuralla, mieluiten Kawan Z1 pohjainen -80 lohkoilla.
-Siinä on kiksi
-Toimii autoöljyilläkin ja matalalla öljynpaineella (0,35 kg/cm2)
-Voi rakentaa ketju- tai keppivetoisen
-Simppeli tekniikka
-Viritysvaraa paljon
-Saa hyvin osia
-Sen käyntiäänessä on jytyä
-Se on niin kauniskin
 
Kait se tonne rivinelarin puolelle kääntyy!
Mutta onhan huolettavuuden kannalta yksmukinen kakstahti paras! Mut siihen se sit jääki...
tounge.gif
cool.gif
biggrin.gif
 
En oikein pysty sanomaan mikä on mielestäni paras, kun en ole ajellut kuin rivinelikolla. Seuraavaksi haaveilen poikittaisesta twinista, Suzuki SV1000 S:muodossa...
smile_org.gif
 
Rivinelonen näyttää ja kuulostaa moottoripyöremmältä kuin muut.

Näin se on.
Onkohan vaan... Meillä päin rivineloset liikuttaa nelipyöräsiä. Vaikkei itselleni ole siunaantunut, niin kyllä V2 vie pisteeni. Se on ehkä se upein MP-moottori, kiertäkööt nelarit vaikka kuinka.

Aivan sama, onko poikittain vai pitkittäin.
 
Vaikea sanoa yhtään syytä koko rivikoneen olemassaololle, V-kone se on joka rokkaa sekä autoissa että moottoripyörissä.
 
Jotenkin messuilta jäi mieleen toi Trumpan Daytona 955i, tehoa ja ääntä. eli siis rivi 3. tänään. huomenna ehkä jotain muuta.
 
Back
Ylös