NOx
MotOrg ry
Niinpä. Viime kevään Perfromance Bikes testasi Nürnburgringillä 600 cc japsit. Paperilla Kawan piti olla tehokkain ja väännökkäin ja siten nopein radalla. Näin se myös oli, alamäessä. Ylämäessä se olikin sitten toiseksi hitain ja kierroajat tipahtivat. Paperilla heikkotehoisimmat Yamaha ja Honda olivat nopeampia ja tehokkaimmat Suzuki ja Kawasaki hitaimmat. Syitä moiseen voi etsiä ylimääräisestä 25 kg painolastista verrattuna Hondaan/Yamahaan ja vaihteiston välityksistä.no jos noiden kuutioiden perusteella valitsisi tuon isoimman, niin sit ois sama ottaa vaikka gsx-r750. hinta tosin on sit jo melkein sama kuin tonnisessa... kait sitä saa aika hifistelijä olla, jos normaalikoeajossa huomaa isompia eroja noissa japanilaisissa samanikäisissä ja tehoisissa.
Tehoa on helppo loihtia mihin tahansa kusiaiseen lisää eikä edes maksa kovasti paljon. Ylimääräistä painoa on paljon vaikeampi poistaa. Kuitenkin nuo kaikki on suorituskyvyn suhteen niin lähellä toisiaan, että sen puolesta on aivan sama minkä ostaa. 600 cc -luokassa muutama hv tai nm sinne tai tänne ei merkitse yhtään mitään. Kasvatetaan niitä kuutioita sitten reilusti ja alkaa oikeasti löytyä eroja pelkän tehon ja väännön merkeissä. Oma koeajo se tärkein valintakriteeri on, jos istuu käteen ja sopii takapuolen alle, niin siinähän se on.