Mikä kusiainen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no jos noiden kuutioiden perusteella valitsisi tuon isoimman, niin sit ois sama ottaa vaikka gsx-r750. hinta tosin on sit jo melkein sama kuin tonnisessa...   kait sitä saa aika hifistelijä olla, jos normaalikoeajossa huomaa isompia eroja noissa japanilaisissa samanikäisissä ja tehoisissa.
Niinpä. Viime kevään Perfromance Bikes testasi Nürnburgringillä 600 cc japsit. Paperilla Kawan piti olla tehokkain ja väännökkäin ja siten nopein radalla. Näin se myös oli, alamäessä. Ylämäessä se olikin sitten toiseksi hitain ja kierroajat tipahtivat. Paperilla heikkotehoisimmat Yamaha ja Honda olivat nopeampia ja tehokkaimmat Suzuki ja Kawasaki hitaimmat. Syitä moiseen voi etsiä ylimääräisestä 25 kg painolastista verrattuna Hondaan/Yamahaan ja vaihteiston välityksistä.

Tehoa on helppo loihtia mihin tahansa kusiaiseen lisää eikä edes maksa kovasti paljon. Ylimääräistä painoa on paljon vaikeampi poistaa. Kuitenkin nuo kaikki on suorituskyvyn suhteen niin lähellä toisiaan, että sen puolesta on aivan sama minkä ostaa. 600 cc -luokassa muutama hv tai nm sinne tai tänne ei merkitse yhtään mitään. Kasvatetaan niitä kuutioita sitten reilusti ja alkaa oikeasti löytyä eroja pelkän tehon ja väännön merkeissä. Oma koeajo se tärkein valintakriteeri on, jos istuu käteen ja sopii takapuolen alle, niin siinähän se on.
 
En jaksanut kahlailla kaikkia viestejä, mutta juuri -03,04 malleista kawa 6r on oikeasti keveimmästä päästä mitatussa märkäpainossa (-03 Yammu tais olla vajaa puolitoista kiloa vähemmän eli kevein). Suzuki selkeesti painavampi, Honda rr suorastaan järkyttävästi.
Kawan 6rr oli muuten hiukan raskaampi ja tehottomampi kuin vastaava 6r... tosin 6rr:ssähän onkin alle 600cc..

Ja näillähän ei nyt ole käytännössä tavallisella tallaajalla mitään merkitystä.

Lähde
 
no jos noiden kuutioiden perusteella valitsisi tuon isoimman, niin sit ois sama ottaa vaikka gsx-r750. hinta tosin on sit jo melkein sama kuin tonnisessa... kait sitä saa aika hifistelijä olla, jos normaalikoeajossa huomaa isompia eroja noissa japanilaisissa samanikäisissä ja tehoisissa.
Niinpä. Viime kevään Perfromance Bikes testasi Nürnburgringillä 600 cc japsit. Paperilla Kawan piti olla tehokkain ja väännökkäin ja siten nopein radalla. Näin se myös oli, alamäessä. Ylämäessä se olikin sitten toiseksi hitain ja kierroajat tipahtivat. Paperilla heikkotehoisimmat Yamaha ja Honda olivat nopeampia ja tehokkaimmat Suzuki ja Kawasaki hitaimmat. Syitä moiseen voi etsiä ylimääräisestä 25 kg painolastista verrattuna Hondaan/Yamahaan ja vaihteiston välityksistä.

Tehoa on helppo loihtia mihin tahansa kusiaiseen lisää eikä edes maksa kovasti paljon. Ylimääräistä painoa on paljon vaikeampi poistaa. Kuitenkin nuo kaikki on suorituskyvyn suhteen niin lähellä toisiaan, että sen puolesta on aivan sama minkä ostaa. 600 cc -luokassa muutama hv tai nm sinne tai tänne ei merkitse yhtään mitään. Kasvatetaan niitä kuutioita sitten reilusti ja alkaa oikeasti löytyä eroja pelkän tehon ja väännön merkeissä. Oma koeajo se tärkein valintakriteeri on, jos istuu käteen ja sopii takapuolen alle, niin siinähän se on.
PB:n testissä oli '07 mallit, eli kwaakkukin oli 599 eikä 636 kuutioinen. Fast bikes lehden käytettyjen kuussatkujen testeissä 636:nen on voittanut aika kirkkaasti muut.
 
juu itellä toinen kawa edellinen vm-99 nyt 03 suosittelen kawaa!! Kannattaa oikeesti aina testata useampi pyörä samasta merkistä,mallista ja eri merkkejä niin sieltä löytyy mieleinen koska jokainen ostaa ittelleen ei kaverille
062802jumpie_prv.gif
 
Isoissa pyörissä on sitten vakuutus maksut isommat. Itsellä ne myös ovat radalla hitaampia kuin kusiaiset, eikä niillä ole siellä niin kiva ajaa. Kusiaisella on parempi fiilis piestä tonnisella ajavia
biggrin.gif


Kyllä tehot tuntee, jos niitä vain on. Ja muutenkin kaikki ovat aivan erilaisia pyöriä ajaa, niin se vaan on!! Vaikken ole mikään rata kettu tai edes mutkatie rätti niin muutaman vuoden ratapyörillä ajaneena voin sanoa että eron tuntee jokainen joka vähääkään eri pyörillä ajaa. Jo pelkästään mp messuilla saa tuntumaa omasta pyörästä vaikkei pääse kuin istumaan.

Tämän vuoden 6rr ei ole mitenkään kehuttu pyörä minun piireissäni ja sepä ei noihin hintoihin edes mene.
 
PB:n testissä oli '07 mallit, eli kwaakkukin oli 599 eikä 636 kuutioinen. Fast bikes lehden käytettyjen kuussatkujen testeissä 636:nen on voittanut aika kirkkaasti muut.
Missasit pointin. Samassa luokassa pyörät ovat tehon puolesta lähellä toisiaan, että jos oikeasti haluaa erilaisen elämyksen niin on parempi ostaa reilusti isompi tai pienempi kone pyörään. Tuossa PB:n tämä asia ei tuli hyvin ilmi, olkoonkin kyse vuosimalleista -07. Oikeasti huomio pitää kiinnittää ihan muihin asioihin kuin tehoon ja käydä koeajolla maistelemassa tarjoillaanko hevoset itselle sopivassa paketissa.
 
Vaikka vakuutusjutut ovat vieläkin kesken("ens viikolla sitten selviää"), niin olen taas punniskellut useita eri vaihtoehtoja.

Mites tuollaset ~25 tkm. ajetut Ninjat kaipaa uutta ja kallista osaa/huoltoa? Kuulisin mielelläni kokemuksia niiltä, joilla tämä tilanne on joskus ollut:D.
 
RR ja 6R olivat tuossa vaiheessa täysin uudistuneita paketteja. Itse lähtisin jompaan kumpaan niistä. Todennäköisesti ottaisin tuon RR:n, koska se miellyttää silmää enemmän, ja alustakin on hyvä, ainakin ajamassani pyörässä, jossa oli lineaariset etujouset. Se oli kiva ajaa, vaikka en ihan oppinutkaan ajamaan sitä aivan täysillä. Siinä ei ollut vaihtovaloa, ja kone kiersi niin pitkälle, että vaihdoin korvakuulolla aina kun se alkoi herätä. '03 6R:ää olen ajanut vain lyhyesti (2 tai 3 kierrosta radalla). Laatikko oli hieman Kawasaki, mutta erittäin ketterä pyörä ja äänet olivat mahtavat. Niissä säädöissä kääntyi ehkä paremmin Honda, mutta oli hieman rauhaton jarruttaa.

R6:kin on hieno pyörä ajaa, mutta itse pidin sitä hieman tehosekoittimena luonteikkaamman (lue: vääntökuoppaisen) kaasariversion jälkeen. Kone kyllä venyi hemmetin hienosti. Itse ottaisin kuitenkin '05 vuosimallin paremman alustan ansiosta.

Suzuki on hieman laimeamman tuntuinen, mutta olen ajanut sillä vain matkaa. Lisäksi meinasin heittää sen liikenteenjakajaan, kun kone vuosi kytkinkopan tiivisteestä öljyä takarenkaalle. 100km valtatieajon jälkeen eka todellinen oikea oli hieman reippaalla kaasukädellä aika mielenkiintoinen. Niinpä objektiivisuuteni ei ole sen kanssa ihan parhaimmillaan.

Trumpassa täytyisi mielestäni mennä tuohon 675:een, ennen kuin kannattaa ottaa pienemmän tehtaan tuoma laatu- ja varaosariski.

Mutta eipä niissä isoja eroja ole. Hyviä pyöriä kaikki.
 
Täällä kun ei suoranaista 600RR-ketjua ole, niin ajattelin nyt tässä kysäistä, mitä 6 tonnin huoltoon kuuluu. Eräs ostopotentiaalin omaava pyörä, kun on edellisen omistajan toimesta huolletta itse. Nykyinen omistaja on taas käyttänyt pyörän 12 tonnin huollossa, ja hänen mukaansa kaikki on pelannut tiptop. Jätänkö suoraan väliin, vai onko tuo 6tkm huolto isokin?
 
Jos Cebarin huoltotietoja kaipaat, niin täältä löytyy kasa Hondan manuaaleja ja huoltokortteja.
Huoltojen hinnathan saa sitten arvioitua noista huoltokorteissa mainituista tuntimääristä kertomalla jollain yleisellä (esim. 53-59 euroa tunnissa) huoltohinnalla.
 
Back
Ylös