Mikä pyörä, vaikeita valintoja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crankcase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Crankcase

New member
Mikä pyörä, vaikeita valintoja

Uutta moottoripyörää hankkimassa ja ongelmana valinnan vaikeus :;): Uuden pyörän pitäis sopia vähän liian moneen paikkaan. Takapenkki pitäis olla sellainen, että istuu mielellään vähän pidemmänkin matkaa. Pyörän pitäis sopia lähinna työmatkailuun, pidemmälle matkalle ja satunnaiseen ratailuunkin. Koeajamassa olen käynyt busaa (hieman liian etukeno asento, ehkä korjattavissa) Hondan VFR:rää (melko painava ja vaatii paljon kierroksia) Kawan 1400ZZR:rää (tehoja riittää, mutta edelleen aika painava radalle). Aikomuksena käydä mielenkiinnosta koeajamassa ainakin kotarin 1190 adventure. Kaikki nuo sopii hyvin matka-ajoon, mutta tuo rata-ajo arveluttaa. Saako noilla edes palikoilla ratakelpoisia? Nykyisin ei oikein enää tehdä ratakelpoisia pyöriä, missä olis oikea takapenkkikin :blink:
 
Uutta moottoripyörää hankkimassa ja ongelmana valinnan vaikeus :;): Uuden pyörän pitäis sopia vähän liian moneen paikkaan. Takapenkki pitäis olla sellainen, että istuu mielellään vähän pidemmänkin matkaa. Pyörän pitäis sopia lähinna työmatkailuun, pidemmälle matkalle ja satunnaiseen ratailuunkin. Koeajamassa olen käynyt busaa (hieman liian etukeno asento, ehkä korjattavissa) Hondan VFR:rää (melko painava ja vaatii paljon kierroksia) Kawan 1400ZZR:rää (tehoja riittää, mutta edelleen aika painava radalle). Aikomuksena käydä mielenkiinnosta koeajamassa ainakin kotarin 1190 adventure. Kaikki nuo sopii hyvin matka-ajoon, mutta tuo rata-ajo arveluttaa. Saako noilla edes palikoilla ratakelpoisia? Nykyisin ei oikein enää tehdä ratakelpoisia pyöriä, missä olis oikea takapenkkikin :blink:

Triumph Speed Triple? Olikos siinä vyöruusulle jonkinlainen paikka?
 
Mun mieleeni juolahtaa seuraavanlaisia rumiluksia:

- KTM 990 SMT
- Ducati Multistrada 1200
- BMW K1300S tai R
- Yamahan FZ-1
- Kawasaki Z1000 SX
- Triumph Trophy (meneekö jo liian sohvaksi?)

Noista kahdesta ensimmäisestä on itellä kokemuksia, ja soveltuvat KAIKKEEN. Itseasiassa kokemuksia on tuosta bemustakin, mutta K1200R:n muodossa. Tosin en nyt sit tiedä millanen ratakettu olet ja näin ollen kuinka kovan suorituskyvyn perässä olet tuossa mielessä?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia jo tähän mennessä pikaisista vastauksista :bisseä: Kuikahan paljon Multistrada eroaa kotarin 1190 adventuresta, hintaa näyttäis olevan aika paljon Ducatissa enemmän? En itseäni hirveäksi rataketuksi kutsuisi, kaipais enemmän tehoa ja jäykempää alustaa ison Bandiitin jälkeen... Bemarillakin hintaa tulee melko reippaasti ja tällä hetkellä huono saatavuus...
 
Kiitoksia jo tähän mennessä pikaisista vastauksista :bisseä: Kuikahan paljon Multistrada eroaa kotarin 1190 adventuresta, hintaa näyttäis olevan aika paljon Ducatissa enemmän? En itseäni hirveäksi rataketuksi kutsuisi, kaipais enemmän tehoa ja jäykempää alustaa ison Bandiitin jälkeen... Bemarillakin hintaa tulee melko reippaasti ja tällä hetkellä huono saatavuus...

Eikös tää uus 1190 Adve ole melekosen pätevä laite, ja ei todellakaan hinnalla pilattu. Jos sulla on rahkeita siihen, niin noista kahdesta ehkä valitsisin Adven. On meinaan monikäyttösempi ku Multi, huolimatta Ducatin omasta hypetyksestä.
Bemareista voi katella K1300 sarjalaisten lisäksi niitä edeltäjiä, eli K1200R, S ja R Sport malleja. Itellä oli aikoinaan tuo R Sport, ja siitä jäi kyllä mieleen alusta & ominaisuudet. Vieläkin harmittaa, että piti hätäistyksissään mennä vaihtamaan. :blink:
 
Kaikki pyörät voi viedä radalle....etkä mistään saa pyörää joka on kaikessa optimi hyvä. Turhaan raavit päätä, osta peli joka täyttää tarpeet niissä ajoissa joita eniten ajat ja sitten loput on AMEN. Niissä se on semmonen kun on...:orgmp2::crash:
 
Käsi taskuun vaan ja K 1300R alle.

Raivostuttavan monikäyttöinen katupyörä :pissed:
(ja nakukin vielä :D)
 
Busa vois olla hyvä valinta. Vajmo viihty sellasessa paljon kyydissä toisin kuin sen seuraajassa geesäkssäksärrässä ja Firebladeen ei ole kertaakaan kyytiin istunu :grin: Se käy hyvin työmatkoista pitempiin etappeihin ja radallekin:orgmp:
 
Viimeksi muokattu:
Mika maarittelee ratakelpon? Olen ajanut radalla Fjrlla, Xt600lla, R1lla, Cagiva Elefantilla, DR800lla ja monella muulla. Kaikki on siella toimineet.

Ratakelpo oli kyllä täysin väärä sanamuoto, kyllähän radalle kelpaa mikä noista vaihtoehdoista vaan. Ehkä parempi sanamuoto olisi enempi rata-ajoon tarkoitettu. Mitä siis kaipaan olisi vähän kevyempi pyörä missä olisi enemmän tehoa ja jäykempi alusta. Suomeksi siis hauskempi ajaa radalla :cruising:

K1300R olis kyllä kaunis pyörä - saattaa olla, että moni on eri mieltä :;): Pitää tosiaan vaan olla aika syvät taskut, jos haluaa lisähärpäkkeillä ostaa...

Tuo busa vois olla kans vaihtoehto, jos tuota ajoasentoa sais palikoilla vähän pystymmäksi. Teho ja vääntö olis ainakin suhteellisen kohdallaan :D
 
Alustaahan voi jämäköittää ihan tarpeen mukaan jos pyörässä on 'normaalit' komponentit. Jäykemmät jouset on kai eka steppi, ja siitä voi edetä vaimennusten kanssa. Kovin monet pyörät on mitoitettu kevyelle kuormalle. Ja moni hylkää muuten hyvän pyörän kun alusta ei vastaa kuormaa/käyttöä. Pyörä pitää tuunata, eikä vanneteippi riitä!
 
Alustaahan voi jämäköittää ihan tarpeen mukaan jos pyörässä on 'normaalit' komponentit. Jäykemmät jouset on kai eka steppi, ja siitä voi edetä vaimennusten kanssa. Kovin monet pyörät on mitoitettu kevyelle kuormalle. Ja moni hylkää muuten hyvän pyörän kun alusta ei vastaa kuormaa/käyttöä. Pyörä pitää tuunata, eikä vanneteippi riitä!

Vielä jais sit tuo teho ja paino mihin pitäis vaikuttaa... Ja tähän pyöräkuumeeseen ei enää tunaaminen auta :dunno:
 
1190 taipuu radallakin. mikroautoradallakin mutta hieman joutuu töitä tekemään. Alusta oli ennen kotareissa se juttu muuta jos smteehen vertaa,, joka sekin on hieno mopo,, kone on ihana. Jouheva ja voimaaki piisaa. Trailcontit pitää hyvin, takanen alkoi hieman lipsumaan vasta kun sivut alkoi kulumaan jyrkemmäksi kuin profiili. Nyt Takana suprcorsa joka vain vähensi luistonestovalon vilkkumista paremman pidon myötä muuta toimii hyvin.

Kantaa takapenkkiläisen hyvin. Jarrut on SMTeehen verrattuna hieman tehottomammat mutta sen ymmärtää kun tuolla pitää voida käydä hiekallakin. Liian purevat on siellä vaaralliset. Paras kotari tähän mennessä.
 
Ratakelpo oli kyllä täysin väärä sanamuoto, kyllähän radalle kelpaa mikä noista vaihtoehdoista vaan. Ehkä parempi sanamuoto olisi enempi rata-ajoon tarkoitettu. Mitä siis kaipaan olisi vähän kevyempi pyörä missä olisi enemmän tehoa ja jäykempi alusta. Suomeksi siis hauskempi ajaa radalla :cruising:

K1300R olis kyllä kaunis pyörä - saattaa olla, että moni on eri mieltä :;): Pitää tosiaan vaan olla aika syvät taskut, jos haluaa lisähärpäkkeillä ostaa...

Tuo busa vois olla kans vaihtoehto, jos tuota ajoasentoa sais palikoilla vähän pystymmäksi. Teho ja vääntö olis ainakin suhteellisen kohdallaan :D

Ducati Multistarada on kyllä erinomainen yleispyörä. 25tkm olen ajanut, niin radalla kuin matkailuakin (kaksi päällä) ja pyörä toimii hienosti. Hyviä puolia tuossa minusta on: kohtuullisen "kevyt", sähkösäätöinen öhlins -alusta, hyvät valot ja tilava kakspäällä matkustamiseen. Laukut kun riisuu pois ja vähän säätelee, niin toimii radallakin (ainakin tämmösellä noviisilla) Aiempi pyörä oli mullakin 1250 bandit ja ei noita oikein voi verrata. Tämä on kaikin tavoin hauskempi/nopeampi/yms. Toki myös kalliimpi, mutta takaisin en vaihtais. Tosin itse kun tämmönen pätkä ja vaimolla on nykyisin oma pyörä, niin nyt multi vaihtuu diaveliin.

Pyörän malli oli muuten 1200 Touring S.

Tässä videopätkä, miten multi menee radalla:

http://www.youtube.com/watch?v=OES6yvdzREQ

-ukko
 
Back
Ylös