• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi Dukati

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MagnaMan

Tunnus suljettu
Jostain syystä mitä ymmärrä en
withstupid.gif
miksi Dukati on tällä areenalla noin haluttu mopotti
wow.gif

Mahtaa olla noin yleensäkin ja varmasti siihen on syynsä... ilmeisesti.

HD:n ja Hondankin ymmärrän, mutta italiaano???

Kertokaa lyhyesti ja ytimekkäästi mikä kiehtoo?
Olen puhtaasti utelias ja tiedonjanoinen  
062802moto_prv.gif

Ducati on hiukan persoonallisempi vaihtoehto ulkonäöllisesti ja ehkä myös muotoilullisia ja ajoominaisuudellisiakin lähtökohtia moni on ducatiaan ostaessa ajatellut, ja onhan siinä sekin puoli että jokaisella snakarin kulmalla ei tule samanlaista vastaan? Joten kaikki ajavat millä haluavat oman harkintansa mukaan...Mutta miksi sinä ajat hondalla?
confused.gif

siksi kun ei siihen ferrariin rahat riittäny ni pitänee ducatiin tyytyä  
biggrin.gif

se on näin että ducati tai hd, ja miksei molemmat....???tosin toi ducatin alusta, ajo-ominaisuudet ja vääntävä pata tekee siitä varsin mielenkiintoisen rata-ajoonkin soveltuvan pyörän...!!!

niin...miksi sinä ajat hondalla???
lookaround.gif

biggrin.gif

Hondasta minulla on sellainen tutun ja luotettavan pyörän mielikuva.  
Luultavasti osittain siitä syystä kaikki 3 mopotintani ovat olleet Hondia (CM 400, CB 750 K, VF 750 Magna).
Toki voisin vaivatta ajella muillakin merkeillä, kuten jammun tai kawan kustomeilla

Viimeisimmän hankintani vaihtoehtona oli Virago 1100, mutta Magnan teho ja kuvitelmani paremmista ajo-ominaisuuksista vetivät pidemmän korren.

Mopottimen ostin itselleni ja omaan käyttöön enkä anna arvoa erikoisuudelle tai huomion herättämiselle. En ainakaan myönnä...
cool.gif

Soundi, ajo-ominaisuudet ja tyyli.. Nykyään vieläpä luotettavuus, niin ja tietysti koneen loistava vääntö. Oliskos siinä..

Ja tunnustan, että mullakin on Honda myös eli 1975 Tuutti..
eek.gif

Molempi parempi. Vieläku sais HD V-Rodin..
cool.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

niin ja jos aikoo pärjätä superbike kahinoissa niin ehkä kannattais panostaa Ducatiin, ainakin noiden talvi testejen tämän päiväisten tulosten perusteella (7 ekaa Ducateja)  
biggrin.gif

Minä pidän ajamisesta sellaisella pelillä joka näyttää tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Kai sentään MagnaMankin jonkun verran siihen mopottimesi ulkonäköön olet kiinnittänyt huomiota, vai onko mielestäsi yhdentekevää miltä mopo näyttää?? ..ja itselleni minäkin Ducatini ostin...ei sillä maaoravat ole juuri ajellet...
biggrin.gif

Ja vielä jonain päivänä mullakin on 900 hornetti tallissa, vaikka se ei oikeen T.W.O:n testissä menestynytkään!

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Monsteri @ Helmi. 22 2003,20:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja vielä jonain päivänä mullakin on 900 hornetti tallissa![/QUOTE]<span id='postcolor'>
biggrin.gif
poikahan alkaa tulla järkiinsä
kaboom.gif

Joo. Fiilispohjalla kai näissä asioissa kaikki mennään.
Jos järjellä ajateltais niin jäis monta pyörää ostamatta näillä leveysasteilla.
(Eihän tässä ole muutenkaan mitään järkeä?)

Kyllä meikäläinen Ducatiin taipui ihan ulkonäön ja fiiliksen pohjalta.
Niin ja ajotuntuman ja imagon ja tekniikan ja hinnan ja ja ja...

Niitähän ostetaan mitkä hyviltä tuntuu! (jos rahat riittää
tounge.gif
)

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Minua kiehtoo asenne ja "intohimo", millä Ducatin suunnittelijat ja tekijät asiaansa suhtautuivat ... silloin kun Ducati oli vielä yksilöllinen ja "harvojen herkku"...ennen kuin jenkit ostivat koko yrityksen ja tekivät siitä "brandin"....ja lisäsivät tuotantomäärät "massa-asteelle" ....

Onneksi vanhaa kalustoakin vielä löytyy ja liikkuu markkinoilla, mutta hinnat ovat mallista riipuen kovanpuoleisia...

Mulla on vain yksi kommentti: koeajon jälkeen mä sanoin "pakko saada", mitä mikään muu - alleviivaan MIKÄÄN muu - pyörä ei ollut saanut aikaseksi. Se oli kuin ois rakastunut
inlove.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (The Beast @ Helmi. 24 2003,12:00)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on vain yksi kommentti: koeajon jälkeen mä sanoin "pakko saada", mitä mikään muu - alleviivaan MIKÄÄN muu - pyörä ei ollut saanut aikaseksi. Se oli kuin ois rakastunut  
inlove.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Minusta se oli paremminkin "intohimoa" ja "halua"...rakkaus tulee myöhemmin..

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (The Beast @ Helmi. 24 2003,13:36)</td></tr><tr><td id="QUOTE">En mä puhunutkaan rakkaudesta vaan rakastumisesta - sellaista päätähuumaavaa intohimoa  
wink.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ok...myönnetään... puhuimme samasta asiasta !!

Ducati on kyllä miehekäs peli...se muotoilu ja äänet saa
serotoniinit virtaamaan,olin kovassa ducati kuumeessa
viime kesänä mutta nyt se on päässyt taas laskemaan,
syy siihen on tuo tiheä huoltoväli,venttiilit pitää säätää
10000km välein ja huollossa se on päivän työ,liian kalliiksi
tulee mun kilometreillä.... Sääli muute nii maukas peli.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 24 2003,20:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">venttiilit pitää säätää
tulee mun kilometreillä....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Kerropas nyt kukas niitä venttiilejä koko päivän säätää, että tiedän kiertää sellaiset paikat kaukaa
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 24 2003,20:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">syy siihen on tuo tiheä huoltoväli,venttiilit pitää säätää
tulee mun kilometreillä.... Sääli muute nii maukas peli.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Minusta ennenmuinaan (eli niinkin myöhään kuin 1990-luvun alussa!) Ducateissa oli tiheä huoltoväli...kun desmoventtiilien välykset piti säätää 3000 km:n välein...

Minusta se 10.000 km on aivan passeli huoltoväli ja ilmajäähdytteinen moottori on todella "helppohuoltoinen" versio teemasta...ja sitäpaitsi ainakin minulle pyörien tekniikan kanssa pelaaminen on yli 50% harrastuksen parissa viettettävästä ajasta...ja saa olla sisällä tallissa, eikä tarvi sateessa rähmiä...

tounge.gif
biggrin.gif

Moro taas. Niin kaveri jolla on s750 sano että isohuolto olis
7 tunnin työ huollos kai siihen sit muutakin sisältyy ku venttiilien säätö.
Ja sellasta oon kuullu että ducatit olis vaikeita huollettavia, en tiedä pitääkö paikkansa mut näin kerrotaan,eli tällä kokemuksella en uskaltais itse mennä sääteleen, muut huollot paitsi venttilien ja kaasareiden säädöt teen kyllä myös itse.

Tollanen 7 tunnin huolto varaosakuluineen joka vuosi tekee helposti 4oo euroa. Siksi täytyy vähän punnita näitäkin asioita, monissa pyörissä venttiilit säädetään 24000km välein ja
kun pikkuhuollot tekee itse säästää kolmes vuodes n1000 euroa huoltokuluja.

Ei oo helppoo olla köyhä.

Samat syyt kuin monilla muillakin täällä. Ulkonäkö, yksilöllisyys ja Sportin/Supersportin ajoasento ja mitat ainakin tuntuivat minulle sopivilta.

se on niin äärettömän kaunis ja linjakas. luonnetta löytyy ja ne ÄÄNET!!!!ja tekninenkin puoli kuulemma ihan yes, tehoa ja vääntöä (mitä sitten lieneekään) on. se oli rakkautta ensi silmäyksellä
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif
tämä näin naisducatistin näkökulmasta...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back