Jetamio
New member
Tässä just luvun alla otsakkeessa mainittu kirja. Ei todellakaan mitään hilpeää luettavaa, mutta antaa ainakin ajattelemisen aihetta ja kun sieltä on muutamia omalle kohalle sattuneita läheltä piti -tilanteitakin löytyny, niin jotenkin tuota liikennettä tulee nyt hieman avoimemmin mielin katseltua, eikä vain sillä minä-minä-minä -asenteella. Niin monet noistakin onnettomuuksista olis jääny tapahtumatta ihan vaan sillä pienellä asennemuutoksella korvien välissä. Suosittelisin jokaisen muunkin tielläliikkuvan lukemaan.
Teksti takakannesta:
"Kokemus opettaa, mutta se on hidas ja usein rankka tapa. Helpompaa on ottaa oppia toisten vahingoista, mihin suomalaisilla on tutkijalautakuntien ansiosta ainutlaatuinen mahdollisuus.
Tämä kirja sisältää tiivistelminä tutkimustulokset kaikista meillä 1998-2001 sattuneista kuolemaan päättyneitä liikenneonnettomuuksista - niiden syistä, kulusta ja taustoista. Tavallinen tienkäyttäjä voi yli 1400:n vahingon selostuksista kokea "ahaa" -elämyksiä ja ottaa opiksi, miten välttyä näiltä ikäviltä tapahtumilta.
Kun mukana ovat nimenomaan kaikki liikennekuolemat, lukijalle hahmottuu oikea kokoaniskuva turvallisuusongelmasta ja hän pystyy tekemään omia päätelmiä."
e: hinta 13-17€ putiikista riippuen, jos joku itselleen sen haluaa hankkia.
Teksti takakannesta:
"Kokemus opettaa, mutta se on hidas ja usein rankka tapa. Helpompaa on ottaa oppia toisten vahingoista, mihin suomalaisilla on tutkijalautakuntien ansiosta ainutlaatuinen mahdollisuus.
Tämä kirja sisältää tiivistelminä tutkimustulokset kaikista meillä 1998-2001 sattuneista kuolemaan päättyneitä liikenneonnettomuuksista - niiden syistä, kulusta ja taustoista. Tavallinen tienkäyttäjä voi yli 1400:n vahingon selostuksista kokea "ahaa" -elämyksiä ja ottaa opiksi, miten välttyä näiltä ikäviltä tapahtumilta.
Kun mukana ovat nimenomaan kaikki liikennekuolemat, lukijalle hahmottuu oikea kokoaniskuva turvallisuusongelmasta ja hän pystyy tekemään omia päätelmiä."
e: hinta 13-17€ putiikista riippuen, jos joku itselleen sen haluaa hankkia.