• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi SV 1000?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Il_duce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ykkösellä se nousee. Välitysten vaihto mukavuuttaa nimenomaan pelleilyä, muuten omasta mielestä siihen ole tarvetta. Varsinkin jos aikoo matkaa tehdä kyseisellä pyörällä, vaikka ei kyseinen pyörä ihan hirmusti kierrä satasen vauhdissa kutosella. Kytkimellä se suorastaan räjähtää ylös ja mielestäni ei mikään helppo keulittava, tosin en nyt muutenkaan mikään mestari. Alas tullaan aivan erilailla kun supersporteilla, en siis saa tuota pyörää tulemaan pehmeästi. Liekkö pitkällä akseli välillä tekemistä tämän kanssa.
tai sit se voimakas moottorijarrutus...
 
Pyörällä ei kannata keulia pitkiä matkoja. Tulee oljyn kulkemiseen ongelmia. Tästä syystä myöskään ei ole tarjolla varakoneita.
Tästä piti kysymän semmosta, että muutama vuosi sitten oli Bomber weekendissä stunttaamassa joku Venäläinen SV1000:lla ja tais ajella aika paljo hytti pystyssä
nixweiss.gif


Että onko tuo vaan niitä TL:n ongelmia...?
Eikä tälläkään palstalla ole tullut yhtään tapausta vastaan.
 
Pyörällä ei kannata keulia pitkiä matkoja. Tulee oljyn kulkemiseen ongelmia. Tästä syystä myöskään ei ole tarjolla varakoneita.
Tästä piti kysymän semmosta, että muutama vuosi sitten oli Bomber weekendissä stunttaamassa joku Venäläinen SV1000:lla ja tais ajella aika paljo hytti pystyssä
nixweiss.gif


Että onko tuo vaan niitä TL:n ongelmia...?
Eikä tälläkään palstalla ole tullut yhtään tapausta vastaan.
Koska moottorit on pitkälti samat niin taitaapi koskea yhtälailla SV:tä. Joillain kikkailuilla noissa sai öljynsaantia hieman varmistettua. En muista riittikö pelkkä öljy-ylimäärä vai täytyikö öljypumpun imua muuttaa vai mitä se oli.
 
Tästä piti kysymän semmosta, että muutama vuosi sitten oli Bomber weekendissä stunttaamassa joku Venäläinen SV1000:lla ja tais ajella aika paljo hytti pystyssä
nixweiss.gif
Joo, minäkin muistan tuon kaverin. Vaikka show vähän venäläistä sirkusta muistuttikin, niin kyllä se SV jonkun matkaa kulki myös hytti pystyssä... ...tiedä sitten mitä on tauoilla touhunnut...
wink.gif


No, allekirjoittaneelle tuo ominaisuus ei ole se kaikkein oleellisin...
 
hyvin tuo sv kyllä keulaa keventää. ykkösellä nousee jo 2500 kierroksista pelkällä kaasulla. kytkimen kanssa voi keventää vaikka paikaltaan. kaupunki ja mutkapätkä ajoon todella mukava pyörä. eikä ees v2 koneiseks kovin janoinen, 5.5-7l on mulla vienyt.
 
Pyörähän on mukava kaikilta ominaisuuksiltaan.
Etupää lienee pienoinen ongelma jousituksen osalta, on siis kohtuu löysä. Säätäähän voi, muttei loputtomiin. Itsellä 07 ja säätöä riittää.
reippaat 200 menee ennenkuin valo syttyy putkien vaihdonkin jälkeen seka-ajossa. Kolmisen sataa vetäsin 04:sella Norjan reissulla.

Ne äänet slipareitten vaihdon jälkeen

B penkkiläiselle ei mikään maailman paras kapean ja korkean penkin sekä tiukan polvikulman takia.

Alta neljän tonnin kiekan nykivä.

huiput siellä 250. Kiihtyy reippaaseen kahteen hunttiin mukavasti.

Väännökäs, joten joka ohituksessa ei tarvitse vatkata vaihteita. Ellei tietenkin halua  
wink.gif


Tuuninki osia riittää loputtomiin...
käyppä säädättämässä mopo niin ei nypytä edes 1500:ssa.

Oma mopo oli "säädettiin" ensimäisen kerran nimeltämainitsemattomassa paikassa kuulemma viimmesenpäälle, mutta kylmä totuus oli että, sinne oli heitetty valmis ohjelma mitä PC paketin mukana tuli. Meno oli nykivää ja kaasua sai lisäillä pitääkseen matkavauhdin tasasena, jopa korkeilla kierroksilla. Ite en uskonu kun eräs heppu tuli sattumalta juttusille ja sano jotta kyllä ne tasaseen saa kulkemaan yli 1200 kierroksen, ja paikkansa piti kyseisen hepun sanat.

Jousitus on kyllä alkuperäisenä aivan liian löysä mutta, -06 ainakin tuntuu säädöt piisaavan omalle painolleni.
 
käyppä säädättämässä mopo niin ei nypytä edes 1500:ssa.

Oma mopo oli "säädettiin" ensimäisen kerran nimeltämainitsemattomassa paikassa kuulemma viimmesenpäälle, mutta kylmä totuus oli että, sinne oli heitetty valmis ohjelma mitä PC paketin mukana tuli. Meno oli nykivää ja kaasua sai lisäillä pitääkseen matkavauhdin tasasena, jopa korkeilla kierroksilla. Ite en uskonu kun eräs heppu tuli sattumalta juttusille ja sano jotta kyllä ne tasaseen saa kulkemaan yli 1200 kierroksen, ja paikkansa piti kyseisen  hepun sanat.

Jousitus on kyllä alkuperäisenä aivan liian löysä mutta, -06 ainakin tuntuu säädöt piisaavan omalle painolleni.
Kuka teki sulle ne ekat "säädön" / missä säädätit kohdilleen? Jos oli etelä-suomessa, niin yritän välttää samaa... Laita vaikka privana, jos et haluu tänne kirjoitella.

Miten säätäisin alustaa jos painoa sellaiset 95 kiloa varusteineen vai loppuuko säätövara?
 
käyppä säädättämässä mopo niin ei nypytä edes 1500:ssa.

Oma mopo oli "säädettiin" ensimäisen kerran nimeltämainitsemattomassa paikassa kuulemma viimmesenpäälle, mutta kylmä totuus oli että, sinne oli heitetty valmis ohjelma mitä PC paketin mukana tuli. Meno oli nykivää ja kaasua sai lisäillä pitääkseen matkavauhdin tasasena, jopa korkeilla kierroksilla. Ite en uskonu kun eräs heppu tuli sattumalta juttusille ja sano jotta kyllä ne tasaseen saa kulkemaan yli 1200 kierroksen, ja paikkansa piti kyseisen  hepun sanat.

Jousitus on kyllä alkuperäisenä aivan liian löysä mutta, -06 ainakin tuntuu säädöt piisaavan omalle painolleni.
Kuka teki sulle ne ekat "säädön" / missä säädätit kohdilleen? Jos oli etelä-suomessa, niin yritän välttää samaa... Laita vaikka privana, jos et haluu tänne kirjoitella.

Miten säätäisin alustaa jos painoa sellaiset 95 kiloa varusteineen vai loppuuko säätövara?
Etelä-suomessa eka "säätö"(se firma on onneksi jo poistunut) ja toinen TODELLINEN SÄÄTÖ tehtiin noin 400km hki:stä.

Itellä painoa noin 70-75kg. Etupään esijännityksen säädin kaksimerkkiä kireemmälle, paluuta 1/2 kierrosta kireemmälle, puristusta 1/4 kierrosta kireemmälle. Takana esijännitystä noin 1cm kireemmälle, paluuta ja puristusta saman mitä edestäkin. Moposta tuli paljo vakaampi ajettava niin kuoppasella, mutkasella, suoralla ja urasella tiellä. Kannattaa kokeilla säätöjä pikkusen kerralla ja ajolenkille. Sittekun tuntuu menevän huonommaksi niin siitä pikkasen takasipäin.
 
Joo, kävin youtubessa joitain Devileitä kuuntelemassa, ihan mukavat saundit oli jenkkipojan SV:ssä. Tellussa mulla oli Harrisin suorat kisaputket, mutta vertailu on hiukan epäreilua...

Miksei noissa ole e hyväksyntää? Pitäis olla sellaset joilla ajelee Saksassa!
confused_orig.gif
Itse en meinaa kyllä vakioita vaihtaa Saksaan! Kukaan minun tutuistani ei kyllä ole sanonut poliisin kiinnostuneen pätkääkään Saksassa putkien e merkinnöistä.
 
Eikai sitä nyt kukaan Hondallakaan kehtais kylillä näyttäytyä...
tounge.gif

Siks SV
thumbs-up.gif
Naapurin traktori on kevyempi kuin SPede 1...
wink.gif
Jep, jep. Veturi ei olekaan mikään lasten lelu
wink.gif
Hetkinenhetkinen. Siis eikö olekaan niin, että vain tältä osastolta mennään Ducati puolelle huutelemaan?
 
Vaikee sanoo, mutta pihassa seisoo SV650S ja onhan se kiva toi moottori. Ei mikään tykki, mutta V2 on hiano ja leovincen sliparilla varustettuna kivan kuulonenkin.

Haaveissa olis joku 1000cc V2 Suiza, Ducati tai jotain muuta sinneppäin.
 
Onkos noissa alkuperäinen ohjausiskari millainen, tekeekö mitään? Säädettävä? Jos menee vaihtoon, käykö suoraan mikään Gigsusta kotoisin oleva?
 
Eikai sitä nyt kukaan Hondallakaan kehtais kylillä näyttäytyä...  
tounge.gif

Siks SV  
thumbs-up.gif
Naapurin traktori on kevyempi kuin SPede 1...  
wink.gif
Jep, jep. Veturi ei olekaan mikään lasten lelu  
wink.gif
SPede on koettu ja mallilla on oma vankka kannatajakuntansa, ei siinä, mutta mun makuun malli on hieman liian Brezneviläinen... Varmaan siksi sinäkin pyörit tällä osastolla...
wink.gif
 
Back
Ylös