Otanpa minäkin kantaa tähän "mopo" keskusteluun.
Itse olen ajellut kolme kautta sv:llä ja jotain kokemuksia kertynyt: Kaksi päällä, kauhealla kuormalla ja reippaalla matkavauhdilla jää mopo tienlaitaan bensan loppumisen takia 256 km kohdalla
tosin oma vika se oranssi merkkivalo syttyi 190 km kohdalla oli vaan niin kiire oluelle Yyteriin etten muistannu tankata.
Mopooni olen runtannut yoshimuran koko putkiston, eturatas ja takaratas vaihdettu peruskaavan mukaan: miinus yksi edestä plus kaksi taakse, ruisku säädätettiin jo edellisen omistajan toimesta ja vastaa jo 1500 rpm kohdalla ilman nykäyksen nykäystä.
Keulaa tuo pirulainen nostaa kaasulla aivan niin paljon kun vaan kantti kestää, mutta tekee sen yllättävän rauhallisesti.
Perustelut miksi Sv:
1 Se on maailman hauskin pyörä ajaa ! (kirjoittajan mielipide)
2 Ei tarvitse ajaa +miljoonaa ja tuntee ajavansa moottoripyörällä sekä tarvittaessa sillä voi ajaa reippaasti ilman ongelmia.
3 Teho/paino vakuutuksissa on kohtuullisen halpa pitää
4 moottorijarru voittaa useat etujarrut
5 painopiste on alhaalla joten mutkateillä voi todella naaaatiskella pienemmälläkin kokemuksella
Tässäpä jotain mitä näin ensi hätää tulee mieleen .. ai niin ja tuo kytkin kysymys 50 000 km tuli eilen täyteen ja kytkin toimii loistavasti