• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi SV 1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Il_duce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, kävin youtubessa joitain Devileitä kuuntelemassa, ihan mukavat saundit oli jenkkipojan SV:ssä. Tellussa mulla oli Harrisin suorat kisaputket, mutta vertailu on hiukan epäreilua...

Miksei noissa ole e hyväksyntää? Pitäis olla sellaset joilla ajelee Saksassa!  
confused_orig.gif
Itse en meinaa kyllä vakioita vaihtaa Saksaan! Kukaan minun tutuistani ei kyllä ole sanonut poliisin kiinnostuneen pätkääkään Saksassa putkien e merkinnöistä.
En minäkään vaihda, mutta itse asiassa noita tapauksia on todella paljon (jäänyt laite siihen, kunnes on Saksan vihreän liiton hyväksymät osat kiinni...)
confused_orig.gif
Ne ei siellä tykkää "melusta" ja poliisit on jopa palkanneet entisiä ns. fighter / kovan luokan mp-viriäijiä, jotka tietää jo hajun perusteella mitkä osat on laillisia ja mitkä ei... Tämä ei ole satu.

Orkkisiskariakin pystynee "säätämään" vaihtamalla jäykempään tai löysempään öljyyn. Melko paljon edullisempaa kuin uuden iskarin hommaaminen..

Miten tuon kytkimen laita? TL:ssä oli varsin alimitoitettu. Onko SV saanut paremman kytkimen?
omg.gif

TL 1000S 1997 mallissa kytkimet ei oikein meinaa kestää, mutta 1998 eteenpäin ja TL 1000R:ssä kytkin kestää jo hyvin. Mulla on TL 1000S v. 2001 ja kytkin on kestänyt melkein 40000km ilman remppaa ja on keulittu ja annettu kenkää oikein huolella. Kyllä se kytkin kestää. Toki se miten kytkintä käytetään vaikuttaa siihen kauan se kestää.

Otanpa minäkin kantaa tähän "mopo" keskusteluun.

Itse olen ajellut kolme kautta sv:llä ja jotain kokemuksia kertynyt: Kaksi päällä, kauhealla kuormalla ja reippaalla matkavauhdilla jää mopo tienlaitaan bensan loppumisen takia 256 km kohdalla
veryangry.gif
tosin oma vika se oranssi merkkivalo syttyi 190 km kohdalla oli vaan niin kiire oluelle Yyteriin etten muistannu tankata.

Mopooni olen runtannut yoshimuran koko putkiston, eturatas ja takaratas vaihdettu peruskaavan mukaan: miinus yksi edestä plus kaksi taakse, ruisku säädätettiin jo edellisen omistajan toimesta ja vastaa jo 1500 rpm kohdalla ilman nykäyksen nykäystä.

Keulaa tuo pirulainen nostaa kaasulla aivan niin paljon kun vaan kantti kestää, mutta tekee sen yllättävän rauhallisesti.

Perustelut miksi Sv:
1 Se on maailman hauskin pyörä ajaa ! (kirjoittajan mielipide)
2 Ei tarvitse ajaa +miljoonaa ja tuntee ajavansa moottoripyörällä sekä tarvittaessa sillä voi ajaa reippaasti ilman ongelmia.
3 Teho/paino vakuutuksissa on kohtuullisen halpa pitää
4 moottorijarru voittaa useat etujarrut
5 painopiste on alhaalla joten mutkateillä voi todella naaaatiskella pienemmälläkin kokemuksella

Tässäpä jotain mitä näin ensi hätää tulee mieleen .. ai niin ja tuo kytkin kysymys 50 000 km tuli eilen täyteen ja kytkin toimii loistavasti
062802jumpie_prv.gif

Tänään sitten menin ja tilasin.. ..vkonloppuna sais haettua.
033102beer_1_prv.gif

Mitä Pohjolasta kysyin, niin vakuutukset olis tuohon noin 830€ / vuosi ja ekan vuoden noin 740€ (bonukset: 30% liikenne, 70% kasko) Miten lienee muilla?

Mitä Pohjolasta kysyin, niin vakuutukset olis tuohon noin 830€ / vuosi ja ekan vuoden noin 740€ (bonukset: 30% liikenne, 70% kasko) Miten lienee muilla?
Tuossako on kasko mukana?
Pari vuotta sitten kun Pohjolasta kyselin, koko vuoden hinta oli tuntuvasti kalliipi kuin Ifin seisonta-ajallinen vakuutus 7kk ajoajalla. Nyt koko vuoden hinta Ifillä 900€  liikenne ja 660€ kasko, bonus 40% liikenne ja 70% kasko. 6-7kk ajokaudella tuo taitaa tulla kalliimmaksi kuin saamasi tarjous. Pitänee käydä pyytämässä uusi tarjous Pohjolasta.

Se mitä ehdin ruutupaperille sutaista...

Liikenne vakuutus (30%) 430€
Kasko (70%) 534€
Yhteensä 963€

Jos on OP:n asiakas (itse ns. omistaja-asiakas, en tiedä onko väliä?) Kokonaishinta laskee 831 euroon.

Ammattijärjestöalennus oli joitain prosentteja kaskosta (olisko 20%) ensimmäisenä vuotena. Eli ensimmäinen vuosi 742€

Kaikki tieto Pohjolan puhelinpalvelusta 03030303

Myöhemmin samana päivänä soitti vakuutusmyyjä, jolta olen ottanut edellisen mp-vakuutuksen ja laski perushinnaksi 913€. Tuosta nuo edellä mainitutu pois, niin tulee vielä vähän edullisemmaksi.

Täytyy varmaan hankkia Plussa-kortti ja siirtää auto-, matka-, koti-, ym. vakuutukset vielä Pohjolaan, niin hintaa saa tod. näk. vielä vähän alemmas. Allekirjoittaneella kaikki vakuutukset tällä hetkellä If:ssä.

Johtopäätöksenä voisi vetää, että vakuutuksen loppusumma on aina henkilökohtainen ja kannattaa ottaa selvää mitkä asiat vaikuttaa lopulliseen summaan. Itse vaihdoin pankkia helmikuussa (Nordea -> Op) ja näköjään tämä vaikuttaa aika kivasti mopovakuutukseen...
biggrin.gif

Selvittelen lisää...

Niin, joku mainitsi, että lähtee keula nousemaan jo 3000rpm:stä? Kuulostaa aika uskomattomalta, vaikka omasta (S)Vessastani kovasti tykännytkin niin ei se nyt noin raketilta ole tuntunut. Vaihdoin eteen pienemmän rattaankin mutta vaikutus oli mielestäni valitetavan pieni. Liekö sitten mahdollista, että ruiskun säätö tekisi niin paljon? Nyt on pöntöt vaihdettu, mutta on vähän sellainen fiilis, että edellinen omistaja ei ole ruiskua säädättänyt putkille. Kaikenkaikkiaan siis ihan hauska vehje, mutta ei sitä tehoa ole ikinä liikaa...

Sehän riippuu siitä miten sitä kaasua käyttää lähteekö se miten vilkkaasti ylös. Jos on nopea on pyöräkin nopea jos taas hidastelee voipi aivan rauhassa odotella. Se on pienestä kiinni keulimisessa.

P.S. 6000 kilsaa eurooppaa ja ainoastaan Ruotsissa menoon puututtiin. Silloinkin vauhtia oli huimat 8 km/h ylimääräistä. Saksassa ei kyllä poliisia kiinnostanut tipan tippaa ei omat putket eikä kyllä kenenkään muunkaan. Käytänössä siellähän sai "toheloida" miten tahansa ja ainoa jota se kiinnosti oli pelti lehmä tai iloinen sakemanni joka tarjosi paikallista tietämystään.

Unohtunut raportoida.. Noilla 30% ja 70% bonuksilla vakuutuksen kokonaishinta 770 € / vuosi. Yhtiö Pohjola ja tuossa ei ole mitään aiemmin mainitsemiani järjestöalennuksia.

Mitäs tuohon nyt oikein keksis näin talven ratoksi? Putket on, vilkut ja kilpiteline on, TREkin löytyy, ruisku pitäis olla säädöissä, tuplakupla on jälkitoimituksessa.. Matkustajan penkin tilalle vois tietty jotain keksi, mut ne on aika tyyriitä ja musta värin kanssa voi olla haeskelua. Onko vinkkejä / kokemuksia?

Mitäs tuohon nyt oikein keksis näin talven ratoksi? Putket on, vilkut ja kilpiteline on, TREkin löytyy, ruisku pitäis olla säädöissä, tuplakupla on jälkitoimituksessa..
Mites, paukkuuko pahasti putkessa moottorijarrutuksissa? Jos se häiritsee, tossa vähän väkerreltävää:

http://www.suzukisv1000.com/faq/pair_removal.htm

Itse ajelin jossain vaiheessa kauden -03 SV:llä, mutta en nyt ollenkaan muista millaiset jarrut siinä oli? Fiksaa ne paremmiksi? Teräspunosta, hyvät palat jne, niin on jo jotain tekemistä. Saattaa olla hyödyllinen viritys ja kaiken lisäksi kohtuu edukas. Ja saa sopivasti ropata.

Mitäs tuohon nyt oikein keksis näin talven ratoksi? Putket on, vilkut ja kilpiteline on, TREkin löytyy, ruisku pitäis olla säädöissä, tuplakupla on jälkitoimituksessa..
Mites, paukkuuko pahasti putkessa moottorijarrutuksissa? Jos se häiritsee, tossa vähän väkerreltävää:

Itse ajelin jossain vaiheessa kauden -03 SV:llä, mutta en nyt ollenkaan muista millaiset jarrut siinä oli? Fiksaa ne paremmiksi? Teräspunosta, hyvät palat jne, niin on jo jotain tekemistä. Saattaa olla hyödyllinen viritys ja kaiken lisäksi kohtuu edukas. Ja saa sopivasti ropata.
Paukkuuhan se. Ei varsinaisesti häiritse, mut onko Suomeks tietoa mikä systeemin tuo on.

Bussin jarruthan tuossa. Eli tulee toimeen, mut paremmatkin vois olla. t.p.letkut piti alun perin asentaa, mut jäänee seuraavaan huoltoon.. Piparkakkuja (samassa yhteydessä palat) oon miettinyt, mut katotaan, kun saan tarjouksen. GIpro olis hyvä, mutta kun on tuo TRE. Ei se tosin iso investointi olis.

Tietoo hinnoista?
Tulla Suzukin sivuilta:

Modell(e): SV 1000 N / S, SV 650 N / S

Sitzbankabdeckung
in Fahrzeugfarbe lackiert, ab Modell 03
erhältliche Farben: silber YD8, orange YAV, schwarz 33J (Modell 2003) und schwarz YAY (Modell 2004)
rot YU7, blau Y7H (Modell 2004) und blau YC2 (Modell 2003), gelb YU9 (Modell 2004), gelb YEC (Modell 2005)- Änderungsabnahme nicht erforderlich

Teilenummer: 45500-16861-Farbe

unverb. Preisempfehlung: 93.75 €

Paukkuuhan se. Ei varsinaisesti häiritse, mut onko Suomeks tietoa mikä systeemin tuo on.

Bussin jarruthan tuossa. Eli tulee toimeen, mut paremmatkin vois olla. t.p.letkut piti alun perin asentaa, mut jäänee seuraavaan huoltoon.. Piparkakkuja (samassa yhteydessä palat) oon miettinyt, mut katotaan, kun saan tarjouksen. GIpro olis hyvä, mutta kun on tuo TRE. Ei se tosin iso investointi olis.
Ei sisävessassa ole todellakaan busan jarruja!! Kyllä siinä on ihan erilaiset laitteet sillä osastolla.....

Ei sisävessassa ole todellakaan busan jarruja!! Kyllä siinä on ihan erilaiset laitteet sillä osastolla.....
Anteeksi epäselvä raportointi. Tarkoitin linja-auton jarruja, tulee toimeen, mutta radalle ei ole asiaa. Ei ne nyt ehkä niin huonot kuitenkaan ole ja tällainen tavan tallaaja tulee niillä mainiosti toimeen. Toki parempi tuntuma on aina paikallaan.

Busan jarrukompleksista en tiedä tuo taivaallista, mitä nyt testeistä lukenut..

Back