• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi valitsit BMW:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen pyörä oli Honda 750 jonka jälkeen hankin Hondan X11. Ne olivat ihan kivoja pyöriä mutta niistä puuttui se jotain...

Ensimmäinen BMW oli R1200C ja heti selvisi mitä olin kaivannut. Boxeri moottorin aikaansaama fiilis.  
062802moto_prv.gif
BMW pyörässä on sielu ja se taas tuotti vaikeuksia kun vaihdoin R1150RT:hen.
inlove.gif

Ensimmäinen ahaa-elämys tuli K-sarjan esittelyn myötä syksyllä -83. Pääsin ajamaan K 75 C:llä kesällä -86 ja kun -87 vuodelle tuli kauppoihin se musta oranssilla satulalla ja raidoilla maustettu perusnaku niin paketti oli valmis. Syksyllä -87 ostin sitten sellaisen mustan. 3-pyttyinen moottori oli väännökäs ja pehmeäkäyntinen, miellyttävämpi kuin nelikko. Alun perin menin tosin ostamaan tuliterää K 100 RS:ää mutta sen oli ehtinyt jo joku ostaa. Olisi ollut syyshintaan 10% alle ovh:n. Tuo musta oli sitten seuraava vaihtoehto.
Viides Bemari on menossa ja takana 264tkm. Ens kesä ainakin vielä tällä R:llä. Guzzin Breva 1100 täytyy tutkia ja ajaa. Jos siitä olis R:n korvaajaksi. Olen Guzzia tavoitellut ennekin mutta se aina on aina kaatunut johonkin. Jos ei muuhun niin kotiväen vastustukseen.

Valitsin siis bemarin kun se on NIIIN hyvännäkönen! Ja varma ajettava. Eikä voi valittaa hinta-laatusuhteesta.  
inlove.gif

Yksi aika kova juttu on se Bemarikortti . Alle 3v vanha bemari kun jättää tielle, yli 40 km kotoa soitat ympärivuorokautiseen päivystykseen ja saat riippuen tapauksesta, hotellin, vuokra auton ja hinauksen. Ei koske kolareita. Ei muuten p-skempi juttu. Tosin, mulla on toinen Bemari menossa eikä ole vielä tarvinnut.

Tuli tuosta Pompen kirjoituksesta ajatus, että onko kenelläkään kokemuksia tuosta takuun toimivuudesta, tai onko kukaan edes kuullu asiasta mitään. Itsellä ollut pari uutena ostettua Bemaria eikä ole ollut tarpeita testata kuljetus tai majoituspalveluja.

On kokemusta viimekesältä. Mopon jarrujen merkkivalot jäivät vilkkumaan väärässä tahdissa ja soitin kortin numeroon, jossa pyydettiin ajamaan merkkihuoltoon. Huollossa (130 km kotoa) todettiin häiriö keskusyksikössä ja tuomiona oli ajokielto. Uusintasoitto numeroon, jossa tarjottiin hotellia tai autoa kolmeksi päiväksi. Valitsin auton ja tunnin kuluttua tuli vuokra-auto mopohuollon pihalle ja kotimatka suoritettiin "autolla" (Micra). Auto oli kolme päivää käytettävissä ilman veloitusta. Auto pitää palautta samalle paikkakunnalle, josta sen sai. Muuten joutuu pulittamaan jonkinmoisen eurokasan vuokraamolle. Homma toimi hyvin.
smile_org.gif

Sama juttu. Edellisen pyörän kortti tuli kun se oli 2v. Nykyisen tuli kuukauden verran pyörän jälkeen.

Itse olen monesti miettinyt miksi valitsin Bemarin monen Jaappanilaisen jälkeen... Sehän on oikeasti..

- aika ruma (kauneus on kai katsojan silmässä...?) Eli varsinkin naku-R on kuin robotin rakentama...
- tehoton kun vertaa näihin japseihin
- väritön
- äänet on konserttihanurista
- vaihteisto on mitä on (varsinkin japanilaisen jälkeen)
- kallis (paitsi nykyään Germaaniasta tuotuna...)
- ruisku ja kuiva kytkin tekee ajamisesta varsinkin hiljaisessa vauhdissa keskittymistä vaativaa
- perinteinen "surging" lisää R-mallin "viehätystä"

Mikä tuossa kombinaatiossa siis vetää...?????

- Itse tykästyin R-mallin "työkalumaisuuteen". Ei helise muovit, Ei huku kahva heti ajohanskan ryppyyn.

- kone luo kuulamoottorimaisen luotettavan olon

- Se on niin pirun helppo huoltaa (siis öljypää-R)

- KAIKKI MUUT PITÄVÄT SITÄ NIIN RUMANA!

- kaiken kaikkiaan luotettava ja hyvä peruspyörä, jota ei tarvitse olla paapomassa ja paijaamassa - TEHTY AJOON, eikä kahvilan edessä seisoskelemaan.

Miksikäs muut moiseen sorruitte?

Seppo @ R850R
Ystävä kallis kävi näyttämässä kuustonnia ajettua adventtiaan. Siitä paikasta minä tilit tyhjiksi, torpannurkasta vähän lainaksi ja lehti käteen. Mulla kun on muijakin käytettynä
hankittu niin miksei pyörä. Keltaasesa pörssisä oli yks ainut GEEÄSSÄ(jotain 200000000 ajettu)mallia 98. Se piti saada. Enkä ole katunu. Se on niin ruma ja vastoin kaikkia luonnonlakeja. Mihin tahansa sen pysäköi, on joku mummo ihmettelemässä että mistä toi on pudonnu. Pidemmillä matkoilla okein toivoo että olis edes pieni pätkä tietyömaata, jota möyhiä.

Bemarin nimeen minäkin vannon.
bowdown.gif

Ens kesänä ajelen uudella R1150RT,llä vanhan R1100RT,n sijaan.
Vanha pyörä toimi kuin "junan vessa", ei minkäänlaisia ongelmia.
Bemarissa pidän erityisesti matkustus mukavuudesta, huollon helppoudesta ja toiminta varmudesta.
Voi huoletta lähtee vaikka Euroopanturneelle ja ajaa vaikka 1000km päivä matkoja sen kummemmin väsymättä.
On tullut sekin kokeiltua, parissa päivässä sveitsin alpeille kunnon serpentiineille nautiskelemaan serpentiineistä ja maisemista.
Tuolla Baijerissa ajellessa huomaa mihin tarkoitukseen pyörä on tehty. Bemun on siellä kuin kotonaan jyrkissä nousuissa ei niin minkäänlaista ongelmaa täys poka päällä.
Paras peli minkä tiedän.
062802jumpie_prv.gif

Itsellani huomio kiintyi ensimmaisena K1200LT:n muotoiluun. Jostain syysta se vain naytti heti ensisilmayksella aivan mielettoman hyvannakoiselta pyoralta. Onhan niita natteja pyoria muitakin, mutta halusin itselleni erityisesti mukavan matkapyoran ja viela sellaisen jolla voi nauttia myos ajamisesta, eika vain satulassa istumisesta. LT onkin aivan kasittamattoman hyva ajaa ja on vielakin vaikea joskus uskoa, etta se painaa lahes 400 kiloa.

Olen aikoinaan omistanut customin ja niin mukavan nakoisia kun monet ovatkin niin ei niilla pirukaan aja pitkaa matkaa (tai edes lyhytta). LT on puolestaan kuin luotu matkantekoon. Lisaksi se on niin hyvin katettu (sahkolla toimivine tuulilasineen) ja matkanteko niin mukavaa, etta hymya on ajoittain todella vaikea pidatella.  
biggrin.gif

Lahes taydellisen hiljaisuuden rikkoo ainoastaan stereoista kuuluva taustamusiikki.

Itsellani huomio kiintyi ensimmaisena K1200LT:n muotoiluun. Jostain syysta se vain naytti heti ensisilmayksella aivan mielettoman hyvannakoiselta pyoralta. Onhan niita natteja pyoria muitakin, mutta halusin itselleni erityisesti mukavan matkapyoran ja viela sellaisen jolla voi nauttia myos ajamisesta, eika vain satulassa istumisesta. LT onkin aivan kasittamattoman hyva ajaa ja on vielakin vaikea joskus uskoa, etta se painaa lahes 400 kiloa.

Olen aikoinaan omistanut customin ja niin mukavan nakoisia kun monet ovatkin niin ei niilla pirukaan aja pitkaa matkaa (tai edes lyhytta). LT on puolestaan kuin luotu matkantekoon. Lisaksi se on niin hyvin katettu (sahkolla toimivine tuulilasineen) ja matkanteko niin mukavaa, etta hymya on ajoittain todella vaikea pidatella.  
biggrin.gif

Lahes taydellisen hiljaisuuden rikkoo ainoastaan stereoista kuuluva taustamusiikki.
Mielestäni myös Bemarit ovat muuttuneet edukseen ulkonäöllisesti.
Rs, todella sporttisen näköinen pyörä. Lt, todella upea matkapyörä ja mukavuus huipputasoa, kuitenkin sporttinen verrattina gold wingiin (1500cc).
RT, itselläni ja olen
inlove.gif
siihen.
Sporttipyörän ajettavuus hyvällä ajoasennolla (selkä suorana ei kyyristellä) Tehoa riittävästi normaali ajoon.
Gs 1150, aivan upea, olispa varaa niin ostaisin heti sellaisen toiseksi pyöräksi.
On pelkkää tuskaa odotella näin keväällä, että pääsis reissunpäälle, kesän rientoihin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Tuota, itse päädyin R1100S:ään siksi, että se oli mielestäni parhaimman näköinen BMW aikoihin. Keltaisena se hivelee suorastaan silmiä
biggrin.gif

Mutta nyt ovat alkaneet julkaisemaan MotoGuzzin MGS-01 "Corsasta" kuvia, ja meikäläisen polvia ihan heikottaa
bowdown.gif
Saiskohan tuota keltaisena joskus
inlove.gif

Hmmm... Miksi bemari? Itse "valitsin" puimurin vailla yhtään järkisyytä. Jostain syystä olin vain joskus ammoisina aikoina päättänyt haluta K75:n ja kun sellainen marssi vastaan, niin...

Ja koska moottoripyöräily ei ole järkevien ihmisten ™ toimintaa, olen edelleenkin (kolme vuotta ja neljäkymmentätuhatta kilometria) varsin tyytyväinen wanhaan, paljon ajettuun K-sarjalaiseeni. Miksi vaihtaa hyvää? (Tai, no. Jos olisi määrättömästi mammonaa, niin kaipa sitä paremmakin wehkeen / kulkewamman konepyörän jostain löytäisi. Luulisin.)

Naku-Hondan jälkeen tuli 1100GS ja sitten tämä nykyinen RT. Kun ulkoinen olemus lähentelee 2:n metrin haamurajaa, niin alkaa arvostaa väljää ja pystyä ajoasentoa, viimeistään iltapäivällä kun päivän ajorupeama lähentelee 1000 km:ä. Huoleton keppiveto kankea vaihteet joita päivän aikaan ei liiemmin tarvitse selata, kämpökahvat sähkön ulosotto liivejä varten kunnon kate ja plexi ja kaiken kruunkuksi reissukaverin kateus (ajaa jaaappanilaisella) Siinä ne.

Mä "haaveilin" pikkukersana sellasesta sota bmw:stä. Sitten ennen ajokortti-ikää olin "harrikkahullu" eli hd oli muka ainut oikee peli. Sitten kun huomasin että hd on todella surkeeta laatua, niin valmistuksen kun suunnittelun osalta, ostin japanilaisen kyykyttimen.

Sitten näin -99 mopomessuilla uuden bmw:n eli R1100S mallin, ja se oli siinä. Opiskelujen takia kuitenkin sain ostettua sellasen vasta nyt.

Lähtökohta oli se että pyörän pitää olla urheilullinen, siinä pitää olla omat öljyt koneessa ja vaihteistossa ja kuiva kytkin. Lisäksi toisioveto pitää olla kepillä. Eli ainut mikä täyttää nää vaatimukset on/oli R1100S (ja MotoGuzzi, mut niiden laatu epäilyttää), mut siitäkin taitaa tulla kohta uus malli R1200S eli katotaan joutuuko vaihtamaan?

Eli ainut mikä täyttää nää vaatimukset on/oli R1100S (ja MotoGuzzi, mut niiden laatu epäilyttää), mut siitäkin taitaa tulla kohta uus malli R1200S eli katotaan joutuuko vaihtamaan?
Top tykkänään. Ei R1100S katoa, sillä sehän kuuluu bokseri mallistoon.
K1200S tulee vain K sarjaan uutena mallina.

Ostin ensimmäisen Bemarin v.-85 K100 RS:n.
Nykyinen on K1100RS tämä on neljäs Bemarini, yhteensä olen
ajanut näillä n. 400 tkm. Hyvin ovat toimineet ainoat korjaukset ovat olleet teleskoopin stefat jotka on pitänyt
vaihtaa 100 tkm jälkeen, sekä kerran perän stefa.
Todella hyvä matkapyörä, matkatavaroita saa mukavasti mukaan, ajoasento hyvä ainakin minulle, pidemmilläkin matkoilla
ei paikat puudu.

Back