Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On vain yksi: Autocom.Millainen kypäräpuhelin kannattaa hankkia? Kunhan vaan kuulee toisen puheet hyvin.
On se toinenkin: Baehr.On vain yksi: Autocom.Millainen kypäräpuhelin kannattaa hankkia? Kunhan vaan kuulee toisen puheet hyvin.
Joo mut tarvii jonkun keskusyksikön et toimii intercomina, pelkkä puhelin ei kuulemma riitä (Lauttasaaren BW:stä sanottiin näin).Vemarin kypärässä á 500 e/kpl bluetooth yhteys intgroituna kypäräpuhelin. Bike world myy sellaisia, Raisiossa oli ihan hyllyssä. Jos tarvitsee myös vaihtaa kypärä uudempaan niin tuo voisi olla vaihtoehto myös.
On muuten aika halpoja!?Daineselta löytyy Bluetooth-avokypäriä alkaen 269 euroa. Umpikypärät alkaen 315 euroa. Intercom toimii ilman puhelinta ja ilman mitään keskusyksiköitä.
Dainesen Bluetooth-kypäriä
Intercom toimii ilman puhelinta ja ilman mitään keskusyksiköitä.
oiskohan se sitten tämmönen mitä jo viime kesänä markkinoivat tuolla maailmallaTokimoto kertoi mp06 messuilla että Suuperttiltä S1 ja C2 malleihin on tulossa langattomat jälkiasennus kypäräpuhelimet.
Tuossa testissä tuli selkeästi ilmi autocomin huonoin puoli; säätimet on piilossa. Jos säätää VOXin sopivaksi 80 vauhtiin niin kiihdyttäessä 120-140 vauhtiin motarilla käy autocomista kuulumaan kohinaa kun voxi luulee että puhutaan.Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?
Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.![]()
Linkki: Starcom1
Eipä oo tarvinnu säätöihin koskea kun kerran kohdalle on laittanu, mikki nähtävästi väärin...mulla Autocom toimii loistavasti kaikilla suomen sallituilla nopeuksilla sekä suljetulla alueella samoilla säädöillä ja eukon potassa sama homma - mikki huuliin kiinni niin ei tarvi huutaaTuossa testissä tuli selkeästi ilmi autocomin huonoin puoli; säätimet on piilossa. Jos säätää VOXin sopivaksi 80 vauhtiin niin kiihdyttäessä 120-140 vauhtiin motarilla käy autocomista kuulumaan kohinaa kun voxi luulee että puhutaan.Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?
Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.![]()
Linkki: Starcom1
Jos taas säätää voxin toimivaksi 120-140 vauhdeissa niin liikennevaloissa puhuessa täytyy huutaa jotta vox toimisi.
Bluetooth härpäkkeet toki kiinnostaa mutta kiinnostaa myös niiden akun kesto. Puhelimessa jos pidät bluetoothia päällä niin päivässä on akku tyhjä (6630) vaikkei käyttäisikään sitä aktiivisesti. Epäilyttää että kypäräpuhelimissa on sama homma. Paras olisi kai kypärään integroitu puhelin jossa irroitettava akku. Pyörään laturi jossa paikka kahdelle akulle ja aina kun ajelee niin toiset akut lataantuu laturissa. Kun puhe alkaa pätkiä nappaa laturista tauolla uudet akut kypärään ja taas mennään. Toisaalta nuo johdotkaan ei kauheesti haittaa reissussa ollessa mutta esim. kännykkää ei jaksa ikinä kiinnittää yksin ajellessa kun pitäis varta-vasten kaivaa johdot penkin alta ja säätää härpäkkeet kiinni. Toisaalta eipä puhelinta olis tarvinnukaan kuin pari kertaa => kun kaveri antaa ajo-ohjeita puhelimessa on helpompi ehkä puhua kypäräpuhelimeen kuin laittaa kännyyn kaiutin päälle, laittaa se kypärään ja visiiri kiinniToimi se toki tuolleenkin, mitään ei tosin nähny
![]()