• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Millainen kypäräpuhelin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kirvesm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kirvesm

New member
Millainen kypäräpuhelin kannattaa hankkia? Siinä ei tarvitse olla minkäänlaisia kytköksiä kännykkään. Kunhan vaan kuulee toisen puheet hyvin.
 
Tutustu ainakin Autocom-tuotteisiin. Stadin alueella ainakin Tokomoto Oy Vantaalla kauppaa niitä, varmaan muutkin.
smile_org.gif
 
Autocomit on ykkösiä.
bowdown.gif


Spyballilta tuli bluetooth-härpäke nyt kevääksi, käyttökokemuksia siitä en ole kuullut. Johdottomuus olisi ihan loistava asia, mutta toisaalta se bluetooth vekotin on kypärän takana kiinni, että miten mahtaa kestää sadetta..
nixweiss.gif


Hinta eroa ei loppuksi Autocomin ja Spyballin välillä kauheasti ole, ellei nyt ihan sitä halvinta Autocomia ota.. Ota tästäkin vastauksesta jotain selvää.
biggrin.gif
 
Mulla ollut copran puhelimet 2 v ja tullut hyvin toimeen kuuluu sen mitä tarttee eikä maksa paljon(moottoritiellä ollut etäisyyttä n.3 km ja tyttö saanut joka sanasta selvän).
 
Vemarin kypärässä á 500 e/kpl bluetooth yhteys intgroituna kypäräpuhelin. Bike world myy sellaisia, Raisiossa oli ihan hyllyssä. Jos tarvitsee myös vaihtaa kypärä uudempaan niin tuo voisi olla vaihtoehto myös.
 
Vemarin kypärässä á 500 e/kpl bluetooth yhteys intgroituna kypäräpuhelin. Bike world myy sellaisia, Raisiossa oli ihan hyllyssä. Jos tarvitsee myös vaihtaa kypärä uudempaan niin tuo voisi olla vaihtoehto myös.
Joo mut tarvii jonkun keskusyksikön et toimii intercomina, pelkkä puhelin ei kuulemma riitä (Lauttasaaren BW:stä sanottiin näin).
confused_orig.gif
Itse kokeilin tuota tammikuussa päähän ja ihan hyvältä tuntui päähän. Tossa kypärässä positiivista myös se, että bluetooth palikat on potan sisällä eikä ulkopuolella, ehkä todella yllättävää, kuten Spyballin jälkiasennussarjassa.
idea3.gif
 
Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?

Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä
smile_org.gif
. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.

Linkki: Starcom1
 
Ei ole kokemusta, mutta googlettamalla löytyy jotain. On kuulemma melko hyvä, mutta nykyisissä Autocomeissa taitaa olla vähän parempi ääni. Starcomissa on kuulemma heppoisen oloiset liittimet, eikä oma ääni kuulu kun puhuu. Toisaalta Starcomissa on kaikki kilkkeet mukana, ja lisävarusteena saatavasta Bluetooth-palikasta laitoin jo kyselyn menemään, josko se toimisi myös Autocomissa (edit: kuulemma toimii).
 
Hinnat on tippunut ihan mukavasti, tuo Vemarin kypärä oli 700 e Suomessa kun tuli markkinoille.
 
Tokimoto kertoi mp06 messuilla että Suuperttiltä S1 ja C2 malleihin on tulossa langattomat jälkiasennus kypäräpuhelimet.
 
Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?

Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä
smile_org.gif
. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.

Linkki: Starcom1
Tuossa testissä tuli selkeästi ilmi autocomin huonoin puoli; säätimet on piilossa. Jos säätää VOXin sopivaksi 80 vauhtiin niin kiihdyttäessä 120-140 vauhtiin motarilla käy autocomista kuulumaan kohinaa kun voxi luulee että puhutaan.

Jos taas säätää voxin toimivaksi 120-140 vauhdeissa niin liikennevaloissa puhuessa täytyy huutaa jotta vox toimisi.

Bluetooth härpäkkeet toki kiinnostaa mutta kiinnostaa myös niiden akun kesto. Puhelimessa jos pidät bluetoothia päällä niin päivässä on akku tyhjä (6630) vaikkei käyttäisikään sitä aktiivisesti. Epäilyttää että kypäräpuhelimissa on sama homma. Paras olisi kai kypärään integroitu puhelin jossa irroitettava akku. Pyörään laturi jossa paikka kahdelle akulle ja aina kun ajelee niin toiset akut lataantuu laturissa. Kun puhe alkaa pätkiä nappaa laturista tauolla uudet akut kypärään ja taas mennään. Toisaalta nuo johdotkaan ei kauheesti haittaa reissussa ollessa mutta esim. kännykkää ei jaksa ikinä kiinnittää yksin ajellessa kun pitäis varta-vasten kaivaa johdot penkin alta ja säätää härpäkkeet kiinni. Toisaalta eipä puhelinta olis tarvinnukaan kuin pari kertaa => kun kaveri antaa ajo-ohjeita puhelimessa on helpompi ehkä puhua kypäräpuhelimeen kuin laittaa kännyyn kaiutin päälle, laittaa se kypärään ja visiiri kiinni ;) Toimi se toki tuolleenkin, mitään ei tosin nähny
smile_org.gif
 
Autocom.. olikos se nyt pilot 1(?) kun tilasin tuolta Welholta..viime vuonna..Lisähärpäkkeitä en oo tarvinnu(paitsi kuuloke syteemit umpikyrpärään takapenkille RTXT-tuote..) skulaa aivan täpöllä,puhelimet,siis gsm, ei kylläkään toiminu siis Nokiat tai siis 6600 hetkenaikaa ja tartti oman liittimen,mut ei sen väliä..poppi kyllä pelittää ...Noi lisäjohdot/laturit tekee ihan itte..12V-->9V maksoi tasan EURON...lähin elektroniikkakauppa auttaa..Tietty jos rahnaa on ja niinkun tuntuu olevan tietyillä...sekun ostamaan! Halvemmallakin homma toimii ...
wink.gif
 
Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?

Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä
smile_org.gif
. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.

Linkki: Starcom1
Tuossa testissä tuli selkeästi ilmi autocomin huonoin puoli; säätimet on piilossa. Jos säätää VOXin sopivaksi 80 vauhtiin niin kiihdyttäessä 120-140 vauhtiin motarilla käy autocomista kuulumaan kohinaa kun voxi luulee että puhutaan.

Jos taas säätää voxin toimivaksi 120-140 vauhdeissa niin liikennevaloissa puhuessa täytyy huutaa jotta vox toimisi.

Bluetooth härpäkkeet toki kiinnostaa mutta kiinnostaa myös niiden akun kesto. Puhelimessa jos pidät bluetoothia päällä niin päivässä on akku tyhjä (6630) vaikkei käyttäisikään sitä aktiivisesti. Epäilyttää että kypäräpuhelimissa on sama homma. Paras olisi kai kypärään integroitu puhelin jossa irroitettava akku. Pyörään laturi jossa paikka kahdelle akulle ja aina kun ajelee niin toiset akut lataantuu laturissa. Kun puhe alkaa pätkiä nappaa laturista tauolla uudet akut kypärään ja taas mennään. Toisaalta nuo johdotkaan ei kauheesti haittaa reissussa ollessa mutta esim. kännykkää ei jaksa ikinä kiinnittää yksin ajellessa kun pitäis varta-vasten kaivaa johdot penkin alta ja säätää härpäkkeet kiinni. Toisaalta eipä puhelinta olis tarvinnukaan kuin pari kertaa => kun kaveri antaa ajo-ohjeita puhelimessa on helpompi ehkä puhua kypäräpuhelimeen kuin laittaa kännyyn kaiutin päälle, laittaa se kypärään ja visiiri kiinni ;) Toimi se toki tuolleenkin, mitään ei tosin nähny
smile_org.gif
Eipä oo tarvinnu säätöihin koskea kun kerran kohdalle on laittanu, mikki nähtävästi väärin...mulla Autocom toimii loistavasti kaikilla suomen sallituilla nopeuksilla sekä suljetulla alueella samoilla säädöillä ja eukon potassa sama homma - mikki huuliin kiinni niin ei tarvi huutaa  
biggrin.gif
 
Back
Ylös