Millaisella Suzukilla ajelet?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZoooM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SV1000 S tuolta tulla tupsahti. Kai tuo on mallisarjaa K4. Minä näistä sutsukeista niin tiedä. Vielä.

Jossain internetsissä puhuttiin että näitä on eculla rajoitettu ja rajoituksen poisto olisi yhden karvan irroittaminen liittimestä. Liekkö tässä mitään perää?
 
SV1000 S tuolta tulla tupsahti. Kai tuo on mallisarjaa K4. Minä näistä sutsukeista niin tiedä. Vielä.

Jossain internetsissä puhuttiin että näitä on eculla rajoitettu ja rajoituksen poisto olisi yhden karvan irroittaminen liittimestä. Liekkö tässä mitään perää?

Sattaa hyvinkin olla ainakin muita suzukeja on johinkin maihin viety rajoitettuna
johto kiinni/johto(tupla kartta ecu kartan vaihto) irti systeemillä(johto taisi niissä menä maihin)

muutenkin säätä se oma ecu niin tulee mukvampi ajella
 
Hep,

no ny on iso rosvo kanssa.

Vai muka prätkien corolla,
menee hianosti kuin kiskoilla mutkiin
eikä paljoa tarvii vaihteita pykältää, juhuu...:orgmp:
 
SV1000 S tuolta tulla tupsahti. Kai tuo on mallisarjaa K4. Minä näistä sutsukeista niin tiedä. Vielä.

Jossain internetsissä puhuttiin että näitä on eculla rajoitettu ja rajoituksen poisto olisi yhden karvan irroittaminen liittimestä. Liekkö tässä mitään perää?

Tuon ikäisiin Suzukeihin sai A2-tehot ecua vaihtamalla. Ja muistaakseni uuden pyörän saattoi valmiiksi jopa ostaa kahdella eculla eli A2 kaudeksi rajoitettu minkä jälkeen täystehoinen kiinni. Ja merkkiliikkeet myi (ja asensi) kyllä niitä A2-ecuja käytettyihinkin, ei tarvinnut muutoskatsatukseen tehonmittaustakaan.

Tuo "karvanirroitus" tais kyllä vaatia vastuksenkin lisäämisen ja liittyy siihen että ns "täystehoecuissakin" moottorin kiihtyvyyttä on hillitty pienillä vaihteilla (1-2) hidastamalla toisioläppien aukeamista hieman. Samoin joissain malleissa on huippua rajoitettu pudottamalla 6-vaihteella tehoa punarajan kieppeillä mutta tää tais olla vain yli 300km/h kulkevissa GSX-R malleissa ja DL1000:ssa missä rajoitus oli 210km/h (ilmeisesti alkuperäisten renkaiden takia tms).
Merkkifoorumeilta löytyy kyllä tarkat ohjeet siitä miten ecua huijataan luulemaan että 4-vaihde on pesässä koko ajan. Haittapuolena näissä omissa virityksissä on mahdollisen vaihdenäytön pimeneminen. Sitten löytyy myös kaupallisia lisäpalikoita esim Ivan's TRE tms jolla homma hoidetaan "kalliimmalla" mutta niissa monesti sitten tulee se vihdenäyttö tai sittenkin vanha jää toimintaan.
Mutta joo tää on vähän kosmetiikkaa, pelistä saa 1-2 vaihteilla vähän terävämmän (lue hermostuneemman) ja mahdollisen 6-vaihteen huippunopeusrajoituksen saa pois. Tehoa ei sinällään tule yhtään lisää.
 
72kW merkitty otteeseen, eli ei se ihan A2 tehoisena mene. Mikäli nyt oikein käsitin niin jossain päin eurooppaa nuo on ollut noita n. 100 kaakin versioita, Euroopan ulkopuolella, briteissä ja jossain n 120.
Nopeudenrajoittimella nyt silleen ole väliä mun käytössä tuollaisella puolinakulla.

Vaihdenäyttöä ei ole, tai siis on gipron tms jälkiasennushärveli missä pitäisi tuo TRE olla mutta mitä siitä ymmärsin niin lähinnä poistaa kierrosten rajoittelun.

Vahvasti väittävät että ECUn liittimessä karva 25 kun on maadoitettuna niin tehoa on rajoitettu.
Äkkiähön tuota tietysti kokeilee, jättää johdon vain siihen kuntoon että saa takaisin jos toivottu vaikutus onkin jotain muuta.
 
Samoin joissain malleissa on huippua rajoitettu pudottamalla 6-vaihteella tehoa punarajan kieppeillä mutta tää tais olla vain yli 300km/h kulkevissa GSX-R malleissa ja DL1000:ssa missä rajoitus oli 210km/h (ilmeisesti alkuperäisten renkaiden takia tms).

B-Kingissä on tehoa rajoitettu 5/6 vaihteilla niin, että rajoitin iskee päälle jo 9000rpm. Tuossa pyörässä muistaakseni vain 4. vaihde on ns. täysitehoinen.

Softalla korjaantuu nämäkin ongelmat ja jerkkua tulee sen 25-30hv lisää :)
 
72kW merkitty otteeseen, eli ei se ihan A2 tehoisena mene. Mikäli nyt oikein käsitin niin jossain päin eurooppaa nuo on ollut noita n. 100 kaakin versioita, Euroopan ulkopuolella, briteissä ja jossain n 120.
Nopeudenrajoittimella nyt silleen ole väliä mun käytössä tuollaisella puolinakulla.

Vaihdenäyttöä ei ole, tai siis on gipron tms jälkiasennushärveli missä pitäisi tuo TRE olla mutta mitä siitä ymmärsin niin lähinnä poistaa kierrosten rajoittelun.

Vahvasti väittävät että ECUn liittimessä karva 25 kun on maadoitettuna niin tehoa on rajoitettu.
Äkkiähön tuota tietysti kokeilee, jättää johdon vain siihen kuntoon että saa takaisin jos toivottu vaikutus onkin jotain muuta.

Esim ranska/belgia on noin tehty johinkin suzukin malleihin johonkin mailman aikaan tehon rajoitus
(gen 1 busa, gsxr)
ja tuo toteuts oli juuri sitä mitä johto maihin ei maihin muistelin
johdon numeroa ei muista
mutta sitten jos on tuokin toteutettu noin
niin oman ecun säätö tuon johto jutun jälkeen
niin sillä saat sitten muttenkin mukavamman ajella
ja on joka tavla parmpi kuin vastus/diodi kikkailut
 
Suzuki hayabusa -07 tänään ostettu, tosin pyörästä nähty vasta kuvat ja puhelimessa sovittu kaupat :WAZAAP: Nyt jäi pyörätön aika lyhyeksi (honda myyty toissapäivänä). Toiveissa että pääsis hakemaan viikonloppuna :orgmp2:
 
Moro
Maxiskootteristi ilmoittautuu. Nelisatanen Burgmanni, Burgeri, Purkki jne...
Kahdeksas kesä menossa, kaik ok. Kuuden tonnin välein olen huollattanut ja tankannut noin 250 km:n välein.
Siinäpä se.
 
K5 Hayabusan kävin hakemassa pihaan reilu viikko sitten. Pitää toivoa, että tällä malttaa ainakin hetken ajella. Omia entisiä pyöriä kun miettii, niin tämä on ensimmäinen Suzuki minkä olen koskaan omistanut. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia.
 
Toi mielenhäiriössä hankittu Diversion lähti pari vuotta sitten, nyt kärvistelty ilman pyörää. Kunnes tänään tuli palattua Suzuki-maailmaan -04 mallisella GSX-F 750:llä. :jippikaijee:

IMG_0034.jpg
 
Viimeksi muokattu:
GSX-R 1000 vm 2008. Sinivalkoinen. Viime elokuussa ostin, 27 500 km mittarissa. Komia peli, vaikka tässä sitä ite kehunkin. :)
 
Vajaa vko sitten tuli taloon 2. Suzukini ikuna :cruising:
 

Liitetiedostot

  • Bandit.jpg
    Bandit.jpg
    71,9 KB · Katselut: 70
Back
Ylös