Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nihkeä tehdasrasvan määrä tekee tilaa vedelle. Sitten vain tarpeeksi aikaa, ja homma valmis.
Mitähän sussun huolto-ohjelma sanoo noista? Raavi esille venttiilien tsekkausten yhteydessä ja rasvaa?

...Huomenna aamulla sitte hiekkapuhallus ja sit jossain vaiheessa uus maali pintaan. Laakereiden vaihto siinä ohessa. ..

Hiekkapuhalluksen teen itse, sitä varten tarvitsee vain silikonitulpat kierteisiin ja naputan vanhat laakerit sen verran ulos että suojaavat laakeripesän.Millä tulppaat laakeripesät? Ettei niihin mee maalia. Vai hoitaako maalari tämän homman? Pistät varmaan jotkut kilotavararuuvit jarrulevyjen kierteisiin kiinni, ettei ne täyty maalista?
Tuleeko joku villi väri?![]()

Hiekkapuhalluksen teen itse, sitä varten tarvitsee vain silikonitulpat kierteisiin ja naputan vanhat laakerit sen verran ulos että suojaavat laakeripesän.
Sit hiekkapuhalluksen jälkeen laakerit pois pesästä ja vanne menee jauhemaalaukseen ilman laakeripesän suojausta. Maalauksen jälkeen ennen uunitusta imuroin ohuella letkulla laakeripesät puhtaaksi maalista. Osaan itsekin jauhemaalata mutta jätän sen tällä kertaa osaavammalle kaverille
Ja mitä väriin tulee : koska olen kuulemma myrkyllinen ihminen, ni väriksi tulee myrkyn vihreä![]()

Efektimaalina sen nimi on Mint Ripple Green jos haluaa pisaraefektin.Äijä on moniosaaja! Ja kuulostaa oikein hyvältä. Kuulostaa jopa fiksulta ja helpolta.
Mä oon aina vaan vienyt osat maalaamoon ja hakenut maalatut takas. Sitten ähertänyt ja hieronut omatekemien tulppausten ja kierretukosten jämiä, kun niitä on koittanut eka jollain vasaroida ja runnoa irti
Onko myrkyn vihreä muuten lähellä "British racing greeniä"? Hitto se on hieno väri ja harmittaa kun en sitä osannut aikoinaan käyttää tarpeeks hyvin. Keltaista se kaipaa rinnalleen.
En o varma tartteeko sitäkää suojata jauhemaalauksen ollessa kyseessä, koska jos siihe pintaan ei tähtää maalia (ja se on hiekkapuhallettu puhki) ni se pölly tarttuu siihe pintaan hieman, eli "tasoittaa" sen hiekkapuhalletun pinnan, muttei varsinaisesti nosta sitä pintaa. Eli se efekti on hyvin pieni minkä se maali tekee niihin jarrulevyn tukipintoihin vs jos märkämaalauksella vetää, koska märkämaali tekee huomattavia poimuja kulmiin.Suojauksissta vanteita värjätessä, niinlevyn pultinreiken,
laakerien paikkojen lisäksi muistaa myös se pinta mitä vasten jarrulevy tulee
suojata/putsata
En o varma tartteeko sitäkää suojata jauhemaalauksen ollessa kyseessä, koska jos siihe pintaan ei tähtää maalia (ja se on hiekkapuhallettu puhki) ni se pölly tarttuu siihe pintaan hieman, eli "tasoittaa" sen hiekkapuhalletun pinnan, muttei varsinaisesti nosta sitä pintaa. Eli se efekti on hyvin pieni minkä se maali tekee niihin jarrulevyn tukipintoihin vs jos märkämaalauksella vetää, koska märkämaali tekee huomattavia poimuja kulmiin.
Muistaakseni ku noita ollaan mitattu maalinpaksuusmittarilla, ni se kerros jonka se pölly muodostaa muualle kuin tähdättyyn alueeseen, on tasoa 10-20 mikrometriä.
Ja JOS se muodostuu ongelmaksi että siinä on sitä jauhemaalipintaa joka estäisi jotain, ni sitte vaa hiekkapaperilla liiat pois. Se helpottaa hiekkapuhallus prosessia helvetisti jos niitä jarrulevyn "tassuja" ei yritä suojata, vaan puhaltaa koko sen keskiön. MUTTA jos sen keskiön puhaltaa, ni sitte on melkein pakko "täyttää" maalilla se puhallettu pinta, koska se puhallettu pinta paljaaksi jätettynä on hyyyyyyvin herkkä ruostumaan.
Edit : Kävin viestit luettuani mielenkiinnosta katsomassa suojausvaraston läpi, ja löysin yhden rullan paksumpaa suojausteippiä. Kokeillaan nyt sitten miten hyvin se teippi kestää, en ole tolla teipillä koskaan kokeillut vielä mitään. On siinä kyllä sitte vitusti stydimpi liimakin joten pitää miettiä että mitä puhalluksen jälkeen tehdään sit.