Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuota en olekkaan koittanyt.
Maitotölkkiä on yhdessä pyörässä sivukoppien pahvina.

Se on myös hyvää moneen paikkaan,
joskus muinaisella 70 luvulla puhelinluetolon kansi oli hyvää tiiviste "pahvia"
tuosta maksalaatiko purkin pohjasta on tullut tehtyä moneen paikkan "pelti" tiiviste,
ahtimen ja pakoputekn välissä toimi oikeen hyvin samoin 50cc soliferin kannen tiivisteenä,

E: ryhmän ja lohkon välissä toimii monesti hyvin myös pelkkä tiivisteliisteri
(samalla saa hiukan lisää ruttua)

Saakeli että kouraisi vatsanpohjasta, kun aloittelin eilen auton huoltoa. Huolimattomana oli unohtanut aikaisemmin talvella pyörästä lasketut öljyt kaukaloon ja niitä jäteöljykannuun kaataessani kaukalon pohjalla alkoi kimallella jotain kellertävää. Ensimmäinen reaktio oli tietenkin luonnollinen kiroilu, että jaa, laakeritkos ne siellä, mutta rillit päähän laitettuani ja öljyn vähetessä pystyin huokaisemaan helpotuksesta, hiekkaahan se saakeli vaan oli, varmaan lattiaa lakaistessa sinne kaukaloon pöllynnyt. :kääk:

Minulla oli joskus öljynlaskuvati ruuvipenkin vieressä ja olin sahaillut kupariputkea jonain päivänä ennen pyörän öljynvaihtoa. Julmin käytännön pila mitä olen itselleni tehnyt.

Itse olen tietysti tuijotellut ulostulevaa öljyäkin, mutta paremman indikaation moottorin kunnosta saa kun leikkaa öljynsuodattimen auki.

Olen käyttänyt manuaalista leikkuria mikä ei lastua, eli avatessa ei muodostu sotkua suodattimeen. Tämän opin aikanaan lentomoottorihommissa, siellä se on normaali käytäntö.

Itse olen tietysti tuijotellut ulostulevaa öljyäkin, mutta paremman indikaation moottorin kunnosta saa kun leikkaa öljynsuodattimen auki.

Olen käyttänyt manuaalista leikkuria mikä ei lastua, eli avatessa ei muodostu sotkua suodattimeen. Tämän opin aikanaan lentomoottorihommissa, siellä se on normaali käytäntö.

Jep ruuvarilla tai peltisaksilla tms auki
normi homaa myös viritetyissä koneissa,
sekä vesillä kulkevissa kurkat mitä putsariin on jäännyt

Tuossa on irtopatruuna niin helppo vaan pyöräyttää mattopuukolla näytelomake irti.
Mutta se tunne kun näkee niitä hippuja pyörivän öljyvadissa reilummin, yhhh.

Hyvä vinkki, pitääpä lisätä huoltorutiineihin. :thumbup:

Tieto lisää tuskaa..

Vaan säästää se rahaakin. Vaimon pikkunelarista alkoi löytyä kultahippuja tuossa syksyllä niin tiesin leväyttää koneen ennen kuin se kiertari ottaa itse asiakseen tulla kertomaan että nyt on alapään ongelmia. Yhdestä Suzukista tuli, kansi säilyi käyttökelpoisena.

full

Osia odotellessa hetken mielijohteesta nostin vanhan ikuisuusprojektin seinältä ja täytin tallin hiomapölyllä (mahonki maistuu ihan karmeelle!)

Edit: jaa miksihän toi kuva ei näy...

IMG-20210320-184456-copy-1152x864.jpg

Uus yritys toisella palvelimella ja iltapäivän verran lisää hiomista. Alkaa muoto löytymään mut vielä on puuhaa täydellisyyteen. Sähköt puuttuu vielä kaikki, katellaan niitä sit joskus...

Uus yritys toisella palvelimella ja iltapäivän verran lisää hiomista. Alkaa muoto löytymään mut vielä on puuhaa täydellisyyteen. Sähköt puuttuu vielä kaikki, katellaan niitä sit joskus...

On siitä hieno tulossa! Itse en täydellistä ole saanut, pari valmista ja pari projektina. Tässä kakkonen.

IMG_1981.jpg

Tuo meikäläisen tekele perustuu löyhästi Ibanez Satrianin piirrustuksiin mutta on siitä reippaalla kädellä sittemmin modifioitu omaan silmään ja käytössä oleviin materiaaleihin paremmin soveltuvaksi.

Tuo meikäläisen tekele perustuu löyhästi Ibanez Satrianin piirrustuksiin mutta on siitä reippaalla kädellä sittemmin modifioitu omaan silmään ja käytössä oleviin materiaaleihin paremmin soveltuvaksi.

Pikkusen omaa tatsia ei tee pahaa noissa(kaan) hommissa. :thumbup:

Back