• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eräskin saksalainen kulkupelin valmistaja käyttää pakosarjassa kuparimuttereita.
Sinne väliin ei tarvii kuparitahnaa, mutta muuten sitä on ihan hyvä käyttää.

Kumma että sitä jotkut suosittelee esim. auton pyörän pultteihin

Mä olen käyttänyt kuparitahnaa kymmenisen vuotta kaikissa meidän autojen pyörän pulteissa, kesät talvet niin peltivanteilla kuin aluillakin. Kaikenlaiset jumitusongelmat loppui tahnan käyttöön, eikä ikinä ei oo ollut mitään ongelmia :O

Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Mä olen tottunut käyttämään renkaanpulteissa tervasprayta.

Edit: Niinjoo olihan mulla tallissakin tapahtunut. R&G moottoriposkien suojasetin laitoin paikoilleen.
6JipPRO.jpg

cIDByTz.jpg

Mä olen käyttänyt kuparitahnaa kymmenisen vuotta kaikissa meidän autojen pyörän pulteissa, kesät talvet niin peltivanteilla kuin aluillakin. Kaikenlaiset jumitusongelmat loppui tahnan käyttöön, eikä ikinä ei oo ollut mitään ongelmia :O

Kestää se ainakin lämpöä. Tosin meikäläisessä tieliikenteessä ei juurikaan jarrut pääse napaa lämmittämään. Ehkä vaseliini ajais saman asian, vai löystyiskö helpommin?

Pitäisi löytyä ihan laakeriliikkeestä...

Koko ilmeisesti 8x22x7mm, kokeileppa etsiä 608-2RSNR.

IBB ilmeisesti tuon laakerin valmistaja.

Ei löytynyt Ahlselliltä eikä Laakeri Systems Oy:ltä. Molemmat vähän naureskeli et mistä helvetin laitteesta tällänen laakeri on irronnut. Kuulemma todella harvinainen.

http://www.ebay.com/itm/608-2RSNR-Sealed-Bearing-Snap-Ring-8x22x7-Miniature-Ball-Bearings-/130895103487?pt=BI_Heavy_Equipment_Parts&hash=item1e79f4c5ff

Ebaysta laitoin 2kpl tilaukseen(toimitusaika 2-3viikkoa. huoh). Onko kellään tietoa voisko Suomesta löytää tätä laakeria mistään? Laakeri Systemsin aspa epäili kovasti.

Kiitos vastauksista. Soittelen nuo paikalliset liikkeet huomenna läpi ja jos ei natsaa niin tilaus sisään tuonne simplybearingiin. Toivotaan et pp-tuning käyttää jarruvivussaan myös samoja laakereita niin ei mee tuo jenkkitilaus "hukkaan". :orgmp:

Ps. Osaako nick-nack sanoa mitä noissa sun linkkien laakereissa on eroina muuta ku parin puntaa :O

Kiitos vastauksista. Soittelen nuo paikalliset liikkeet huomenna läpi ja jos ei natsaa niin tilaus sisään tuonne simplybearingiin. Toivotaan et pp-tuning käyttää jarruvivussaan myös samoja laakereita niin ei mee tuo jenkkitilaus "hukkaan". :orgmp:

Ps. Osaako nick-nack sanoa mitä noissa sun linkkien laakereissa on eroina muuta ku parin puntaa :O

Halpis mallia budget, toi kalliimpi deep groove, taitaa tarkottaa isompia kuulia?

Budget on nimensä mukaisesti halvemman valmistajan tuote, ja kalliimpi on ns. merkkilaakeri. Ko.pulju ei mitään roskaa tai kopiolaakereita myy joten voi kyllä huoletta valita budjettiversion ellei välttämättä halua merkkilaakeria.

Halpis mallia budget, toi kalliimpi deep groove, taitaa tarkottaa isompia kuulia?

Budget on nimensä mukaisesti halvemman valmistajan tuote, ja kalliimpi on ns. merkkilaakeri. Ko.pulju ei mitään roskaa tai kopiolaakereita myy joten voi kyllä huoletta valita budjettiversion ellei välttämättä halua merkkilaakeria.

Jees, kiitti vinkistä. Meni sivu bookmarkkeihin tilauksen myötä. Katotaan monta päivää kestää saapua nopeimmalla rahdilla :thumbup:

Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Suorat kumiset rengasventtiilit vaihtui Bridgeportin alumiinisiin kulmamallisiin. Värikin mätsää tyylikkäästi yks yhteen :jpstyle:

Alla esimerkki takavanteesta.

Bkisgvi.jpg

Jotkut tuollaiset tarvis saada, kun on ihan toivotonta mittailla rengaspaineita tulikuumien jarrulevyjen välistä. Tai no, jos nyt mun mitään tarviskaan mitata, kunhan on suosituksissa mut…

Suorat kumiset rengasventtiilit vaihtui Bridgeportin alumiinisiin kulmamallisiin. Värikin mätsää tyylikkäästi yks yhteen :jpstyle:

Alla esimerkki takavanteesta.

Bkisgvi.jpg

Näyttääpä käteviltä. Pitäisi kyllä tuommoiset saada, aina kun jotenkin kädet skeidassa kun noissa ahtaissa väleissä koittaa tuseerata.

Kyllä noi lisää käyttömukavuutta paineiden tarkisteluun radalla ja sen ulkopuolella. Varsinkin edessä ilmaa karkaa aina, kun joutuu sähläämään jarrulevyjen ja vanteen välistä.

Ebaysta löysin .. mistäs muualta..

Edit. seuraavaksi pitää etsiä kultaisia tasapainotuspainoja.. noi bilteman hopeat tai allrightin mustat ei oikeen sovi :p

Mulla oli tuollaiset zetassa ja hyvin toimi. Ainoa miinus oli, että ainakin omissa venttiileissä ei välillä meinannut saada mitattua paineita mittarilla tai lisättyä ilmaa. Eli vaikka painoi esimerkiksi painemittarin kärjen kiinni venttiiliin ei ilmaa tullut, vaan oikeaa asentoa piti välillä vähän hakea, että sai mittaustuloksen. Tuon kanssa kyllä pärjäsi ja ilmatkin se piti sisällään.
Voisko sanoa, että työstöjälki oli jollain tapaa vähän karumpaa.

Noita kumisia kulmaventtiilejä en itse suosittele. Parin ostin kokeeksi ja rupesin ajattelemaan vasta tallilla.
Renkaan pyöriessä kovaa keskipakoisvoima vääntää venttiiliä kumisesta juuresta ja venttiili taipuu vannetta vasten aiheuttaen vanteessa ehkä epätasapainoisuutta ja pahimmassa tapauksessa se voi hajota tuosta juuresta. Ennemmin tuollaisia laittelen kottikärryihin, kuin mopoon.

Näyttääpä käteviltä. Pitäisi kyllä tuommoiset saada, aina kun jotenkin kädet skeidassa kun noissa ahtaissa väleissä koittaa tuseerata.

Sama ongelma, kädet aina paskaset. Mites noiden venttiilien vaihto kulmamallisiin tapahtuu (sorry tää noobien kyssäri)? Onnistuuko helposti vai pitääkö viedä rengasliikkeeseen?

Muoks. Ainakin UK Ebaystä löytyy mutta mikäs on sitten oikea koko? Löytyy nimittäin 8.3 ja 11.3 mm. Niin ja kannattaako vanteet sitten tasapainottaa uudelleen?

Back