Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Harmi ku tossa molemmat vanteet rullalla, olisit varmaan keksiny niille käyttöä.

Takavanne pitäs olla ok ja sille olis jo ostajakin jos raaskin myydä. Etuvanteesta vois tehä vaikka kellon jos jaksas takoo etuakselin irti. Istuu meinaan yllättävän tiukassa kun on banaanin muotonen. :D

Ohessa kuva tämän hetken tilanteesta.
 

Liitetiedostot

  • EkaIlta.jpg
    EkaIlta.jpg
    120 KB · Katselut: 217
jamahan talviasetusten asentaminen.

Mistä vi*un savesta nuo japanialaiset moottoripyörät on oikein tehty:rant:

Vaihdoin XT 350:seen öljynsuodattimen ja taas yhdet kierteet tuli pultin mukana ulos.
Vi**u mie kierrän japanialaiseen pultit ja mutterit niin kevyesti kuin vain voi. Siis puhallan kevennettyyn räikän varteen kiristyksen aikana...
Silti menee kierteet.
Öljynsuodattimen kannessa on kolme pitkää pulttia ja nyt pitää toiseen teettää kierteet.
*kele, siis kaksi kolmesta...:rant:

Moottorirempan jälkeen nokka-akselin pukeista nousi kolme pulttia ylös, siis ne kolme, mille ei oltu tehty uusia kierteitä.

*aatana, mie oon pelannut Italialaisten rätkien kanssa ja ei koskaan ole tarvinnut pelleillä kierteiden kanssa.
Mutta se laivueen ainut japanialainen. Saa*tanan savikippo:rant:
 
Mistä vi*un savesta nuo japanialaiset moottoripyörät on oikein tehty:rant:

Vaihdoin XT 350:seen öljynsuodattimen ja taas yhdet kierteet tuli pultin mukana ulos.
Vi**u mie kierrän japanialaiseen pultit ja mutterit niin kevyesti kuin vain voi. Siis puhallan kevennettyyn räikän varteen kiristyksen aikana...
Silti menee kierteet.
Öljynsuodattimen kannessa on kolme pitkää pulttia ja nyt pitää toiseen teettää kierteet.
*kele, siis kaksi kolmesta...:rant:

Moottorirempan jälkeen nokka-akselin pukeista nousi kolme pulttia ylös, siis ne kolme, mille ei oltu tehty uusia kierteitä.

*aatana, mie oon pelannut Italialaisten rätkien kanssa ja ei koskaan ole tarvinnut pelleillä kierteiden kanssa.
Mutta se laivueen ainut japanialainen. Saa*tanan savikippo:rant:

Eikös iso osa moottorista näytä tuolta, kun DIY-mies on itse tehnyt remontin.....

:grin:
 
Mistä vi*un savesta nuo japanialaiset moottoripyörät on oikein tehty:rant:

Vaihdoin XT 350:seen öljynsuodattimen ja taas yhdet kierteet tuli pultin mukana ulos.
Vi**u mie kierrän japanialaiseen pultit ja mutterit niin kevyesti kuin vain voi. Siis puhallan kevennettyyn räikän varteen kiristyksen aikana...
Silti menee kierteet.
Öljynsuodattimen kannessa on kolme pitkää pulttia ja nyt pitää toiseen teettää kierteet.
*kele, siis kaksi kolmesta...:rant:

Moottorirempan jälkeen nokka-akselin pukeista nousi kolme pulttia ylös, siis ne kolme, mille ei oltu tehty uusia kierteitä.

*aatana, mie oon pelannut Italialaisten rätkien kanssa ja ei koskaan ole tarvinnut pelleillä kierteiden kanssa.
Mutta se laivueen ainut japanialainen. Saa*tanan savikippo:rant:

No... Lambohan tekee (ainakin ennen) traktoreita ja Jammu pianoja:D.

Ei ehkä nappaa ihan sun asiassa häränsilmään, mutta pienten momenttien ja "silumiinin" kanssa on
pari yleispätevää hankaluutta.

"Lämpimään" silumiiniin kun vetää "viileetä" pulttia, tahtoo leikata inhan helposti.
Esim. kuumaan kanteen vetästy kylmä (uusi) tulppa ei ole hyvä yhdistelmä ja kestää todella huonosti
pientäkään käsin vedettyä.... yleistä ylimomenttia.

Kuumana ja vähän "vauhdista" vaihdetut öljyt/pohjaproppu on myös perinteinen riskipaikka samasta syystä.

Sitten tulee monissa muissa paikoissa paljon käytetyt lukitteet ja kierteiden putsaamattomuus uudelleen kasattaessa.
Paikoin tähän tahtoo käytännössä liittyä vielä "kertakäyttöpulttien" uudelleen käyttö.... nuukuuden tai
tietämättömyyden.... tai ylenpalttisen optimismin takia:D.

Toki...kyllähän kiinanpeleissä aikamoista "vamppua" vaan tahtoo olla.

Japsithan on kehittänyt aivan viimeisen päälle taiteeksi tuon riittävän hyvin, mutta tarpeeksi huonosti tekemisen.

Italothan on ottaneet aivan huiman harppauksen omalla tavallaan, omalla sarallaan ja lopultakin
hyödyntäen niitä..... aiemmin kuin pusikkoon viskaamiaan hienouksia.

Oli viimeisen päälle laadukkaasta tavarasta tehty sinällään hienoja keksintöjä/osia.....
mutta joku muu.... muualla kuin tehtaalla.... joutui purkamaan, sovittamaan ja kasaamaan
nuo hienot asiat "soivaksi peliksi".... tai sitten vaan odoteltiin helvetin hienon ja hyvästä tavarasta
tehdyn vehkeen nopeaa porsimista paljon ennen "paskasta" ja "sopivasti" kasatun vehkeen poksahtamista:D.
 
Yhtä TT350:n remppaa seurailin taannoin, osaava kaveri ja momenttiavain hommissa ja kaikki osat saman lämpöisiä. Siltikin sanoja "helicoil", "vittu" ja "perkele" toisteltiin aika usein, vaihtelevassa järjestyksessä.
 
Yhtä TT350:n remppaa seurailin taannoin, osaava kaveri ja momenttiavain hommissa ja kaikki osat saman lämpöisiä. Siltikin sanoja "helicoil", "vittu" ja "perkele" toisteltiin aika usein, vaihtelevassa järjestyksessä.

En yhtään epäile tuon todenperäisyyttä ja vielä ihan ilman lapinlisiäkin:grin:.

Noi lämpöhommat ei tietenkään konkretisoidu niinkään kädenlämpöisiä osia pöydällä kasaten.

Jos nyt ihan erikseen konkretisoi tuon asian "meiän iskä" mekatsujen osastolta, niin cartingissa,
varsinkin Raketeissa:D, pyörii ihan mukavasti niitä kuumaan kanteen reippaasti kietaistuja
uusia, kylmiä tulppia..... kun sen jälkeen irtoo vaan juurimultineen kovan ähellyksen jälkeen:D.

Noin muutoin... niin se kierteiden huolellinen avaus lukitteista ja muusta paskasta on kummasti
tuntunut lisäävän onnistumisia:D.

Toisaalta..... jos Helicoilvehkeet on käden ulottuvilla, niin kai se työmäärä niinkin päin muotoutuu vakioksi.
 
Killerit putkiin, takalaukkurauta paikalleen mutta...piti alkaa laittaa SW-Motechin sivulaukkurautoja mut tössäs siihen ku neljäs kiinnityspiste jäikin vähän mietityttämään :doh: Tuohonhan olikin vaihdettu kilpiteline ni ei se ihan soveltunutkaan. Ja nyt kauhukseni lueskelin viel ettei ne kovat laukut välttees sovikaan noilla putkilla :rant:
 
Uusien muovien testailua, alakate vaihtuu vielä oikeaan vuosimalliin ja tarratkin uupuu.
Tulipa huono kuva luurin kameralla.
20171230_1130420fc13.jpg
 
On se vaan niin mukavaa, kun voi itse rakennella omaa prätkää. Näytin kaverille kuvaa, että "hieno toi takapää". Hän väitti, että siinä ois muka joku vikana, mutta en kyllä usko. Olen varma, että siitä vielä hyvä pyörä tulee! Varsinkin kun tekee ite, niin säästää rahaa. :grin:

runko.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On se vaan niin mukavaa, kun voi itse rakennella omaa prätkää. Näytin kaverille kuvaa, että "hieno toi takapää". Hän väitti, että siinä ois muka joku vikana, mutta en kyllä usko. Olen varma, että siitä vielä hyvä pyörä tulee! Varsinkin kun tekee ite, niin säästää rahaa. :grin:

katso liitettä 15214

:D ja jos tuntuu ettei jokin osa sovi, niin laikkakoneetta vähän sivaltaa. Johan rupeaa sopimaan:p
 
Back
Ylös