Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
:D kiiru täs viäl tulee... :D

no Husse ei tarvi muutaku piikkikumit alle, mut ei viittis millään ottaa noita uusia nappulakumeja taas pois vanteilta kun tällä kertaa nyt tuntuvat kerrankin olevan kunnolla...

HRD enempi palasina kuin ennen ja nyt kotitallissa..

MAX odottaa että joku laittais uuden kytkimen ja pukki tois isomman tankin ja hiukan lisää bling osia...
ai juu ,pitäähän sitä tarkistaa venttiilivälykset ja muuta 20tkm huoltoa tehdä..
 
Tilaa sellaisilla pienillä metalli jutuilla varustetut mustat renkulat niin ei tarvitse kevääseen kärvistellä ja ajokelejä odotella... :p

Keula viimeisen päälle huollettu ja mopo muutenkin kunnossa niin eikös jostain ole lorahtanut vettä öljyn joukkoon :rant:

Onneksi ei ole vaihtoehtoina kuin kannentiiviste tai vesipumppu, kannentiiviste muistaakseni kotona hyllyssä ja pumppuun on osat tilattu.

Tars ekaks kyl hankkia noi kesäset rinkulat kun on nuo ensiasennus rinkulat niin kuin ihan kaljut, mynetmotos näytti olevan distanziat takanen tarjouksessa..:)
 
Ensin pitäis sada pyörälle hyvä paikka autotallin perälle harrastekuplan toiselle puolelle ja sitten varsinaisiin toimiin...

Öljyjen vaihto
pakoputkien avarrus (Marauder vakioputkilla kuullostaa lähinnä ompelukoneelta)
takalokarin modaus paremman näköiseksi

Jos aikaa/rahaa on riittävästi, niin lokarit ja tankki maalarille...
 
Mä oon niin kateellinen. Koitin ehdotella jos mun työhuone vois näyttää kans tolta ni meinasin lentää ite pihalle.

Vähän samaa yritin tarjota meillä kun tyttären huone jäi periaatteessa tyhjäksi kun muutti omaan opiskelijakämppäänsä Turkuun. Eipä onnistunut.
 
Tallissa ei tapahdu mitään... mutta kunhan saan aikaiseksi, niin tiimin Suzuki PV muuttuu 85 cc supermoto-kilpuriksi ja GSXR:n takatapit lähtee ja kiinnitys muuttuu siistimmäksi, pakoputkisto tehdään uusiksi ja vähän lasikuituhommiakin olisi.
 
"tallissa",

http://aijaa.com/OMbPrA

(sijainti on silleen mainio että huollettavan kohteen kyljestä on noin 2,8 metriä jääkaapin oven kahvaan jossa asennusöljyt sijaitsee, huonona puolena mainittakoon että kaappien vetonupit ja ovien kahvat tahtoo rasvautua...):D

on tapahtunut tähän mennessä
-etupään täydellinen huolto, myös ohjauslaakerien
-venttiilivälyksien säätö
-kaasareitten puhdistus ja muu huolto, uusien imukaulojen vaihto
-takapyörän laakerien vaihto
-yleistä puhdistusta, rasvausta ja muuta hipelöintiä

tällä hetkellä menossa
-takajousituksen vivuston ja
-swingin laakeroinnin huolto ja rasvaus
-takavaimennin on huollossa

tavoitteena on katteiden paikalleen laitto ennen vuoden vaihdetta...:jpstyle:
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi ei ole vaihtoehtoina kuin kannentiiviste tai vesipumppu, kannentiiviste muistaakseni kotona hyllyssä ja pumppuun on osat tilattu.

Pari tuntia, tai oikeastaan vähän alle, reipasta purkamista niin syyllinen vuotoon eli vesipumppu purettuna pöydällä, keinuvivuston kunto tarkastettu, sekä termostaatti vaihdettu kuten myös flektin kytkin kaksilla kontakteilla olevaan malliin.

Huomenna kasatessa tulee sitten venttiilit säädettyä ja öljy & suodattimet vaihdettua.
 
Pitkän viikonlopun aikana saanu mitään muuta aikaseks ku öljyjen ja suodatinten vaihdon... Itsensä voiteluun mennyt taas kaikki aika :grin: No jotain sentään... Ja onhan tässä talvea jäljellä. Ruutosen kesäleningin suunnittelu jatkuu kun ei noita muoveja vielä maaliin saanutkaan... Ja onhan tuossa alastonta Yamahaa katellessa tullut kaikkea pientä parannettavaa mieleen. Kyllä se ennen ajokelejä valmistuu :D
 
Hondaan piikit alle ja pahvia syylärin eteen. Sit ruetaankin muistelemaan, että mites sitä lumella ajettiinkaan.
 
Pitäisi siis, korostetusti PITÄISI ottaa toi turbo-fighteri taas parin vuoden jälkeen työn alle ja yrittää siihen leimaa taas kerran. Mutta kun ei vaan löydy inspiraatiota. 10R ei mennyt kaupaksi ja se vie tilaa tallissa. Kaksi pyörää ja auto samassa tallissa on vaikee yhtälö talvella. Ja kun tietäisi miksi sitä jäännösbensaa sinne turbon moottoriin pääsee kun siitä vaan on leima kiinni. Ei nappaa,ei nappaa vaan.... :no:
 
Kawasaki Ninja ZX-6R 636b ´03 kokee seuraavaa:
Öljyt (Castrol) + suodatin
NGK Iridium -tulpat
Ilmanputsarin (K&N) pesu ja öljyäminen
Ketjut + rattaat (DID, JT)
Takajarrulevy (hionta koneistamossa) + uudet sintteripalat
Jäähdytinnesteet
Jarrunesteet (Castrol)
PC 3
WP Ohjausiskari
Savu tuplakupla
Sähköliittimien putsaus + suoja-aine
Katteiden pesu + takavanteen vahaus (irrallaan)
Imukurkkujen + läppärunkojen putsaus
Tarrojen poisto
Rääkän korjaus
Start cablen vaihto
Vetoakselin stefan vaihto
Ja keväällä vielä liikkeessä venojen tarkastus, penkitys ja PC 3:n säätö

Onhan siinä sitä, puuhaa ja rahanmenoa, onneks on viä aikaa ens kesään... :)
 
Ihan mukavasti ja mukava määrä on iltoja kulunut.
- Kaikki, ihan kaikki katteet ja muovihärpäkkeet kympistä veks.
- Normaalit huoltotoimenpiteet
- Leo Vincen kuorien kääntö. Säädettävät jalkatapit, kinkit. Takajarrusylinterille uudet kiinnikkeet. Jäykempi Öhläri taakse. Stongat uuteen asentoon. Vaihteet nurinkurin vinksalleen. Ja kaikkea muuta pientä mitä en muista...
- Monta iltaa kiinankatteiden sovitusta, perä ja keula jo kunnossa. Nyt Dremeli laulaa sivukatteita muokkaillen.

Vuosi vaihtuu komeesti ennen kun tää kymppi on uusissa vaatteissa, hieno siitä tulee. Ja nopea.:thumbup:
Kun halvalla kiinanpojilta ostaa niin iltaisin riittää puuhaa.:)-

Kuten aiemmin kerroin, pikkuhiljaa rakentuu. Edistyy mutta valmistuminen vaatii vielä monta iltaa.
"En mä mitään ilmaisia sponsseja laittanu. Kyllä mä maksoin niistä?!": :blink:
WP_000175.jpg
 
Gpz 1100 -84 huollettu. Nyt työnalla kolmevuotta paloina ollu Gpz 900 r-89 visio muhinut valmiiksi, enää tarvii ku tehä. Saa nähä mitä syntyy...
 
Pari retropyörää ollut osina tallinhyllyllä, ja nyt tänä talvena iski ispiraatio ensimmäisen kasaukseen.

Kaljaa on mennyt paljon jo pelkkään suunnittelu työhön, mutta sillein siitä parasta tulee. :)

-Josta tulikin mieleen että millä saa hapettumat ja kiinni pinttyneet paskat moottorilohkoista kiillotettua ja putsattua parhaiten/helpoiten? Kromiosat lähti hyväksi mutta noi alumiiniseokset?
 
Pari retropyörää ollut osina tallinhyllyllä, ja nyt tänä talvena iski ispiraatio ensimmäisen kasaukseen.

Kaljaa on mennyt paljon jo pelkkään suunnittelu työhön, mutta sillein siitä parasta tulee. :)

-Josta tulikin mieleen että millä saa hapettumat ja kiinni pinttyneet paskat moottorilohkoista kiillotettua ja putsattua parhaiten/helpoiten? Kromiosat lähti hyväksi mutta noi alumiiniseokset?

Soodapuhallus voisi olla toimiva menetelmä.
 
Soodapuhallus voisi olla toimiva menetelmä.

Nyt tuli täysin uutta asiaa, eli minkälainen toimenpide soodapuhalluksessa on kyseessä?

Itselläni kävi ensin joku vähän karkeampi karhunkieli tms. jonkun mutta minkä puhdistusaineen kera mielessä noille vähän tasaisimme pinnoille, mutta sitten isompi ihmetys on noi tuuletusrimat yms... minne mekaaninen hankaus ei onnistu.

Ja sitten olis sinertymien ja kiinnipalaneiden paskojen poisto putkista, tai lähinnä alkukäyristä. Pöntöistä sain liat ja pinttymät lähtemään pois kromin kiillotusaineella. Ovat jäänyt suoraan ajosta melko likaisena seisomaan, ja useaksi vuodeksi.
 
Nyt tuli täysin uutta asiaa, eli minkälainen toimenpide soodapuhalluksessa on kyseessä?

Itselläni kävi ensin joku vähän karkeampi karhunkieli tms. jonkun mutta minkä puhdistusaineen kera mielessä noille vähän tasaisimme pinnoille, mutta sitten isompi ihmetys on noi tuuletusrimat yms... minne mekaaninen hankaus ei onnistu.

Ja sitten olis sinertymien ja kiinnipalaneiden paskojen poisto putkista, tai lähinnä alkukäyristä. Pöntöistä sain liat ja pinttymät lähtemään pois kromin kiillotusaineella. Ovat jäänyt suoraan ajosta melko likaisena seisomaan, ja useaksi vuodeksi.

 
Back
Ylös