• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin tämä sooda toimii:

spices_6208.jpg


Ja oma kompura on pieni ja pienellä säiliöllä. Puhaltelin kevättalvella hangella, maa oli osin jo sulakin. Käytössä oli sellainen pieni pistepuhalluspistooli, jossa pieni säkki hiekalle. Otin sen pussin pois ja tökkäsin imuputken suoraan soodapurkkiin. Hyvin toimi, alumiinista lähti maali ja hapettumat. Isompiin hommiin olisi kannattanut olla isompi kompura, mutta esim vanteet viimeistelin tuolla setupilla.

Juu, kyllä multa talli- ja kotikäyttöön riittävä kompura löytyy, semmoinen 3,5 kw V2 ( HD:n moottori? :paikallatuulee:) 120 ltr. säiliöllä, ja hiekkapuhalluspistoolikin tuli heräte ostona joskus hommattua, semmosella kiinteällä n.1 litran säiliöllä.

Jos se nyt sitten noilla vehkeillä onnistuu itsekin, niin mitäpäs sitä silloin lähteä sen kauemmaksi niitä rojuja roudaamaan?
Omin käsin onneen. :)-

Uskaltaiskohan tuota soodapuhallusta näyttää noille kromatuille alkukäyrille kun niihinkin on palanut semmosta pinttynyttä ja kiintää paskaa kiinni? Mitähän se kromipinta tykkäis tuosta puhalluksesta?
 
Viimeksi muokattu:
Farecla käsittely ja lopuksi pintaan kova simoniz. Samalla vaihtui öljyt ja suodatin.
 
Laitoin ZX6R:n akun laturiin ja ajattelin kokeilla lähtiskö huomenna käyntiin. Sitten venttiilien säätö, tulppien vaihto ja ilmanputsarin vaihto.
 
Otin siistiksi maalatun, ehjän putkiston pois ja laitoin ruosteisen ja rälläkällä katkaistun tilalle. Jatkoa seuraa...
 
Otin siistiksi maalatun, ehjän putkiston pois ja laitoin ruosteisen ja rälläkällä katkaistun tilalle. Jatkoa seuraa...

No kait sä muistat tankin vasaroida solmuun?

Renkaat on myös hyvä puhkaista jo näin keskitalvella, ihan kevättä varten valmiiksi. :bye:
 
Tallissa tapahtuu sitä, etä vein kolme kuutiota puita talteen. Siinä sitten kokeilin lähteekö Guzzi käyntiin. Koko talven ollut kylmässä tallissa niillä sijoillaan. Virrat päälle pariin kertaan, että ruiskussa on varmasti paineet. Painallus starttinapista ja kevyt kierto kaasusta. Ja avot; käyntiin jyrähti!! Akkuakaan en ole irroittanut koko talvena. Kyllä nuo ruiskuvehkeet on parhaita.
 
Ensi viikonlopusta alkaen koko tallin muutto toisaalle. Nykyisissä tiloissa oltu 10 vuotta eikä kertaakaan tehty kunnon suursiivousta, nyt edessä muutto 40m2 pienempiin tiloihin. Voi sitä lajittelun määrää...
 
Huonosti sijoillaan olleiden Termin putkien liitokset kohdilleen ja uudet kiristimet, selittyi toivottavasti putkien ylimääräinen ääntely - sihahdukset ja häijy moottorijarrutuksen mökä.

Tulossa perän purku tailtidya varten ja kevväämmällä öljyn ja öljyletkujen vaihto ja kunnon puunaus+rasvaus.
 
Purkamista siellä on tähän mennessä tapahtunut. :p Vielä muutama päivä sitten pukkien päällä oli koko pyörä. Pikkuhiljaa osia lähti irti ja matkasi sopivasti lajiteltuna laatikoihin... Ja nyt pukkien päällä lepää pelkkä moottori eli pyörä on siitä ympäriltä kuorittu pois. :)
Väri menee uusiksi (lähes joka osasta käydään pinta jollain tavalla läpi), perä typistyy ja saa uudet valot, peilit ynnä muuta pientä vaihtuu uusiin, satula saa uuden verhoilun... Saa nähdä mitä kaikkea tulee vielä tehtyä ennenkuin ajokausi alkaa. Pikku huolto-osaa tietysti vaihdellaan sitä mukaa kun tarve ilmenee. Ainakin pyöränlaakerit ja jarrupalat näyttää menevän vaihtoon.
 
Tuksu ulos ja Aprilia sisään.
*kele kun on köyhä ja vain yksi nosturipaikka pyörälle.
 
KELE...

hiiri syöny 3puffia ja yhet hanskat täyteen reikiä, ja suupertin poskipalasta palasen...:hanuria:

kallis maku jyrsijällä...

no tuli sitten vaihdettua piikkipyörät husun alle, ja rasvattua ketjut ja muuta...:thumbup:

Maxi oli sitten tyhjentänyt akkunsa joten tökkäsin ctekin lataamaan ja pyyhkäisin pölyt mokomasta...

huomenna aattoajelulle...:jippikaijee:
 
Tarttis varmaan aloitella Honda purkaminen ja päivitys. Lisäksi työn alla ovat enemmän ja vähemmän kasassa olevat Exportit. Harmaita kiekkojakin tarttis kevääksi värjätä. :grin:

 
Pientä vanteiden teippaamista vol 2. Tuo ensimmäinen versio oli huono yhtälö. Kyllä se olisi vain pitänyt ostaa suoraan oikeat väriteipit, niin ei olisi tarvinnut purkaa teippäjä pois:p......
 
Uutta ohjaustankoa virittelen paikalleen. Vanha oli aivan liian käytännöllinen ja hyvä (lue ruma). Uusi piti saada. Ikävämpi ajaa, mutta pikkasen hienompi... Joskus näitä ominaisuuksia ihan mielikseen huonontaa, jospa seuraavalla kerralla parantaisi jotain.
 
Tällä hetkellä pyörii vielä suunnitelma-asteella, mutta...

Ensi kesäksi -04 ZX-6R saa pieniä korjauksia. Maalipinnasta alkaa huomata, että ikää on jo muutama vuosi. Katteista, takahaarukasta ja rungosta löytyy kiven iskemiä yms. ja ne tullaan maalaamaan uusiksi. Värinä pysyy alkuperäinen vihreä katteissa ja rungo + haarukka hopeisina.

Katteista tullaan todennäköisesti kittaamaan ja tasoittamaan vilkkujen kolot ja alkuperäiset peilit pitäisi korvata vilkullisilla peileillä. Googlettaminen on tuottanut aika heikkoa tulosta, joten hyviä ehdotuksia kaivataan tähän kohtaan.

Nykyinen Yoshimuran slipari on turhan "iso" omaan silmään, joten olen ajatellut korvata sen Danmoton GP Style sliparilla. Tämä luonnollisesti pakottaa laittamaan myös PC:n, en usko että ilman pysytään hyvällä teho- & vääntöalueella.

Takapenkki ja takajalkatapit lähtevät pois, ne tullaan korvaamaan ducktaililla ja "exhaust pipe hangerilla".

Tankkiin pitäisi koko operaation päätteeksi laittaa vielä Tech Specin Snake Skinit polvien kohtiin ja tankin keskikohtaan.

Bi-xenon on pyörinyt mielessä, mutta pidetään jäissä tällä hetkellä rahatilanteen vuoksi.
 
Back
Ylös