• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
y4ml.jpg


Löysin äiteen tallin perukoilta mun wanhan sputnikin/pallogrillin niin pulttasin sen huvikseni tohon tarakkahirvitykseen. Eihän se mikään hirveen esteettinen ole mut pieksee satanolla toisen maihariparin raahaamisen märässä repussa vesisateessa.

Niin se takatalvi...:grin:

Sen verran tuosta takana olevasta keilapallosta.
mie laitoin Cagivaan sen niin eteen kuin se vain on mahdollista, niin että satula lähtee pois paikoiltaan ja yksin mahtuu matkustamaan.
Se vaikuttaa ajamiseen ihan eri tavalla, kun takalaukku on n. taka-akselin kohdalla kuin, että se olisi siellä takavalon takapuolella.
 
Tuksun takarenkaassa on ilmaa ylä- ja alapuolella:thumbup:
Uudet sivukatteet, uudet renkaat, uudet Delvacit ja pienempi takaratas.
kaikin puolin siis lähtövalmis.

Siirsin sen äsken ulos tallista ja siinä takapihalla hetken kaasuteltuani mietin, että olisinko niin kova jätkä ja avaisin ajokauden tänä vuonna jo heinäkuussa...
 
Niin se takatalvi...:grin:

Sen verran tuosta takana olevasta keilapallosta.
mie laitoin Cagivaan sen niin eteen kuin se vain on mahdollista, niin että satula lähtee pois paikoiltaan ja yksin mahtuu matkustamaan.
Se vaikuttaa ajamiseen ihan eri tavalla, kun takalaukku on n. taka-akselin kohdalla kuin, että se olisi siellä takavalon takapuolella.

Iseasiassa siirsin sitä ennen kuvien ottamista taaksepäin kun teki tuohon satulaan pääsemisestä kohtuu haastavaa kun se oli ihan tuossa etureunassa. Oon sen verran persjalkanen (170 sulka päässä) et en ylety ees molemmilla kunnolla maahan mutku riumppi sanoo ettei tota takajousta passais mennä säätelemään niin en oo koskenu.

Tänään ajelin sen kanssa töihin ja takas silleen et se oli siinä etureunassa, niin sitä ei voi havaita ajaessa mitenkään. Ei näy peileistä eikä vaikuta kyytiin yhtään millään lailla. Ainakaan kevyellä lastilla. Niijja tuo salpamekanismi tartti enempi tilaa...

Ja hei ei ny pidetä kiirettä, kohtahan ne saa taas laittaa jo alle :thumbup: ohan ne sentäs jo siirretty pinoon ettei pötkötä tossa seinää vasten.
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Tallissa tapahtui sutsukin kaasareiden putsaus ja perkkale ku meno muuttui sen jälkeen :)
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Tuli tehtyä viikonloppuna tollanen astetta tukevampi askartelu pöytä tallin perälle. Tuohon kun vielä laittaa työkaluseinän ja alle laatikot niin kelpaa puuhailla.
 

Liitetiedostot

  • WP_20160710_028.jpg
    WP_20160710_028.jpg
    105 KB · Katselut: 139
Cagiva talliin ja käyntikuntoon saattaminen.
Starttirele, kaasarin putsaus, piuhajohtoliitosten rasvaus, Delvacit, uusi akku, jarrunesteet (alipainekannu on pop:thumbup:), rasvaus ja huomenna pesu, vahaus ja takaisin pihatalliin.

Jos eestyy, niin uudet renkaan, vanhoissa paisto 09 ja 10...
 
pikkasen pesin tota uusinta raatoa ,kun se oli niin paskainen ettei siitä oikein ottanu selvää nitä on tullu taas hankittua...
VBrVAHEed5Ofzk_dRCOs2A-RioyeMKxCahS7AMYOTaSFdRce5Md8uMFi2cQZRo3vq2MnlS4ZwLH3Mdoh3_yrgy6k-uUfd2ZC_Gtre36Me2PMRyYgWXlZfU4a8UvRu2Or9JGe7jVEIxC31DyeTv5y-9wGwUG3WL7P5m99qQ_9JlUFFO1kWQNUorUtDqu9YZrbKrbHBX1J4hza55qQj5B2Vjf_v9AX4D67DZgSpDKzlrCxtRqua0EOcXeCbTYTuOOjnQQa5VYB5jIi3HczXx30mCEaG-xt6bHh15frI-3rO9biELIt29ebrxAovsmYCSqnuRTxbv2REGqeGh2D155PmlUd3f7Z7mim_F-OmYy9AzdybY1ICSC9ghBjemHE-wGdqnXCcyGwkLJrQ3p_jwguV0vVTJSpFVDJcpbXqZBmcJ1u8aWvidhP0yx6vnrHbKUMmYpXSCJrXBHjy_xOWwC6DcsNKn43f-RXxJaoybxC8KZ45_zmbJgUyyczHUZrtPcTMCWdSui1PkX80_Wfr6ffJ9vRpYy7R9ss93QSsl9OjkeJLxTlgGOO_R4wB8x7Vwh7M5SSijc9lR-Br7XSpL5PZQAIfqm1hod1=w1034-h775-no


Maxin tankkimodi viime viikolla meni ihan hienosti ja melkein kaikki osat sopi takaisin paikalleen, uus virran ulos-otto pitää viel värkätä jonnekkin ennen lapinreissua :orgmp::bisseä:
 
Keula paikallaan & "oma" takaiskari paikallaan (Muuten, vittu mikä savotta, jos ei halua purkaa apikan 2-2 putkistoa takapytyn alkukäyrää myöten, ja tämän takia linkun vaihto omaan rasvattuun jää kyllä talveen ). Huomenna hyllystä huolletummat etujarrusatulat paikalle. Sitten voipi ottaa pienet savut.

Anekdoottina mainittakoon, että Jasu oli tallitonttuna mun kanssa hieman asioita hämmästelemässä. Varma kuolema odottaa :D.

Ei löydetty kuin yksi vituiksi laitettu kierre kiitos entisten seppien.
 
Tänään tallilla r6 yammun ketjujen putsausta/öljyymistä.

Lähtökohta, kuvassa ketjut on jo aika hyvin putsattu.


diesel/lamppuöljy pesun jälkeen ketjuille paineima puhallus


ja sanomalehden päällä öljyyminen

tällä kamalla

lopputulos on ihan hieno


Paskan alta

paljastui takaratas


Samalla kun takafillari oli irti niin pesasin takaswingin sisäosan puhtaaksi. Huomenna hakemaan uutta ketjulukkoa stormilta tai allrightista ja ketjut kiinni. Tällaista tällä erää.
 
yL2w.jpg


Wanhoille hilkuille vähän uusia käyttötarkoituksia... testikappale 1, muutama moka tuli tehtyä mut seuraava on sitten jo sitäkin parempi. Ainakin toivoa saattaa...
 
yL2w.jpg


Wanhoille hilkuille vähän uusia käyttötarkoituksia... testikappale 1, muutama moka tuli tehtyä mut seuraava on sitten jo sitäkin parempi. Ainakin toivoa saattaa...

oikeinko 20 centtisistä oot ajatellu hakata 50 äyrisiä :grin::grin:

aika kauhee vaiva tolla katteella...

:)-:)-:)-
 
Hän katsoo tuota sormusta hiukka tarkemmin :;): Yks virheistä oli liiallinen kiillotus niin tuo kuvio vähän katosi...
 
Mä kun oon kuvitellut, että kolikkojen metalliseokset sisältää usein nikkeliä yms ikävää, joten ei heti tulisi mieleen tehdä niistä sormusta...
 
Kesken jamahan pakoputken rakentamisen huomasin, että hyllystä on hävinnyt 35mm ohutseinämäinen putki, joka oli tärkeässä osassa tulevaa kokonaisuutta.
Joten rojekti tyssäsi ennen kuin ehti edes kunnolla alkaa.
 
yFx7.jpg


yFvl.jpg


yFvA.jpg


Puotin pyllyä reippahammin kun on tällänen paatintappi niin joutunu vetää kunnon bruuslii lentopotkulla kyytiin eikä tossut yltä maahan kö toinen, nyt menee molemmat ja ajoasento muuttui kanssa melkoisesti ranneystävällisemmäksi. Liekö ihan pykälän mukainen ratkaisu mut ei sen pitäs ainakaan yhtään alkuperäistä heikompi olla. Tuohon DSSA versioon kun ei noita madallussatsejakaan mistää saa...
 
Puotin pyllyä reippahammin kun on tällänen...

Jos pyörästä tuli kankea kääntää mutkaan, niin tiputa keulaa alaspäin. Riittää, kun päästää tolppia kolmioiden läpi enemmän näkyviin. Tsekkaa vaan, että loksu tai rengas ei ota syyläriin kiinni, kun jousto on pohjassa. Tämän todennäköisesti tiesitkin :bisseä:

Muuten näyttää olevan toimiva ratkaisu.
 
Back
Ylös