• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallissahan tapahtuu:
Pyörän riisuminen katteista ja muuttaminen nakuksi, syystä että pyörä on kaadettu vuonna 2005 joten katteet ja katteenkiinnikkeet solmussa ja muuten ripulina.
Kaasuttajat saa huomenna ultraäänipesua, tänään renkaat irti, eturengas uuteen ja laakerit uusiin.
Etupumppu vuotaa joten ne auki ja hilut uusia. Moottori vuotaa öljyä lämpimänä, vuodon korjaus.

Ja muuta mukavaa :orgmp2:
 
Huolletut ja putsatut etu- ja takajarrut.
Siis oikeasti purettu palasiksi ja kaikki osat hypistelty käsissä.

Laitoin molempiin säiliöihin jarrunestettä.
Imaisin alipainekannulla ilmat pois ja nyt rätkässä on jarrut.

Mikä meni väärin, kun onnistu eka yrityksellä:dunno:
 
Moponi muuttui amerikkalaiseksi.

Oljyt710ac.jpg
 
Mönkkärion vaihdettu öljyt ja w210:n bensapumppu oottaa asennusta juniorin toimesta opetusajoneuvoon. Opetusta monessa mielessä... Oppiipahan jo pennusta!:grin:
 
Linhai IRS 500 T3. Kinkki, uusi, eka öljynvaihto. Ei toistaiseksi pahemmin moitittavaa.Jokin vähän resonoi kaasua antaessa - seisontajarrun palat???
 
Linhai IRS 500 T3. Kinkki, uusi, eka öljynvaihto. Ei toistaiseksi pahemmin moitittavaa.Jokin vähän resonoi kaasua antaessa - seisontajarrun palat???

kurkkaa että siihen on laitettu peräöljyt luovutushuollossa, niis on ollu peräiä tyhjinä :kääk:
 
kurkkaa että siihen on laitettu peräöljyt luovutushuollossa, niis on ollu peräiä tyhjinä :kääk:

Pitäisiköhän? Melko monta vuotta olen tuon myyneen kaverin tuntenut - melkein jopa ystäväkseni lukisin. Harrastaa jopa ratailua - tosin tonnisella sukisukilla, mikä vähän luotettavuutta syö... :right:

Uskallan kyllä väittää, että on tarkastettu. Jos ei, niin korvaa kyllä. On nimittäin sen verran suoraselkäinen kaveri.
 
Pitäisiköhän? Melko monta vuotta olen tuon myyneen kaverin tuntenut - melkein jopa ystäväkseni lukisin. Harrastaa jopa ratailua - tosin tonnisella sukisukilla, mikä vähän luotettavuutta syö... :right:

Uskallan kyllä väittää, että on tarkastettu. Jos ei, niin korvaa kyllä. On nimittäin sen verran suoraselkäinen kaveri.

ei auta selän malli jos perä on kuiva :;):
 
Mikä ihmeen venttiili toi on, suoraan ohi? Enpä ole kuunaan moista nähnyt, pitää varmaan melkoset metelit. Mikä hyöty?

Autoissa tommosiin törmännyt.
Lähipiirissä muutamassa turbohärvelissä noita cutoutteja on. Niillä toimii ohjauksella että aukeaa vasta kunnonpaineilla, ei ns. Kaupunkiajossa. Nämä autot harrastanut nopeusajoa mutta kilvellisiä silti.

Sit on näitä nappiohjauksellisia millä tuotetaan huomiota :). Näihin itse en ole törmännyt


Aiheeseen itse.
Eilen tallilla pyörän laitoin läjään. Vihdoin tuli uudet valoraudat niin sai keulan teipattua loppuun ja valon asennettua. Testasin myös sähköt ja kaikki pelaa. Seuraava jännitys tuleeko kipinää tai tulviiko kaasarit tms. :grin:
Ajoasentoa pitää vielä miettiä. Tuntuu liian pystyltä. Onneksi muutos onnistuu periaatteessa helposti.
Takakatteelle vielä pohka tehdä ettei kaikki kura ole akun päällä
 
Mikä ihmeen venttiili toi on, suoraan ohi? Enpä ole kuunaan moista nähnyt, pitää varmaan melkoset metelit. Mikä hyöty?

Turbo autoissa noita on ollut mailman sivu korvamaas isomapaa putkea
samon isoissa V8 koneissa
myös joisakin viilatuissa Ehyväksytyllä pöntöllä pyörissä lisätynä
eneen kuristusta
 
Back
Ylös