Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä ihmeen venttiili toi on, suoraan ohi? Enpä ole kuunaan moista nähnyt, pitää varmaan melkoset metelit. Mikä hyöty?

Rajapaineventtiilillä ohjattu putkiston avaus. Pitkässä vedossa säästää sliparin lämpökuormalta, joka on melkoinen kun ecu on puukotettu..
 
Selge :thumbup:

Omassa tallissa ei oo tapahtunu lähiaikoina muuta kun yks kaato ja bissen keittoa...

Tämä luin tallissa maalin kuivuessa. Sen jälkeen suojat pois ja siirtää pärrää "omalle paikalle".. Joku idiootti (lue: Kirjoittaja) oli jättänyt vasaran lattialle ja sehän tietenkin jää jalan alle ja tasapaino vaihtaa maisemaa..
Horjahdus väärään suuntaan ja sinnehän se pärräkin väärään suuntaan lähtee. Venttiilikoppa halus moikata sitten lattiaa. Sain onneksi aika paljon hidastettua kaatumista ja ONNEKSI tallissa on tuo kokolattiamatto :D

Kiroiluksihan se meni pyörää nostaessa mutta olipas kiva huomata ettei etes venttiilikopan maali saanut naarmua.
Tästä sisuuntunena päätin sitten tänään käyttää pyörän lämpimäksi ja katsoa että kaikki tuntuisi toimivan. Se sentään meni käsikirjoituksen mukaan :thumbup:


(keskijalka irroitetaan ennen ajokautta)
 
Meinasin vaihtaa ilman suodattimen mutta huomasin että tankki oli puolillaan. Eihän siinä auttanut muu kuin lähteä ajelemaan. :p Olikin kesän ensimmäinen kerta kun ei tarvìnnut pestä pärrää ajolenkin jälkeen.
 
Takafillari irti ja ketjujen kunnollinen pesu, tarkastus ja öljyäminen. Pari lenkkiä jumitti, ei jumita enää. Vetopakan kumit menee vaihtoon.
Öljyjen ja suodattimen vaihto.
Takapään ku saa takas nippuun, menee eturengas vaihtoon.
Sitten täydellinen putsaus ja puunaus, ehkä jopa vahaus.
Ehkä Bags connection electric tankkilaukun asennus.
Ei muuta kun kovaa ajoa. :cruising:
 
20170312_1647178e0d1.jpg

20170312_16584595347.jpg

20170312_17114358d9f.jpg

20170312_180330203f2.jpg


Ei suoraan pyöräjuttuja tällä kertaa joskin on tuosta rakenteluissakin hyötyä :grin: Eli tavallaan liesituuletinta värkkäilen, huuvan virkaa toimittaa 65L tiskiallas josta piti tulla mäskäysastia mutta on siihen tarkoitukseen ihan liian ohut. Vähän jäi vielä kesken mut ens vkl mennessä pitäis olla katossa. Saa niin maalihuurut kun keittohöyrytkin ulos.
 
Ei hyvä kun talvea jäljellä. Viikko sitten pärrä käyntiin ja about "valmis" tulevalle kesää.

Tylsää oli ja rälläköin takahäkin auki ja aloin vääntää hitusen eri asentoon (muutos käytännössä ehkä 8mm).
Myös tankin hyvän maalipinnan pilasin ja teippailin epäsymmetristä kuviota ja uutta maalia niskaan..

Veikkaan että maalaus ainakin menee v*tuiks :grin: Onneksi on vain ajopeli eikä näyttely :)
 
Takafillari irti ja ketjujen kunnollinen pesu, tarkastus ja öljyäminen. Pari lenkkiä jumitti, ei jumita enää. Vetopakan kumit menee vaihtoon.
Öljyjen ja suodattimen vaihto.
Takapään ku saa takas nippuun, menee eturengas vaihtoon.
Sitten täydellinen putsaus ja puunaus, ehkä jopa vahaus.
Ehkä Bags connection electric tankkilaukun asennus.
Ei muuta kun kovaa ajoa. :cruising:

Tankkilaukku hommaamatta ja mopo puunaamatta, muuten kaikki tehty.
Kun kerran nyt etupäästä piti irrotella jarrusatulat, niin vaihdoin samalla palat ja jarrunesteet.

Nyt sitä lämpöö ja aurinkoa kiitos!!!
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Takarengas irti, huomenna liikkeeseen vaihdattamaan uutta kumia. Samalla vaihdan jarrukengät ja kokeilimpa sitten laakereitakin, taitaa mennä nekin vaihtoon samalla kun on auki.
da992e66ebbd8f16d2cf38340b752567.jpg

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

22e06b467e52a9beaaf979341f16dd80.jpg


Katteet tuli irroitettua ekaa kertaa tuosta pyörästä, huomenna jos pääsis vetämään sähköjä lisävalolle ja sit asentamaan sen jotenkin paikalleen. Etukatteen kanssa huomenna porukoille hitsailemaan sopivaa valorautaa paikalleen.

Vielä en keksiny miks mittaristossa ei pala valot, eikä bensamittari toimi. Liittimet oli kyllä paikallaan. Nopeusmittariin täytyy joku valo kyl keksiä että näkee pimeälläkin katsella nopeutta. Bensamittarilla niin väliä kun tankillisella ajaa noin 400km.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
 
Sain motskarin eilen läjään talven huoltorupeaman jäljiltä ja kävin tänään vielä tutkimassa, ettei ole vuotoja tms muuta shittiä ilmaantunu. No, yllättäen takakate pystysuunnassa halki koko matkalta katteen etummaisen kiinnityksen kohdalta, siittä kuskin perseen juuresta.

Ihmettelin mikä hitto sen päälle nyt yks kaks kävi, kun mikään siihen ei varmasti ole osunut. Vetojännitys ja lämpötilan vaihtelut tallissa oli yksi ajatus, mutta sitten tuli mieleen, että voiko jarruneste ja/tai bräkcleaneri haurastuttaa muovia??
Jarrunestettä kun läikkyi kyseiseen kohtaan takakippoa täytellessä, kun se paikka on v-mäinen kaikin puolin. Putsailin sitä siten myös bräkcleanerin voimin.
 
Mitä tallissa tapahtuu?

Sain motskarin eilen läjään talven huoltorupeaman jäljiltä ja kävin tänään vielä tutkimassa, ettei ole vuotoja tms muuta shittiä ilmaantunu. No, yllättäen takakate pystysuunnassa halki koko matkalta katteen etummaisen kiinnityksen kohdalta, siittä kuskin perseen juuresta.

Ihmettelin mikä hitto sen päälle nyt yks kaks kävi, kun mikään siihen ei varmasti ole osunut. Vetojännitys ja lämpötilan vaihtelut tallissa oli yksi ajatus, mutta sitten tuli mieleen, että voiko jarruneste ja/tai bräkcleaneri haurastuttaa muovia??
Jarrunestettä kun läikkyi kyseiseen kohtaan takakippoa täytellessä, kun se paikka on v-mäinen kaikin puolin. Putsailin sitä siten myös bräkcleanerin voimin.

Vinkki: kädenlämpöistä vettä jarrunesteen huuhteluun. Bräkleeni on aika kova myrkky, yleensä asetonia. Vettä letkusta kunnolla niin neutralisoi jarrunesteen.
Katteen halkeamiseen tuskin mitään vaikutusta, mut noin niinku yleensä [emoji106]
 
Vinkki: kädenlämpöistä vettä jarrunesteen huuhteluun. Bräkleeni on aika kova myrkky, yleensä asetonia. Vettä letkusta kunnolla niin neutralisoi jarrunesteen.
Katteen halkeamiseen tuskin mitään vaikutusta, mut noin niinku yleensä [emoji106]

Miula on tallissa semmoinen suihkepullo, mitä martat käyttää esim. kukkien sumutteluun.
Se on kätevä.
Toimii alkusammutusvälineenä, kuumien juttujen jäähdyttäjänä ja erilaisten nesteiden neurtalisointiin..
 
Englantilaista laatua !! :rant: katteiden sovittelua, melkein kaikki kiinnikkeet piti parsia uudelleen paikoilleen että sai edes jotenkin osumaan.
Väreistä ainakin tuli hienot yhdistelmät :D pitäisköhän oikein jättää tollaseksi ?
 

Liitetiedostot

  • kate1.jpg
    kate1.jpg
    40,5 KB · Katselut: 116
Pari päivää tallilla vfr750f:n kimpussa tarakaharakan kanssa ja aikaan saatiin kaikkien jarrusatuloiden pesu ja uudelleen kasaus ja takasatulaan uudet palat (oli ajettu vanhat palat raudalle asti), etupumppujen putsaus+uudet stefat+öljyt, ketjujen+takaswingin+muiden osien pesu perässä, vanneteipit molempiin vanteisiin. Huomenna jatkan duunin jälkeen oikean ylä katteen ja etulokarin maalauksella. Melko tyytyväinen pitää olla viikonlopun aikaan saannoksiin, kevät tulee vauhdilla.
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

ad15991cc6181c256652bb835bf8bf2e.jpg


Lisävalo olis paikallaan ja toimiikin vielä. Sille tuli tehtyä raudat tuonne etukatteen sisälle että pysyy tukevasti paikallaan. Enää pitää laittaa johdot siististi ja katteet paikalleen ni homma olis valmis.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
 
Jaahas... Bräkleeni sisältää asetonia ja se taas pehmentää ABS-muovia. Ettei nyt vaan tullu taas itse aiheutettu munaus :tyhmäminä:
 
Kun tyhjään runkoon on alettu tekemään moottoripyörää, jokainen asian kokenut tietää missä vaiheessa ollaan, kun aletaan sovittelemaan akkua paikoilleen...:jippikaijee:
 
Back
Ylös