Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
20170330_175935fa9d4.jpg


Mulla taitaa siihen mennä vielä ilta tahi pari, varsinkin kun takahäkki on vielä tässä kohtaa kaks suoraa parimetristä kankea :p
 



Akun miinuskaapeli kii ja bensaletkut kii niin ois ready to go. Kun katsoo tallista pihalle niin menohalut hyyty: Ensimmäinen 200m umpijäätä. Ois kyllä kiva lähtee ajaa viat ulos ja testata ajoasento.. tuntuu nimittäin liian pystyltä. Onneks clipareita saa alaspäin helposti.
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Katteet olis kasassa ja takapään kaikki laakerit tuli vaihdettua. Enää pitäis huomenna vaihdella jarrukengät ja sit vaan laittaa osat kiinni ja lähteä koeajolle.
 
Ei mitään pilkun tarkkaa touhua, mutta joku taso sentään.
Eihän sitä voi valmiissa rätkässä katsella pultin kantoja, jossa näkyy avaimen jäljet...
DSCN0lo080 (2).jpg
 
Otin peitteen pois, talutin toiseen ruutuun ja laitoin takas peiton alle uinumaan... :D Jos latailis akkua loppuillan? :right:
 
Ölpät ja suodin vaihdettu ja akku ladattu. Oli joku "asentaja" kiertänyt suotimen ihan kiinni asti. Aika erilaisen näköisenä lähti irti kun mitä oli kiinnitettäessä. :grin:
 
Askartelen-paskartelen etujarrunestesäiliölle telinettä. Brembon oma teline (säiliöllä) olisi kustantanut 50€ + postit.
 
Kesäauto lähti käyntiin kaasarirempasta huolimatta, joten se ensin tallista ulos pois pyörän tieltä. Pyörän päältä peitto pois ja käyntiin noin 50 sekunnin sahaamisen jälkeen kun syksyllä tuli käytettyä kaasarit tyhjäksi... Ääh... nokkaketju rallattaa lämpöisenäkin eli ei ollut parantunut talven aikana. Pyörä ja pirssi takaisin talliin ja Keno vetämään illan viimeiseen arvontaan... ketjun vaihto 500€ luokkaa ja mistäpä sitä muuten tekee tuollaisen summan kun parempi puolisko työttömänä / opiskelijana 35 vuoden työuran jälkeen :sad:

Prkl... kestäisköhän tuo Cebari ketjun kolinoineen vielä Saariston rengastien reissun kesäkuun alussa ja sitten lomarahoista hoitaisi ketjuhommelit kun tuohon remppaan ei oma uskallus ja osaaminen riitä... kyyyllä kait :D

Edit: Voi :hanuria:... täällä lätistessä ehti mennä Kenon peliaika kiinni ja kaljatkin loppu :grin:
 
Tallissa ei tapahdu tällä hetkellä muuta kuin kaljatölkkien tyhjenemistä. Kuutos-Erkkola odottaa että akka lähtee jatkamaan opettelua, mutta kun opettajan oma separi odottaa vielä jakoketjun kiristintä. On tilattu mutta ei ole tullut...
 
Tällä viikolla katteet melkein kaikki irroteltu, muutama sormikireydessä oleva pultti löytynyt moottorin ja rungon liitoksista. :thumbup:

Jarruletkut vaihdettu ja samalla kaikki muutkin nesteet. Samalla satulat herkistelty ja palat vaihdettu.

Vielä tarviis renkaat tilailla jostain ja alle saada. (Rata käyttöä silmällä pitäen) :orgmp:

Kaiken iloittelun jälkeen tietysti katteet levällään pitkin hallia ja joku toukokuun kaunis päivä niitä saa rueta paikalleen ruuvailemaan :thumbsup:
 
nokkaketju rallattaa lämpöisenäkin eli ei ollut parantunut talven aikana. Pyörä ja pirssi takaisin talliin ja Keno vetämään illan viimeiseen arvontaan... ketjun vaihto 500€ luokkaa ja mistäpä sitä muuten tekee tuollaisen summan kun parempi puolisko työttömänä / opiskelijana 35 vuoden työuran jälkeen :sad:

Prkl... kestäisköhän tuo Cebari ketjun kolinoineen vielä Saariston rengastien reissun kesäkuun alussa ja sitten lomarahoista hoitaisi ketjuhommelit kun tuohon remppaan ei oma uskallus ja osaaminen riitä... kyyyllä kait :D
Oletko kokeillut vaihtaa pelkkää kiristintä? Itsellä PC23 Cebarissa hiljeni ketju täysin pelkällä kiristimen vaihdolla.
 
Pitäisköhän ensi talveksi viritellä 1>3 haaroitusjohto ctekkiin...jos akut kytkis rinnan niin ei tarvis vaihtaa tapsia pyörästä toiseen. Vaikka ei se nyt iso homma ole kun on valmis pistoke joka laitteessa, ei tarvitse edes satulaa irrottaa. Tai jos tulee hankittua litiumakkuja niin sitten se ei käy...no, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
 
Pitäisköhän ensi talveksi viritellä 1>3 haaroitusjohto ctekkiin...jos akut kytkis rinnan niin ei tarvis vaihtaa tapsia pyörästä toiseen. Vaikka ei se nyt iso homma ole kun on valmis pistoke joka laitteessa, ei tarvitse edes satulaa irrottaa. Tai jos tulee hankittua litiumakkuja niin sitten se ei käy...no, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Mahtaa älylaturi olla paras mahdollinen kaveri lataamaan yhtäaikaa useaa akkua...:thumbup:
 
Pitäisköhän ensi talveksi viritellä 1>3 haaroitusjohto ctekkiin...jos akut kytkis rinnan niin ei tarvis vaihtaa tapsia pyörästä toiseen. Vaikka ei se nyt iso homma ole kun on valmis pistoke joka laitteessa, ei tarvitse edes satulaa irrottaa. Tai jos tulee hankittua litiumakkuja niin sitten se ei käy...no, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Ei ole hyvä ajatus lyijyakullakaan, koska rinnankytketyt akut pyrkivät aina tasaamaan varauksensa. Kun akut eivät kuitenkaan todennäköisesti ole sen enempää kapasiteetiltaan, iältään kuin kunnoltaankaan identtisiä, lopputulos on se, että lataustilanteessa joku akku on jo täysi kun muut ovat vielä vajaita, jolloin jotain yliladataan kenties pitkäänkin ennen kuin lataus siirtyy ylläpitotilaan.
 
kevät 2017.jpg

Bensapumpun vaihto mekaanisesta sähköiseen, termostaattikotelon tiivisteen vaihto ja pikkaisen maalailua. Sitten toivotaan toivotaan et se lähtis vielä tulille...
 
Pitäisköhän ensi talveksi viritellä 1>3 haaroitusjohto ctekkiin...jos akut kytkis rinnan niin ei tarvis vaihtaa tapsia pyörästä toiseen. Vaikka ei se nyt iso homma ole kun on valmis pistoke joka laitteessa, ei tarvitse edes satulaa irrottaa. Tai jos tulee hankittua litiumakkuja niin sitten se ei käy...no, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Tarvit jonkun ajastetun kolmijakoreleen, jotta laturi on kiinni yhessä akussa esim 24h ja sit seuraava.
 
Oletko kokeillut vaihtaa pelkkää kiristintä? Itsellä PC23 Cebarissa hiljeni ketju täysin pelkällä kiristimen vaihdolla.

No en... Tuolla kun pyöritelty jo yli 90 tkm, niin laitetaan kaikki hilut uusiksi kun purkamaan lähdetään. X11:ssa hiljeni myös kiristimen vaihdolla ja kiristin oli koneen kyljessä, mutta tuossa SC24:ssa keskellä konetta eli tosiaan samalla kertaa hoidetaan koko ketjupaketti.
 
Back
Ylös