• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin onhan siinä 3m rullassa tavaraa :grin: Toi mikä mulla on makso jonkun pari kymppiä.

Eipä tuossa korkeelta putoo jos kerran kokeilee.

Tilasin joskus yhden rullan tuota teippiä, piti ihan ok kun puhdisti pinnat jarrukliinerillä puhtaaksi ensin.
Sen punaisen suojanauhan irrottamisessa meinaa uskoa loppua, mutta kyllä se lähtee kun alkuun saa.
Sitä en osaa sanoa onko yhtä pitävää kuin aito, sveitsiläisessä laboratoriossa valmistettu 3M:right:
 
Miula on jotain tuon tyylistä 3M-teippiä, ainakin pakkauksen tekstin mukaan kestää mitä vaan...

Ostin paikallisesta kolme muovikoukkua, jossa on teippi valmiina.
Liimasin ne seinään ja ripustin niihin pyöräilykypärät.

No, kuningatar sanoi, että väärässä kohdassa.
Irroitin ne koukut ja laitoin 3M-teippiä ja liimasin uudestaan. Teippi kesti seinässä, mutta koukku irtosi teipistä.
Liimasin teipin koukkuun kiinni ja laitoin uudestaan seinään. Nyt irtosi koukku seinästä.
Joten ihan paskaa kaks'puolista teippiä.
Ostin paikallisesta uudet koukut ja pari viikkoa on fillarikypärät kestäneet seinällä.
 
WP.jpg
 
Ei toi alumiini oikeen tartu lattarautaan... on sielä sen verran pinta-alaa tarkoituksella että pitäis kyllä kestää jollain 2k epoksilla.

mä liimailin likan tuningpolon takakaaret jollain 2K peltiliimalla, en muista merkkiä , mutta niin kovaa jäi kiinni et hitsisaumat repee ennemmin kuin liimaus :blink:

eikä ruostu välistä kun ei jää paljasta peltiä.. ei tarvi hioa saumoja ja selvii tosi pienellä kittailulla :thumbup:
 
Kaivelin stefojen välistä paskaa. Ihme, että viiden tonnin katukilsoilla noinkin paljon sinne mennyt. Se oli se Jasun sorasurautus, saatana. Ehkä nyt hikoilevat vähemmän.

Ohjauslaakeria pitäis kirrata kait seuravaaks, ja jos toiset katteet tulee ajoissa, niin ne niitata paikalleen ennen Botniaa.

Loppujen lopuks kirrailen sitä ohjauslaakeria Botnian varikolla vanhat katteet paikallaan :paikallatuulee:
 
20170420_2331553d73c.jpg


Tuli nyv viimen nuo suorat tankokiinnikkeet ja kahvat ynnä vivut niin oli uteliaisuuttaan pakko kasata tuo keula valeeseen että sopiiko kaikki yhteen. Pikku modifikaatioita tarvitaan sinne tänne mutta kyllä nuo saadaan yhteen sopimaan. Tankin ja napulakoteloiden väliin ei kyllä vieläkään mee sunnuntaihesarista kun urheilusivut mutta jos ei osu niin sehän riittää.

Samalla listasin pikkasen tulevia töitä, ei tullu kun käsivarren mittanen lista :grin: Sillä tahdilla mitä tuonne pajalle tuntuu tätä nykyä kerkeevän menee rattosasti loppukesälle ennenkun tuota täytyy ulos asti kaivaa...
 
Onhan tuota jo tullut kausi avattua jo jonkin aikaa sitten, mutta pääsiäisen aikana oli hyvää aikaa kelien ollessa mitä nyt on, antaa Kotaraiselle (KTM 950 SM) hoivaa. Pääsiäisen pyhinä tuli tehtyä pienimuotoinen pikahuolto tulevaa kesää varten.

Ensimmäisenä tuli vaihdettua ja tasapainotettua takarengas, koska halvalla sai, niin ostin elämäni halvimman takakumen. Uusi Metzeler Karoo 3, 170-60-17, DOT 4213, kokonaista 20€, liikkeestä. Sitten vaihtoon meni ohjainlaakeri. Samalla tietty putkien ollessa irti, tuli vaihdettua uusi keulan huoltosetti (stefat, liut, öljyt). No pitihän ne ketjutkin vaihtaa rattaineen. Samalla tietty öljyt ja suodattimet. No kun paikat oli auki, tuli synkattua kaasarit ja herkisteltyä jarrulevyjen niitit ja tarkistettua sorvissa levyjen suoruus. Kun mopo oli kasassa, sai vaihdella talvella tilattuja oransseja eloksoituja tingentangelialumiiniosia ja ennenkaikkea sisutettua tallia oranssilla KTM Racing lipulla :grin:

Ja loppuun täytyy kyllä Motokeidasta taas kehua toimitusajasta. Kun keulaa en saanut paikalliseen huoltoon ja täydellistä huoltosettia ei paikallisista löytynyt, niin Motokeitaasta päivää ennen pääsisäistä iltapäivällä tilatessa, tuli osat seuraavalle päivälle alle 23h:ssa viereiseen postilokeroon. Näin sai oikeat osat nopeasti ja pyhinä sitten itse huollettua keulan, ja vielä ajettua.

Nyt oikeastaan saakin sitten vain ajella :orgmp2:

IMG_20170413_160414.jpg

IMG_20170414_163756_01.jpg

IMG_20170418_141645_01.jpg
 
^^Rekkamasa: Siisti pyykinkuivausteline!

Itse olin eilen vaihtamassa enskan piikkirenkaita kesänappuloihin. Huomasin, että takavanteesta on pinna mennyt poikki. No homma tyssäs sitten siihen.
 
Riivattujen LC4:sten päämanaaja näillä seuduilla, SeikkailuR, kävi loitsujensa kanssa JMH:n tallilla.

Muutaman värssyn ja parin rautasahan vedon jälkeen oli JMH irroittanut nokan ja syyllinen nikotteluun oli selvillä. Imupuolen keinuvivun neulalaakeri oli antautunut. Nokka menee uusiksi, mutta kyllä se siitä. Osatilaus on jo laitettu eteenpäin.

Saappaat jalassa tuo laite kuukahti :thumbup:
 
Voiko ihanammin päivän enää alkaa
Onko ihanampaa aamua kuin tää
Silmäs kun sä aukaiset
Kohta talliin vilkaiset...

DSCN012c8.jpg
 

Liitetiedostot

  • DSCN01s41.jpg
    DSCN01s41.jpg
    90,1 KB · Katselut: 106
Viimeksi muokattu:
Voiko ihanammin päivän enää alkaa
Onko ihanampaa aamua kuin tää
Silmäs kun sä aukaiset
Kohta talliin vilkaiset...

katso liitettä 13392

Itse asiassa ihan käsittämätön tuuri.
Renkaat oli nosturin päällä sarvikon pää lattiaa vasten ja satula Vespaa vasten.
Ainoa näkyvä vaurio on takavalon ympärillä olevassa katteessa, joten nyt oli kyllä niin paljon tuuria kuin vain voi olla. Niin ja akusta oli ruokalusikallinen karannut happoa, mutta sen huuhtelin pois.
Jos se olisi kaatunut toiselle kyljelle, niin tuho olisi ollut totaalinen.

Rätkä on ollut noilla sijoilla monta kuukautta ja vielä perjantaina se oli pystyssä.
Mikä lie pikkuhiljaa löystyminen tapahtunut, kun mitään kiinnitysjuttuja ei ollut rikki.
Rätkässäe i ollut sitä omaa telinettä, vaan oli ihan eturenkaan varassa.
Tiistaina tutkitaan tarkemmin vahingot.
 
Hyvä homma, vois kuvitella tollaseen vehkeeseen katepalojen hankkimisen olevan jokseenkin haastavaa.

Takarenkaan irrotin, ja siitä rattaan. JTR1800-46 näyttäis olevan paikallaan (vakio 44), sen perusteella netistä kaivettu mitat ja lähetetty tilaus custom 52 piikkisestä kun 47 suurin mitä tohon tehtaalta saa. Lahen moponetissä näyttäis olevan vielä yksi kappale sopivaa eturatasta joka täytynee käydä poimimassa kans talteen ennenkun joku muu ehtii, kohtuuhankala laite saada rattaita tuo.

Niijja liinotin pyörän paremmin kiinni, en löytäny toisen puolen ratasvyötä mistään niin panin pari sellasta vetäen kiristettävää "minarinnauhaa" paremman puutteessa.
 
Voiko ihanammin päivän enää alkaa
Onko ihanampaa aamua kuin tää
Silmäs kun sä aukaiset
Kohta talliin vilkaiset...

katso liitettä 13392

Kuusi (6) vuotta se kesti.
Runko oli murtunut etummaisen palan juuresta ja se osio, jossa eturengas on.
Oli nyykähtänyt reilu viisi senttiä alaspäin ja se liike oli varmana toiminut alkusysäyksenä rätkän kaatumiselle.

Joten pitäskö lähteä siltoja rakentamaan, kun on lujuuslaskelmat hallussa...:thumbsup:

DSCN01s41.jpg
 
Back
Ylös