Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin kaksi minuuttia sitten kaalilavettiin etupyörän laakerin.
Puolet motonetin hinnasta:thumbup:
Katotaan kauan matka kestää.

kling klong, 272,48 kiitos :pissed::pissed::pissed: Pitkittäistukivarret jätin kun oli ihan hyvän näköiset mut joustintuet (alatukivarret mihin tulee jousi), poikittaiset alatukivarret, ylätukivarret, vakaajan linkkitangot, jarrulevyt ja palat laitoin tulemaan. Ans kattoo ehtiskö täksi viikonlopuksi. Suoraan sanoen vähän toivon ettei kun ois tarkotus pyörää tehä koko päivä mut millonkohan tonkaan sit taas tekee jos ei nyt, ei viitti uusia kesänakkeja pilata...

Onpahan vähän jumalaisen montaa eri jarrulevyä ja palaa noihin, meinas jo usko loppua ja vieläkin jäi vähän kaihertaan kun en millään viittiny mennä tonne pimeeseen purkaa vanhoja irti varsinkin kun ulkokehällä oleva ruosterinki vähän vihjais et noi levyt mitkä sielä nyt on taitaa olla väärät...
 
Sehän se, EVO 200 tarkalleen. Hieno laite kertakaikkiaan.
Niistä kyllä kuulee pelkästään hyvää. Itse olen kokeillut aikanaan Wärtsilässä vanhempaa Minarcmig 180:stä jossa tosin oli ydinjätelankakerä..ei siis ollut parhaimmillaan mutta myönteinen kuva siitä jäi.
Omat hitsaukset hoituu pääasiassa 80-luvun Kempillä (Kempomat) ja sitten Minarc 150-puikkoinvertterillä johon tuli hankittua TIG-poltin. Loistavia laitteita molemmat :jippikaijee:
 
^ Muistan edelleen elävästi kun tuon kävin Lahden HR-Serviceltä hakemassa, ilmoitin ovella että päivää nyt tarttis saada hitsuukone mut mä en osaa hitsata, oli sillä myyty tuo kun kaveri tokas että ei se mitään tää kone osaa :;):

20170509_223039ec858.jpg

20170509_223732abb9e.jpg


Hai-mounttia pukkaa, oisin halunnu sen hiukan taaemmas mut sitten toi jalka ois tullu ihan juureen niin päädyin tollaseen välimallin ratkaisuun. Sunnuntaina kunnon naapurinkiusauspäivä kun pitäis leikata sen 637 "korvapuustia" rosteriputkesta rälläkällä ja askarrella niistä uus väliputki.

(huomaa kuormaliinat, tuli opittua kerrasta...)

Tulis ny jo uus takaratas, kuitenki ennen vappua jo maksettu... Jos ei tällä viikolla tule niin tarvii alkaa kovistelemaan että mikä mättää...
 
Jollain se vielä kuittaa jollain vastoinkäymisellä.
Kävin Cagivan kylmästä talvisäilöstä alkuviikosta.
Laitoin akun kiinni, joka on ollut talven lämpimässä autotallissa, edellisenä päivänä ladattu, ei mitään turhia ylläpitolatauksia.
Starttasin pari kertaa, kunnes hokasin, että se sammutusnappi oli väärässä asennossa.
Laitoin sammutusnapin toiseen asentoon ja rätkä käynnistyi.
Tänään kaadoin tankiin lumilingon bensat, kun siitä lumilingosta tyhjensin tankin kesäksi, että saa kaasarin tyhjäksi (ei bensahanaa) ja johonkin se kannu piti tyhjentää, että voi ostaa kotiin tuoretta bensaa ruohoinleikkurille.
kävin ajamassa 25km, hyvin toimi.
Ainoat keväthuoltoon liittyvät toimet oli laittaa renkaisiin ilmaa myös alapuolelle ja rasvata vitjat.
Okei, vaihdoin mie siihen etujarruvalokatkaisijan, vaikka edessä ei ole jarruvaloa, mutta se temppuili jo viime syksynä, siis se katkaisija.

Kannattaa näköjään roudata rätkän viereen starttipilotti, tuoretta bensaa, vara-akku ja kaapelit, niin se säikähtää ja toimii heti kunnolla.
 
Tänään tuli etujarrulevyjen mukaan teetätetty takalevy Z1300 Möhköön
Pitää vielä maalata vanne ja levyn keskiö.
Mutta huomenna pitää mennä muiden motoristien seuraksi Kajaanin moottoripyörätapahtumaan!
IMG-20170518-WA0009.jpg
 
Oli eilen pikkuinen jumppa parin kaverin kanssa liittää 105 kiloinen Möhkön motti runkoon. Tai tässä tapauksessa liittää runko kyljellään olleeseen moottoriin..
20170517_204407.jpg
 
Tuunasin pojanpojalle (1,5 v) ensimmäisen kakspyöräsen. :grin:
Tuosta se lähtee! Tuliko lie liikaa oman maun mukanen ?
 

Liitetiedostot

  • 20170520_132858.jpg
    20170520_132858.jpg
    95,1 KB · Katselut: 129
Naapurin poitsun mopoon yritettiin takakumi vaihtaa, vaihtamatta prkle jäi :rant: Omatekoinen bead breaker toimi hemmetin hienosti, vanha kumi lähti vanteelta parilla raudalla tosta vaan, uus kumi ensin defalla lämpöiseksi, eka puolisko painamalla vanteelle, toinen ei sitten noussutkaan reunan yli. Ei hyppimällä ei raudoilla ei stana millään, siihen päätettiin lopettaa kun eka rauta väänty ja toinen katkes! :blink:
 
Naapurin poitsun mopoon yritettiin takakumi vaihtaa, vaihtamatta prkle jäi :rant: Omatekoinen bead breaker toimi hemmetin hienosti, vanha kumi lähti vanteelta parilla raudalla tosta vaan, uus kumi ensin defalla lämpöiseksi, eka puolisko painamalla vanteelle, toinen ei sitten noussutkaan reunan yli. Ei hyppimällä ei raudoilla ei stana millään, siihen päätettiin lopettaa kun eka rauta väänty ja toinen katkes! :blink:

Toimiskohan? Vähän reilummin nippareita ja oikeasti tiukalle.
 
Häätyy huomenna vielä yrittää jotain, mä en luovuta kovin herkästi mutkun alkaa raudat katkeemaan niin jotain on sillon pielessä... Viimesenä yritin vielä isolla sorkkaraudalla mut olin tuntevinani peltisen pinnavanteen vääntyvän niin päätin lopettaa.
 
Oliko venttiilin sielu kiinni? Ilman sitä pitäisi nousta paremmin. Onko tubeless? Jos muu ei auta, niin bräkleeniä vanteen raosta ja lieskaa perään :) Oon testannut ja toimi. Vähän jotain suojavarustetta voi pukea ensin :grin:
 
Pinnavanne, eli sisäkumilla. Ja ongelma oli siis se ettei kumin jälkimmäinen "beadi" suostunut sitten millään vanteen reunan yli siitäkään huolimatta että vain minuuttia aikaisemmin painoin sen ensimmäisen beadin vanteelle käsin ilman suurempaa vastusta.
 
No niin, luin vain toisella silmällä...

Mutta joo, myös toi nippusidekonsti on kokeiltu ja toimivaksi havaittu. Myös liinat käy.
 
Pinnavanne, eli sisäkumilla. Ja ongelma oli siis se ettei kumin jälkimmäinen "beadi" suostunut sitten millään vanteen reunan yli siitäkään huolimatta että vain minuuttia aikaisemmin painoin sen ensimmäisen beadin vanteelle käsin ilman suurempaa vastusta.

Eka reunahan nyt aina lumpsahtaa melkein painamalla renkaasta, mutta toka reuna sitten vaatii polvia ja käsiä että se tokareunan kampeamiskohadan 180 astetta vastakkainen reuna on "sisällä" vanteen keskiurassa antaen tilaa kammeta toinen reuna yli. Muuten ei mene.
 
Naapurin poitsun mopoon yritettiin takakumi vaihtaa, vaihtamatta prkle jäi :rant: Omatekoinen bead breaker toimi hemmetin hienosti, vanha kumi lähti vanteelta parilla raudalla tosta vaan, uus kumi ensin defalla lämpöiseksi, eka puolisko painamalla vanteelle, toinen ei sitten noussutkaan reunan yli. Ei hyppimällä ei raudoilla ei stana millään, siihen päätettiin lopettaa kun eka rauta väänty ja toinen katkes! :blink:

ja monta euroa tällä toimenpiteellä säästettiin...
 
Virityksen ensimmäinen aste on nopea väritys. Saas nähdä, menikö liian nopeaksi, ja mihin pusikkoon tällä kertaa syöksytään, mut just nyt on hyvä.

Valokatteilla ja valuvanteilla pitää ottaa toinen sessio, jahka on ajankohtaista laittaa ne kiinni.

DSC_0312_zpsnalvbiez.jpg


DSC_0313_zpstqd4vkrg.jpg


d72bb030-394a-46a0-9062-08e0e384d38d_zps3mtp1xvj.jpg
 
Back
Ylös