• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotain pientä tapahtunut tallissakin tässä.

Lauantain starttitilanteessa oli pata ja runko lattialla. Ja koska motti on vähän kettumaisen mallinen ja painoinen nostaa runkoon, päädyin nostamaan rungon moottorin päälle. Huomattavasti helpompi tehdä noin päin. Siitä sitten kahteen pekkaan nosto pukkien päälle ja moottorin kiinnikkeet momenttiin. Seuraavana steppinä sivusta nostava pukki paikoilleen, että mopoa on helpompi liikutella. Tämän jälkeen väliaikainen alakolmio takas hyllyyn ja keula pakettina paikoilleen.

Lauantain jälkeen tuo alkoi jo taas muistuttaa moottoripyörää. Sunnuntain pari tuntisesta suurin osa meniki sitten sähköjen ja vaijereiden reititystä tehdessä (näistähän ei ikinä kannata ottaa kuvaa purkaessa) ja n. kolmannellatoista iteraatiolla kaikki istui passelisti paikoilleen. Sitten ei muuta kuin ruiskorungot ja ilmaboksi paikoilleen ja tankkia perään. Ja tietty sen verran piti hifistellä, että hiilarinen tankkikate löysi paikkansa vakion tilalta. Saa nähä maalaanko tankin vai saako jäädä mustaksi. Eli putkistoa ja syyläriä vaille käynnistyskuntoinen paketti tällä hetkellä.
 

Liitetiedostot

  • LauantaiStartti.jpg
    LauantaiStartti.jpg
    702,7 KB · Katselut: 193
  • LauantaiStoppi.jpg
    LauantaiStoppi.jpg
    639,7 KB · Katselut: 183
  • NostoPukeille.jpg
    NostoPukeille.jpg
    808,4 KB · Katselut: 179
  • SunnuntaiStoppi.jpg
    SunnuntaiStoppi.jpg
    768,8 KB · Katselut: 189
Jotain pientä tapahtunut tallissakin tässä.

Lauantain starttitilanteessa oli pata ja runko lattialla. Ja koska motti on vähän kettumaisen mallinen ja painoinen nostaa runkoon, päädyin nostamaan rungon moottorin päälle. Huomattavasti helpompi tehdä noin päin. Siitä sitten kahteen pekkaan nosto pukkien päälle ja moottorin kiinnikkeet momenttiin. Seuraavana steppinä sivusta nostava pukki paikoilleen, että mopoa on helpompi liikutella. Tämän jälkeen väliaikainen alakolmio takas hyllyyn ja keula pakettina paikoilleen.

Lauantain jälkeen tuo alkoi jo taas muistuttaa moottoripyörää. Sunnuntain pari tuntisesta suurin osa meniki sitten sähköjen ja vaijereiden reititystä tehdessä (näistähän ei ikinä kannata ottaa kuvaa purkaessa) ja n. kolmannellatoista iteraatiolla kaikki istui passelisti paikoilleen. Sitten ei muuta kuin ruiskorungot ja ilmaboksi paikoilleen ja tankkia perään. Ja tietty sen verran piti hifistellä, että hiilarinen tankkikate löysi paikkansa vakion tilalta. Saa nähä maalaanko tankin vai saako jäädä mustaksi. Eli putkistoa ja syyläriä vaille käynnistyskuntoinen paketti tällä hetkellä.

Hyvä konsti toi rungon nostaminen moottoriin
Saman tyylistä käyttänyt moottori"norsulla" nousee kätevästä yksin touhutessa
ja voi olla swingit renkatta ym paikallaan jos ei muuta tarvetta niitten irrotellule ole
 
Japanista alkuperäistä Suzuki-osaa.
Seuraavaksi kansi irti ja osat kohti kansikorjaamoa.
 

Liitetiedostot

  • 2735dd8815335636_o.jpg
    2735dd8815335636_o.jpg
    96,9 KB · Katselut: 67
Ja on Triumphikin edistynyt.

Vesi- ja öljysyylärit kävi uimassa ultraäänipesurissa. Niiden päälle vielä uutta kilikolimustaa ja ne pääsee asentamaan.
 

Liitetiedostot

  • 27500885469671_o.jpg
    27500885469671_o.jpg
    99,2 KB · Katselut: 108
436655a78450db4d42.jpg

Lattarauran viäntelyä... Staattorin koppa tuli kans maalattua ryppymustalla.

436655a78450dc0ad7.jpg

Stunttihäkin tilalle hiukan kevennystä

436655a78450dce96f.jpg


436655a78450dda36c.jpg


Seuraavaks tarttis keksiä miksei tuo kerpele lataa kunnolla... tyhjäkäynnillä tulee 13.1v, kierroksilla tasainen 12.6v, staattori mitattu, johdot paranneltu joten seuraava epäilty on latausvirransäädin... Niijja tietty kehittää uus maski. EN ollu tyytyväinen vanhaan ja poistaessa paneelit vaurioitui sen verran pahasti että lens roskiin (peukut 3M:n harmaalle kakspuol "vaahto"teipille, hitto että oli tiukassa!)

Hittoku tuo takaratas näyttää kuvissa ihan älyttömän isolta vaikkei se nyt niin suuri ole in rial laif...
 
Pyörä toimii, huolto hoidettu syksyllä, joten tallissa olisi hiljaista...

...ellei sitten rouva olisi murtanut joulun alla liukasteltuaan kättään, jonka seurauksena piti hommata invavarusteinen ajoneuvo eli automaattilootalla varustettu Honda CR-V. Hondan pikkuvioista viimeisimpänä hoidettu rikkinäinen keskuslukko. Kaikki muut ovet aukesivat, mutta kuskin ei. Tyyppivikana kuljettajan oven keskuslukon moottori, jonka hinta Länsi-autossa 130;-. Tilasin ebaystä kiinankopion yksinkertaisesta aktuaattorista 10,94 posteineen ja kahden viikon odottelun jälkeen osa pöydällä. Youtuben videon avulla 1,5 tuntia myöhemmin keskuslukko pelittää taas :WAZAAP:

Rouva kun saa kätensä kuntoon, niin ajakoon manuaalilla ja minä saan Hondan myös talviajoon... mää oon kohta ympärivuotinen Hondamies :)
 
Chaos Garagessa illan ohjelmassa kotariin uusi bensapumppu ja suodattimet, triumppiin mosfet lataussäädin ja sähköhommia.
 

Liitetiedostot

  • FB_IMG_1518211607295.jpg
    FB_IMG_1518211607295.jpg
    76,8 KB · Katselut: 118
Ebaysta käytetty shindengen fh020aa, vähän epäilytti että onko näissäkin kopioita niin ostin varuilta käytetyn s1000rr:stä niin on ainakin aito. Viisikymppiä siihen, kaveriksi triumphin oma välikaapeli T2500676 jotain vähän päälle kympin niin homma oli plug and play. Tyhjäkäynnilläkin lataa nyt päälle 14v eli toimii.
 
Olraidis tarvii pitää silmällä jos itekkin tollasen nappais!

436655a7f38bd35688.jpg


436655a7f38bdedf7f.jpg


Vattapataan tuli roiskittua ryppymustat tänään päälle, ihan kohtuu onnistunu lopputulos, mitä nyt näköjään tonna sarvien väliin jäi vähän pohjamaali loistamaan läpi mut eiköhän kivipölly sen puhalla kohtapian joko umpeen tai paljaaksi kuitenkin...
 
Lähtötilanteeseen nähden putket ei oo kovin pahasti vinossa.
 

Liitetiedostot

  • Perä.jpg
    Perä.jpg
    68,9 KB · Katselut: 218
  • Sivusta.jpg
    Sivusta.jpg
    175,5 KB · Katselut: 205
Lähtötilanteeseen nähden putket ei oo kovin pahasti vinossa.

Ja jos joku käy aukomaan päätään, niin toteat vain kylmästi, että vasemmalle taittuvissa mutkissa tarvitaan suurempi maavara :)

Puolen pöntön verran sinne tai tänne ei Motorsportissa ole mikhään... :p
 
Cafe racer tarvis vielä kaasareiden synkkauksen, mutta hondan hieno systeemi tarvii sellaset nipat letkuille ja sellaisiahan ei tietenkään ole.
 
Ilma- ja öljysyylärit kävi ultraäänipesussa ja sai lämpöäkestävää mattamustaa päälle.
Alkukäyrätkin nostin päälle, vaikka yhdistäjän jälkeinen osio on rakentamatta kokonaan. Lähinnä mallailin, menikö syyläreiden asennus nappiin.

Sit ois kohta tankin vuoro ja siinä onkin melkoisesti rakentamista.
 

Liitetiedostot

  • 27912594_10213350432167688_488961462144043029_o.jpg
    27912594_10213350432167688_488961462144043029_o.jpg
    99,4 KB · Katselut: 65
Back
Ylös