Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tommonen siitä Biltsun kilikalipurkilla maalatusta yläkatteesta tuli. Toi Biltsun purkki on about Hondan passion red 109-väri. Tossa lokarissa se Hondan väri on aika orggiksena. Kiiltoa ei tietenkään saa ihan samanlaista kuin tehtaalla, ainakaan meikäturaaja.
 

Liitetiedostot

  • IMG0901A.jpg
    IMG0901A.jpg
    94,6 KB · Katselut: 139
Seuraavana työlistalla on kerätä motivaatiota pyytää jotain korjaamoa hakemaan romu pois pihasta.

Tosipikkuninjan saaga on saanut päätöksensä. Polttoaineessa oli vika, haisi kuulemma oudolle (mutta ei ainakaan selvästi dieselille tms) ja kun polttoainejärjestelmää oli saatu huuhdeltua riittävästi vekotin lähti taas käyntiin ja käy normaalisti.
 
Tosipikkuninjan saaga on saanut päätöksensä. Polttoaineessa oli vika, haisi kuulemma oudolle (mutta ei ainakaan selvästi dieselille tms) ja kun polttoainejärjestelmää oli saatu huuhdeltua riittävästi vekotin lähti taas käyntiin ja käy normaalisti.

Peukku sille että selvisi. Jos se viimeisin tankkauspaikka syksyllä oli tiedossa (ja todistettavissa joko kuitilla tai korttimaksun tiliotteella), niin hyvällä onnella sieltä vois löytyä maksaja korjaamolaskulle. Toki tämä sillä olettamuksella, että ovat saaneet muitakin reklamaatioita ja ovat tietoisia mahdollisesta ongelmasta.
 
Noniin, nyt sain vihdoin tuon projektin ajoon. Hurjat 15km eilen :)

Pikkujuttuja pitää vielä tehdä, mutta tankki on täynnä jos tien päälle haluaa.

mopo.jpg

IMG_20180506_143201_resized_20180507_092616680.jpg
 

No nyt on hieno peli!
Komeet pakoputket :orgmp:

Ite ostin soodapuhaltimen ja puhaltelin kurapyörän moottorin kopasta maalit pois.
Sitten bongasin, että kurapyörän sylinterin pakokanavia on portattu ja illalla lueskelin teoriatietoa aiheesta.
 

Liitetiedostot

  • 31945940_10213951761360542_319377165449691136_n.jpg
    31945940_10213951761360542_319377165449691136_n.jpg
    70,9 KB · Katselut: 85
  • 31945668_10213953066873179_1515269701888901120_n.jpg
    31945668_10213953066873179_1515269701888901120_n.jpg
    57,3 KB · Katselut: 108
  • 487122.jpg
    487122.jpg
    38,6 KB · Katselut: 74
Viimeksi muokattu:
Pientä huoltoa, multiin uudet ölpät ja suodin. Suotimeen ei pääse käsiksi ilman pohjapanssarin irrotusta. Se taas ei irtoo ellei irrota keskiseisontatukea ensin. Vähän ylimääräistä nykräystä, mutta tulipahan samalla uusittua vaseliinit keskijalan niveliin, toinen olikin kuiva.

Jos huomenna kurkkais eturatasta. Ketju ei vielä valittele mutta miksei setin vois vaihtaakin, onhan sillä jo noin 35000 takana.

Edit: no nyt on kurkattu. On siinä sen verran kynnystä että vaihto olis tarpeen. Arvelen että nousee pohjasta kovemmassa vedossa. Takarattaassakin on lievää kulumaa, pitää mitata vielä ketju. Jos se on vielä mitoissaan niin vaihdan pelkän eturattaan, jos lähellä loppua niin vaihtoon män koko setti.
 
Viimeksi muokattu:
Gpz pyörällä ajelin ja oli hauskaa 136km mutta noin viiden kilometrin päässä kotoa alkoi huonosti käydä? Päätin nilkuttaa niin lähelle kotia kuin sillä pääsee ja kotipihaan toi. Toinen puola paskana. Kattelin ebaystä niin hassun halvalla oli kiinassa puolia. 16 euroa kuluineen. 2 Kawasakia rikki. 2 ehjää vanhaa Harrikan romua ainakin toistaiseksi kunnossa. Virittelin jo toiseen työkaluja.

Minun kalusto aika iäkästä. Uudemmat pyörät tahtoo olla aika sieluttomia.

Eeron puistossa saa hyviä kuvia kun kotona tahtoo takana olla rutoa ja romuja.


https://aijaa.com/img/b/00434/14570932.jpg Tuossa tuo minun Zeta.
 
Penkin rälläköintiä herkällä tatsilla.
dv2ixZe.jpg


Nyt istumataso enemmän vaaterissa ja pylly hyväksyy.
MM6PqaT.jpg
 
436655b1449dc4bfcb.jpg


Kyllästyin kanniskelemaan mukana sitä kantoraketin kokoista orkkis pönttöä ja päädyin sitten rakentamaan ton väliputken taas kerran uudestaan. Ihan pikkasen ois saanu jäädä enempi vaateriin niin olis seurannu perän linjaa paremmin mut toi on yhdistetty kahdesta vanhasta putkesta niin toi oli paras miten sain ne kohtaamaan. Onhan se orkkis pönttö painava mut voiko olla ihan oikeesti vai onko se vaan psykotappista kun ton pöntön kanssa, vaikka se on korkeemmalla mut kun se on paljon kevyempi ja lähempänä koko pyörä tuntuu paljon ketterämmältä! Samoin sain aika varman vahvistuksen sille et toi on PAKKO olla jossain vaiheessa flash:atty koska se originelli putkella esiintynyt kaasun avauksessa tapahtunut pohtiminen katos heti kun laitto ton purkin takas, nyt kaasun vaste on täysin viiveetön.

436655b1449dc79e2c.jpg


Täytyy sanoa et nyt alkaa pyörä olla kokolailla siinä kuosissa että voin viimein sanoa olevani tyytyväinen sen ulkonäköön. Toi etupään johtosarja tarvii vielä käärästä umpeen ennen parin viikon päästä olevaa Brittirallia.
 
Mikä tuo Masan putki on? Danmoto? Ihan asiallisen näköinen pömpeli. Millaiset äänet siinä on?
 
Danmoto JISU:han se, pikkukaasulla käy oikeinkin siivosti taajamassa sen jälkeen kun täältä saaduilla ohjeilla räätälöin siihen killerin, ilman piti ihan hirveätä mekkalaa. Sain sen killeriputken muutamalla yrityksellä viritettyä niin että normiajossa kyllä kuuluu muttei ainakaan omaan korvaan häiritsevästi, mutta sit kun vedetään naru kireelle niin räimettä riittää lähitienoo täyteen :grin:
 
Ok. Pitänee etsiä tuohon omaan V2:een jotain 'täysimittaista' sliparia. Nyt on kiinni kiinanvaimennin ja ääntä voisi kuvailla rätinäksi.
 
Ok. Pitänee etsiä tuohon omaan V2:een jotain 'täysimittaista' sliparia. Nyt on kiinni kiinanvaimennin ja ääntä voisi kuvailla rätinäksi.

Sliparin koko ei kerro sinänsä suoraan äänistä mitään. Edelliseen caferaaseriin K100 Bemuun tuli kaljatölkin kokoisella kiinanvaimentimelle ihan jees soundi, joka killerillä loiveni hyvinkin siedettäväksi sopivan räyhästä
Mutta viime talven proggis onnistui yli kaikkien odotusten. Tuubiin ladattu alimmainen video ei kerro totuutta, ääni on todella hieno. Ilman killeriä. Alla linkit; putkiston syntyprosessi, linkki Aliexpressiin ja video soundista.

http://miikasalo.blogspot.com/2018/01/paniikkia-pukkaa.html
https://www.aliexpress.com/item/51-...3.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4ddUL ERB
 
XX:ään vaihdettu kaikki nesteet, tulpat, suodattimet. Poistettu ja purettu viritelmät, nyt odotellaan katteita ja vaimentimia saapuvaksi jotta pääsee kokeileen onko tuo elossa muutoin. Talven projektia aloin jo näin kesälomalla askartelemaan.:jpstyle:
 
Ketjurasvari asennettu.
Uusi eturatas ja ketju (takaratas vaihdettu aiemmin).
Mutta miksi vitussa miun ketjun asennusohjeissa lukee, että klipsillä ja paketissa on klipsi, mutta ketju ei ole:rant:

Nyt pitäs sitten jostain löytää niittaustyökalu, että saa ketjut paikoilleen...

V I T T U, kun ei tullut tarkastettua koko ketjupaketin sisältöä etukäteen.
Tarkastin vain lenkkimäärän ja sen, että klipsi löytyy, mutta vastakappale on mallia niitattava...:rant:
 
Juuh... Tänään opimme, ettei biltsun 520 niittauspala seurustele didin vt2 ketjujen kanssa. Uusiks menee oikean palan kanssa.

Vittuko luulin olevani niin viekas tässä ketjujen lyhennysprojektissa. Hyllystä löytyi meinaan 42 vähän käytetty takaratas 45:n tilalle, mutta kirivarat kotarissa tapissa.
 
Koneesta kaikki laakerit ja tiivisteet uusittu. Uus mäntä ja kiertokanki. Vehkeet on viilattu ja tasapainotettu.
Toleranssit tarkistettu. Hieman myös painoa pudotettu, kun starttimoottorin nappasin pois.

Seuraavaksi pitäis nostaa runkoon kiinni. Vanteille pyöräytin jo uudet Mezelerin 6days endurot :WAZAAP:

Onko muuten ehdotuksia, mikä pintalevy ois hyvä tohon pöydän päälle? Hieman on rispaantunu tuo nykyinen, kun on tullut pyöriteltyä moottoreita sen päällä.
 

Liitetiedostot

  • motti.jpg
    motti.jpg
    94,7 KB · Katselut: 114
Back
Ylös