Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
436655c3a58aed6de2.jpg


Benellin venakopan tiivisteitä Italiasta Belgian kautta odotellessa kaivelin vanhan väliprojektin tallin hyllyltä, jos vaan löydän mun taltat niin kaivertellen tuon kaulataskun huomenna käsipelillä, viitti maksaa yli kolmea kymppiä yhdestä terästä yläjyrsimeen kun en sellaista itse edes omista...

Tuosta tulee nätti ! :rakastunut:
 
Satriani klooni hieman typistetyllä pesällä ku lankku on rahtusen lyhyt. Kaulana tulee olemaan tosin "vain" vanhasta Washburnista pelastettu kun nykyään ei EU-alueelle saa enää tuolta idästä puutavaraa tuoda. Eleistä ei vielä mitään tietoa, toi on tollanen tehdään hiukkasen aina kun ehditään projekti, emmä oikeestaan osaa enää ees soittaa kun toi vasen ranne on aina kipeänä mut kerta puutavarat löyty hyllystä niin miksei, projektissa on tällä hetkellä kiinni varmaan viitisen euroa :grin:
 
Satriani klooni hieman typistetyllä pesällä ku lankku on rahtusen lyhyt. Kaulana tulee olemaan tosin "vain" vanhasta Washburnista pelastettu kun nykyään ei EU-alueelle saa enää tuolta idästä puutavaraa tuoda. Eleistä ei vielä mitään tietoa, toi on tollanen tehdään hiukkasen aina kun ehditään projekti, emmä oikeestaan osaa enää ees soittaa kun toi vasen ranne on aina kipeänä mut kerta puutavarat löyty hyllystä niin miksei, projektissa on tällä hetkellä kiinni varmaan viitisen euroa :grin:

Mitkä mikit tuohon tulee? Mun silmään tupla humbukkerit, mut... ? Ja ihan perinteiset, ei mitkään patterimikit.
 
En todellakaan vielä tiedä, alkuperäisessä tais olla sinkula otelaudassa kiinni ja humppari tallan juuressa, ite en oo vielä päättäny niin pitkälle.
 
Ja tallissa, jossa seisoo myös Gilera SP01 osasina tapahtuu myös autojen kanssa:

Räppäsin aamupäivällä omaan MB E200CDI (w211):n W-Lightin s....nan ruman Typhoon 600:n, kun vaimo ajelee taas pitkää matkaa töihin ja tarvitsee kipeästi valoa. Omat valot kun on suoraan lainaten: "IHAN P....T!"
<clipclipclip>
Katsotaan mitä vaimo illalla töistä tultuaan sanoo. Ei mitään hajua miltä näyttää tuon valokuvio - ihan sama, parempi se on kuin alkuperäinen
Käväisin illalla Venäjällä. Nyt NÄKEE! Vastaantulijat vaihtaa kiitettävän ajoissa lyhyille - ihan kaikki. :p

Siitä virisi se lisävalojen ongelma: kun vaihdat lyhyille, et nää mitään. Katveeseen voisi piiloutua vaikka norsu. :rant:
Osansa tuolla on varmasti täysin kulahtaneilla lähivalojen projektoreilla, eli ne pitäisi myös vaihtaa. Ja linssikuvut hioa taas uudelleen, tai ostaa uudet linssit umpioihin. Bjärkkele!:hanuria:

Ja Masalla hieno kitara-aihio! Jaksaisiko sitä näin keksi-ikäisenä opetella tommsen näppäilyn? Ois aina halunnut opetella - vaimolla varmaan käryäisi käämit :p
 
Siitä virisi se lisävalojen ongelma: kun vaihdat lyhyille, et nää mitään. Katveeseen voisi piiloutua vaikka norsu. :rant:
Osansa tuolla on varmasti täysin kulahtaneilla lähivalojen projektoreilla, eli ne pitäisi myös vaihtaa. Ja linssikuvut hioa taas uudelleen, tai ostaa uudet linssit umpioihin. Bjärkkele!:hanuria:

Olen huomannut saman.
Kun vastaan tulee LED-hirviö, niin omat valot pitää vaihtaa lyhyille kolmea kilometriä ennen, että se LED-hirviö tajuaa vaihtaa lyhyille, koska sitä tuskin ne tavalliset kaukovalot häikäisee.
Sitten körötellään vailla näkyvyyttä pitkä matka...
 
Honda Monkey projektia harrastellut jo 07/2018 alkaen.

Moottorin lohkot ja kytkinkoppa tuli puhalleltua hienolla lasikuulalla ja hyvät tuli. Kytkinkoppa vaatii vielä maalin pintaan.

Ennen:
IMG_20190112_125523.jpg IMG_20190112_125538.jpg

Jälkeen:
IMG_20190112_132052.jpg IMG_20190112_132102.jpg
 
Eilen pääsin käymään tallissa, itsellä ei ole avaimia. Öljyt tarkistin kevättä silmällä pitäen, olivat kuivuneet alarajaan kun bensat, yms ovat haihtuneet. Keväällä täytyy ottaa käynnistysreissulle muutama desi ölppää mukaan, ja tsekata nesteet vielä. Syyläri lähtee huuhteluun sitten ajokauden aikana ja sisälle jotkut 20% nesteet, että jäähdyttää mahdollisimman hyvin. Aika vaatimatonta on nämä huoltelut talven aikana, kun ei ole itsellä avaimia talliin ja paikka muutenkin sellainen ettei siellä juuri mitään voisi tehdä. Todella hyvä talli kyllä muuten, siellä on suorastaan jopa kuuma.
 
Jos se keula tuntuu comppi auki parhaalta ja joustomatkaa jää käyttämättä röykyissäkin, ottaisin comppipakasta yhden niistä isoimmista shimmeistä pois. Isot lätkät vaikuttavat toki koko joustonopeusalueella koska taipuvat aina, mutta ennenkaikkea hitaan vaimennuksen alueella. Eli poistamalla niitä siirrät ruuvin säätöikkunaa ja otat jonkun verran nopeaa vaimennusta pois.
Enskapenan näkemystä tämä lähinnä mutta pääpiirteet pätevät nysäjoustoisissakin.
Ratavehkeessä ei kannata säikähtää jos joustomatkaa jää keulassa käyttämättä, jos keula on numeroiden valossa sopiva. Harrastelijan tapauksessa ongelma on painaumissa, ajoasennossa, ajolinjassa ja jarrutustekniikassa. Eli niiden virheet korjaamalla keulan koko joustomatka tulee käyttöön.
Ts ei kannata alkaa säätämään ja muuttamaan keulaa virheelliseen ajoon sopivaksi, koska sitten taasen se keula ei toimi ollenkaan kun korjaa virheet ja ajaa oikein.

Kovassa jarrussa radalla keula pohjaa sopivasti aina, ts käyttää koko joustomatkan, jos keulan jouset ja ilmajousi on sopiva. Löysällä komppipakalla keula (tuntuu löysältä) menee pohjaan nopeasti ja kovalla komppipakalla (keula tuntuu jäykältä) ehkä parin sekunnin kymmenyksen verran hitaammin. Eli rata-ajossa vaimennuksilla säädetään ensisijaisesti liikenopeutta, eli kuskin mielestä sitä kuinka paljon keula hakkaa käsille. Pidon kannalta sopivan pieni komppivaimennus olisi paras, mutta sitten taasen kuskista voi tuntua siltä että keula on tunnoton ja/tai elää liikaa. Nopein vaihtoehto on säätää keula sopivaksi ja sanoa kuskille että opettelee ajamaan.
 
Tuo on varmaankin ihan totta. Ja vaikka ei ratapeli olisikaan, ennen shimmien kanssa turaamista pitää olla oikeat jouset oikeilla painumilla alla. Hankala suunnistaa jos ei tiedä missä on.
 
436655c3b788ad8266.jpg


436655c3b788ae4bb9.jpg


Menee se näinki, ei siitä ihan puristesovite tullu joka ois ollu soinnin kannalta parempi mut ei voi mun taidoilla täydellistä odottaa... (Huomaa tussijäljet, ei rako) Sit pitäs alkaa pyöristellä tota koppaa.
 
Ratailun puolesta keula saisikin jäädä nykyiselleen.
Kumminkin valtaisa ajosta noin 15k km tulee pk-seudulla joten alustan on oltava joka tapauksessa kompromissi.
Luonne(vika) on vaan sellainen että jatkuvasti pyrkii löytämään ja joskus ihan keksimällä keksimää jotain puuhasteltavaa.

Ohjeet ja neuvot on hieno asia, mutta sitä kaipaisi aina perustelun, syyn/seurauksen jotta ymmärtää oikeasti miksi jotkut asiat toimii käytännössä miten toimivat.


Ratapäiviä olisi tänä vuonna tarkoitus kiertää mahdollisimman paljon Alastarolla ja Ahvenistolla ihan puhtaasti oppi mielessä
AT3 jos onnistuu ja omaan ajoon toivottavasti edes jotain johdonmukaisuutta minkä pohjalta pohtia tulevaa.
 
Pari vuotta sitten alkoi sivujalan tappokatkaisija kiukuttelemaan. Vihdoin sain sen avattua ja ihan tarpeeseen tuli puhdistus.
Kesällä sitten näkee aiheuttaako silti satunnaisia pätkimisiä
.
IMG-20190113-WA0001.jpg

Kuva on huono ja jälkeen kuva jäi ottamatta, ultraääni pesu teki kuitenkin ihmeitä.

Kawasakin mielestä ko. osa vaihdetaan eikä korjata jos se kiukuttelee
 
Tuommoiset härvelit olen tavannut heittää mäkeen ja kytkeä piuhat niin että katkaisin on jalka ylhäällä- asennossa.
 
Tuli pöytä, laatikosto ja putkisto. Vielä pukkaa sen verran flunssaa, että en jaksanut jäädä niputtamaan, mutta kun nuo kalusteet on kasassa, rupee talli oleen sähköjä vaille valmis.
 
Kiinan lediviirut laukkutelineessä olevien hehkulamppulyhtyjen tilalle, parin illan treeni: ekaksi ledivilkut kiinni ja kokeilemaan - aivan liian kiivas sykli. Pura asennus ja motonetista vastukset (10W), uusi asennus -kaskas- ei vaikutusta. Uudet vastukset, tykimmät (50W), ei vaikutusta. Koska diavelissa ledivilkut vakiona (pl Strada), ukko hippasen ymmällään tilanteesta. Jätin sitten vastukset pois, ja kiivas sykli edelleen - kunnes laitoin mopon tulille ja voilà - toimii niin kuin pitää (mopon "aivot" ilmeisesti herää vasta kun käynnissä...:dunno:). Japi hakee vielä huoltoon ja kesä saa tulla :smoking:
 
Pientä puuhastelua, asentelin tuollaisen tuplakuplan vakio tuulilasin tilalle.
 

Liitetiedostot

  • 001.jpg
    001.jpg
    91,4 KB · Katselut: 135
Varma kevään merkki kun ulkona tulee räntää ja #rataetana vietti päivän tallissa.
Pp-tuningin jalkatapit vihdoin kiinni ja sitten äänenvaimentimen irroitusta että sai takaiskarin irti. Tuli mieleeni että lähtee tuo vakioänäri hiton kuuseen niin olis helpompi irroitella iskariakin, painoakin sais helpommin pois kuin laiskasta kuljettajasta. No tuolla putkella pääsee Ahvenistolla. Iskari meni Motovillelle huoltoon
IMG_1157.jpg IMG_1158.jpg IMG_1160.jpg
 
Back
Ylös