Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Veinasin tehdä uudet startin piuhat, mutta kuten tavallista, niin pikkuasian äärellä ollaan.
Asun kaupungissa, missä ei ole kuvan mukaisia osia myytävänä.
image_view.php


Netistä löytyy.
https://www.jussinmaki.net/autosahko/tuote/suojakumi-piippu-9-16mm/4410320/
 
Italialainen moottoripyörä ja muovitankki.
Kiersin PA-liitintä paikoilleen ja ja se tankkissa oleva metallinen kierreholkki pyörästi vajaan vartin.

Nyt sitten muovitankin ja kierreholkin välistä tihkuu bensaa, ei paljon, mutta kuitenkin.

Tää on niitä hetkiä, kun ei vaan jaksa.
*kele mie oon tätä Cagiva Gran Canyonia rakentanut ja rakentanut.
Aina kun olen omasta mielestä edistynyt, niin Cagivan mielestä joku toinen paikka tarvitsee huolenpitoa.
Tässä ei auta enää edes Manaaja.

Joten korjausvinkkejä otetaan vastaan, vaikka juuri nyt ei huvitakkaan...
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Italialainen moottoripyörä ja muovitankki.
Kiersin PA-liitintä paikoilleen ja ja se tankkissa oleva metallinen kierreholkki pyörästi vajaan vartin.

Nyt sitten muovitankin ja kierreholkin välistä tihkuu bensaa, ei paljon, mutta kuitenkin.

Tää on niitä hetkiä, kun ei vaan jaksa.
*kele mie oon tätä Cagiva Gran Canyonia rakentanut ja rakentanut.
Aina kun olen omasta mielestä edistynyt, niin Cagivan mielestä joku toinen paikka tarvitsee huolenpitoa.
Tässä ei auta enää edes Manaaja.

Joten korjausvinkkejä otetaan vastaan, vaikka juuri nyt ei huvitakkaan...
En tunne tuon italiaanon anatomiaa, mutta saiskohan jollain tämmösellä https://m.motonet.fi/fi/tuote/602575/Plastic-Padding-Vuodonkorjaus-180-ml tiivistettyä?
 
Vaihdoin etupyörän laakerit ja uudet jalkatappien kumit kun sai sopivasti Stormista halvalla.
Sen ensimmäisen laakerin irroitus vaatikin vähän yritystä, kun se väliputki oli niin kapea ettei laakerin reunan ja putken väliin jäänyt juuri ollenkaan olasta mihin lyödä. Sain sillä tavalla, että ensin viilasin tangon pään teräväksi, sitten tanko sille olemattomalle olakselle ja vastasuunnasta kiilasin tangon tiukasti putken seinämää vasten isolla taltalla. Helppo on Äffässä etupyörä irroittaa ja laittaa kiinni, vastakohta takapyörälle.
 
436655cc9a5f88fdde.jpg
Tuommosen asentelin seinään, ehkä paras ostos talliin hyvään aikaan, aivan hemmetin kätevä! Piti vaan käyttää hieman luovuutta kun mulla ei ollukkaan kun 8mm sds+ terä niin piti uhrata huono kymppinen metalliterä että sai kairattua propunreiät tarpeeksi suuriksi.
 
Tankin puhditus, taas.

Puhdistin aiemmin tankin, kun ei bensa virrannut ja josta tuli sitten isompia ongelmia (kts. muovitankin korjaus http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/298404-Muovitankin-korjaus

Korjauksen jälkeen on ajettu reilu 100km ja taas alkoi bensapumppu ujeltamaan.

Homma uusiksi ja likaahan siellä oli reilusti.
Lika on kumimurskaa.
Vaihdoin kaikki letkut uusiin. Testimielessä halkaisin pari vanhaa letkua, että olisiko se kumimurska letkun sisäpinnasta irronnutta. Ei ollut.
Tankin huohottimen tiiviste on huonossa kunnossa ja C.S.I.-testien jälkeen olen melko varma, että tankissa irrallaan oleva kumimurska on samaa kuin tiivisteessä oleva.
Huohotin ei lähde irti, enkä ala väkivalloin sitä irti repimään.

Nyt olisi oikein mukava tietää, että paljon sitä tavaraa on siellä tankissa vielä jäljellä...
Mutta laitetaan vehkeet läjään ja ajamallahan se selviää.
SAM_0h153.jpg
SAMt_0151.jpg
 
Showan takapumpussa loppui reboundin vaimennusteho kesken ja takarengas alkoi kärsiä nopeissa mutkissa.
Nyt on tilattu racetechin Gold Valve ennen kuin rengas tuhoutuu turhaan.
Olis pitäny vaan hoitaa talvella tuokin niin olisi ollu Alastaroon toimivampi paketti.
 
Showan takapumpussa loppui reboundin vaimennusteho kesken ja takarengas alkoi kärsiä nopeissa mutkissa.
Nyt on tilattu racetechin Gold Valve ennen kuin rengas tuhoutuu turhaan.
Olis pitäny vaan hoitaa talvella tuokin niin olisi ollu Alastaroon toimivampi paketti.
Onko kuvaa renkaasta?
 
Vääntelin Adveen talvella ostetut Givin laukkuraudat paikalleen ja pesin laukut Imatran reissua varten. Jostain syystä ei ollut tuo rautojen asennus ihan "plug and play" vaan enempi "f*ck and pray". Lienekkö jossain välissä päässeet vähän vääntymään tai onkohan 950 advessa kiinnityskohdat ihan himpun eri paikassa? On kyllä aika hirvee ilmestys tuo mopo nyt noiden trekker 46 laukkujen kanssa :)- leveyttä vaivaset 110cm.
 
Onko kuvaa renkaasta?
Koitan kattoa jos löytyy joku. Nyt tuolla sataa liikaa ottaa uusia.
Kadulla ja mutkapätkillä urien reunat pysyi siistinä, mutta Ahvenistolla lähti vasemman kyljen vesiurien etureunat kulumaan rajusti alas, ja jättöreunat törrötti pystyssä.
Rebound oli vain 1/8 kierros auki, joten pieni tiukkaus alkoi näkyä jo keskemmällä käänteisenä kulumisena.
Oma ajatus on että rebound-shimmaus ei pysty mutkien "avauksissa" pitää jousivoimaa kurissa.
 
Vääntelin Misukan PR4:set GS Adven alle. Oli varaston viimeiset, seuraavaksi assurenkaaksi sitten Road 5.

-jp-
 
Monen kuukauden jälkeen pääsin taas omia mopedeita ropaamaan.

Venttiilivälyksien tsekkaus oli edessä. Vuosi sitten koneistettiin kansi ja putkitettiin uudet venttiileiden aukot ja sorvattiin niihin seetit venoille. Ymmärsin, että ois ollut valmis paketti, kun annoin koneistamolle mukaan kaikki hilppeet nokka-akseleita myöten. Noooh... Melkein :grin: 0,03 - 0,08 mm pitäisi olla venavälys.

Tänään jos jostain löytyis sopivat simmipalat, ni ois ihan jees. Täytyy alkaa kohta soittelemaan potentiaalisia paikkoja läpi.

edit. Tilasin äsken myös uudet ketjut ja rattaat.
Vakiot on 15/38. Nyt oli kiinni 15/43. Uudet ostin 16/38. Mukavasti tulee tippumaan kierrokset taajaman ulkopuolisia nopeuksia ajellessa. Hieman ärsyttää, kun ei ole kuin 530 kokoisia rattaita olemassa. Näihin tehoihin riittäisi 520 aivan mainiosti.
Suzuki GR650 siis kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman ärsyttää, kun ei ole kuin 530 kokoisia rattaita olemassa. Näihin tehoihin riittäisi 520 aivan mainiosti.
Suzuki GR650 siis kyseessä.

Jos eturissan akseli ei ole hurjan tiukalla sovituksella, niin voisiko hyvällä tuurilla JTF1439.15 (isompi halkaisija 22mm vs. 25,5mm) toimia eteen ja taakse näytti olevan JTR1825.38 (pitäisi katsoa sattuuko jako kohdilleen, epäilisin että käy)? Holkit saattaa tarvita.
 
Mie käytin 530 eturattaan sorvarilla, joka laihdutti sitä vastaamaan 525:sen mittoja.

On kuulemma sen verran kovaa tavaraa, että hommaan pitää paneutua ja vehkeet oltava kunnossa.
 
Mie käytin 530 eturattaan sorvarilla, joka laihdutti sitä vastaamaan 525:sen mittoja.

On kuulemma sen verran kovaa tavaraa, että hommaan pitää paneutua ja vehkeet oltava kunnossa.

Tässä kokeeksi ajoin kun toisella foorumilla tuli aiheeksi:

Kuula.jpg
Ajettu kuulaan Ø4 mm reikä käytetyllä halpamarketin kiviseinäporalla.

FAG6308.jpg
Sorvataan FAG-laakeria venäläisellä kovapalalla.
 
Olis tarkotus pinnoittaa vanteet plasti dip blaze keltasella, mutta mistään ei löydy kyseistä tuotetta. Ei kukaan tietäis mitä kautta sais kotimaasta, kun ulkomaan postikulut parille purnukalle on 50€ luokkaa..
 
Jos eturissan akseli ei ole hurjan tiukalla sovituksella, niin voisiko hyvällä tuurilla JTF1439.15 (isompi halkaisija 22mm vs. 25,5mm) toimia eteen ja taakse näytti olevan JTR1825.38 (pitäisi katsoa sattuuko jako kohdilleen, epäilisin että käy)? Holkit saattaa tarvita.

Kattelin rattaiden kokoja. Takaratas menee heittämällä. Eturattaan sisäosan sisähalkaisija on täysin sama ja sisäosan hampaiden ulko-osassa on eroa 0,5 mm (originaalissa 22,5 mm ja tässä 22 mm).

Laitoin tilaukseen nämä. Kiitos tiedoista!!!

520 ketjuja mulla on kolme pakettia uusia odottamassa ajamista.
Koitin peruuttaa 530 osat, mutta katotaan kuinka käy. Ebaysta kun tilasin, niin pitää laittaa myyjälle erikseen pyyntö, voiko peruuttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös