Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
436655d41f6534de3d.jpg


Kaks iltaa tota rytöluolaa ny raivannu, tuohon loppu juusto tänään... Eijjumalauta voi tulla KAHDEKSAA jätesäkkiä roskaa ton kokosesta tallista eikä toi oo vielä ees valmis, pajan puolelle ei vieläkään pääse ees sisälle kunnolla...
 
436655d41f6534de3d.jpg


Kaks iltaa tota rytöluolaa ny raivannu, tuohon loppu juusto tänään... Eijjumalauta voi tulla KAHDEKSAA jätesäkkiä roskaa ton kokosesta tallista eikä toi oo vielä ees valmis, pajan puolelle ei vieläkään pääse ees sisälle kunnolla...

Kiitos postauksesta. Helpottaa kun oman tallini tilanne ei ehkä olekaan niin toivoton kuin aattelin.
 
Sanotaanko että toi on ollu sen verran kauan suunnittelun asteella että eilen kun sain sisälle riittävästi tilaa nostelin pihasta tonne hyllyyn kaks settiä nastarenkaita :)- oli alimmat juurtunu aika tiukkaan...
 
Loman kunniaksi piti katumoposta ruveta keulan vuotamaan öljyä.
Onneksi paikallisesta osat löytyi hyllystä ja ajot jatkuu.

Ja olisi tuon keulan voinut talvella huoltaa, mutta laiskuus iski silloin. Oli aika paksua öljy mikä tuli ulos keulasta ja sai jonkin verran liottaa putkia ja hiluja että kasaan viitsi laittaa.IMG_20190801_175234.jpg
 
Niinkin mittava projekti, että vaihdoin lankarullat. Toiselle puolelle jopa 5mm pidempi pultti, kun rulla kiristyy alemman ketjunsuojan päälle.
 
Ei tallissa, mutta kuitenkin.
Lisää liimaa, että ei enempää purkaannu.
Ikää vasta reilu 10 vuotta ja nyt jo hajoaa...
SAM_0263wrt.jpg
 
Paljon oli momentti ja milloin kalibroitu momenttiavain?

Tää oli vankka rannemomentti. Ei strukturaalisesti niin kriittinen paikka... :D

Ranne oli kyllä saatu Turun lentokentä metsässä toissapäivänä jotenkin kipeeks?

Tästä tulee mieleen vitsi fyysikon ja insinöörin erosta:

Yhdellä viivalla oli fyysikko ja insinööri. Pienen matkan päässä oli kiimainen alaston nainen kerjäämässä sitä itseään toisella viivalla.

Kysymys kuului, että kuinka monta askelta tarvitaan, että pääsee naista puikkaamaan, jos jokainen askel on aina edellistä puolta lyhyempi.

Fyysikko latas turhautuneena suoralta kädeltä, että ei mikään määrä, koska ei koskaan saavuta naista.

Insinööri: Yhdeksän askelta.

Fyysikko: Hei, sä et nyt ymmärrä, miten tää menee!

Insinööri: Yhdeksän askelta, ja olen tarpeeksi lähellä.
 
Mittailin keulan painumat kaikkien tieteen sääntöjen mukaan. Lopputuloksena melkein paskotut riparisäätimet. :kääk:

(Väsyneenä iltasella kannattaa kaks kertaa miettiä mihin suuntaan ruuveja kierretään kun net tuntuu olevan menneen täysin jumiin...)
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Tuli pyörä huollettua viikon päästä starttaavaa Euroopan turneeta varten. Keulahuolto, öljynvaihto, ilmansuodattimen vaihto, renkaiden vaihto, jarrujen putsaus ja herkistely, pyörän pesu ja vahaus. Nyt vaan malttamattomana oottaa että pääsis reissuun.
 
Ostiin tämän pyörän vaihdevikaisena halvalla, ja taisin löytää syyn miksi ykkönen pomppii pois päältä. Se vaihteensiirtäjäakseli mihin tulee vaihdepoljin kiinni, niin liikkuu noin 5cm sivusuunnassa. Kun painaa päästä niin se melkein uppoaa lohkon sisään:kääk:Laitoin polkimen kiinnityksen alle kokeeksi paksuja prikkoja niin, ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa yhtään. Illalla koeajo. Teräsharja on kätevä putsata ruosteisia pultinpäitä.Ei nyt välttämättä tuolla korjaannu mutta ei kyllä mitenkään normaalia, että tuo tanko liikkuu noin sivusuunnassa. Joku lukitus sieltä on irti jostain.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pyörä huollettua viikon päästä starttaavaa Euroopan turneeta varten. Keulahuolto, öljynvaihto, ilmansuodattimen vaihto, renkaiden vaihto, jarrujen putsaus ja herkistely, pyörän pesu ja vahaus. Nyt vaan malttamattomana oottaa että pääsis reissuun.

Lähtö Finnlinesillä 9.8. Traveen?
 
Pakko oli ottaa härkää sarvista kun tallissa ei mahtunu kävelemään enää. 14 jätesäkkiä energia ja kaatiskamaa lisäksi yksi pesukone yksi hella, puutavaraa puolikärryä, pahvia puolikärryä. Ja metallia jonnin verran. Ehkä pitäis opetella etukäteen vähän lajittelemaan...
 
Ltd:n etupään remppa vastustaa.

Motonet myi ensin väärät jarrupalat. Sattuuhan tuota. Vissiin tuo laite on oikeasti -81 vaikka onkin olevinaan -82.

No, uusien oikeiden palojen kera uudella innolla pihamaalla illalla vaihtamaan samaan syssyyn ensin lopussa olevia etupyörän laakereita. Ensimmäinen laakeri irtosi helposti. Toisen kassa sai tapella aikansa. Stefan alla kun olikin seekerirengas :häähää: MItä tästä opimme...

Ja yllättäen, laakeritkin väärää kokoa. Eikä edes takapyörän laakerit samaa kokoa. Noinkohan toki niissäkin on joku vuosimalliero.

Olisi varmaan valmis jo, nyt kaljaa koneeseen ja sauna kuumaksi.
 
436655d50755deb06b.jpg


Nyt kun ei oo motskaria tallissa tiellä voi keskittyä täysillä pariin kieliposkessa stressinpoistoprojektiin ennenkun edes ajattelee kakspyöräsiä uudelleen... terapeuttista hommaa tuo hitsaaminen.
 
Back
Ylös